2019-07-12, 00:10
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Rätt! Det tål att upprepa Lars Johanssons ord: ”Det finns detaljer som inte GW känner till” samt ”Han (Pilot) är fortfarande intressant i utredningen”, trots att hans DNA inte fanns på skon.

Citat:
Ursprungligen postat av Legooo
Och du tycker att kling å klang har skött polisutredningen bra? Kanske ska försöka ta fram spåkulan igen ?

Nej, polisen har inte skött utredningen särskilt bra men nu pratar vi om någonting helt annat, nämligen att Lars Johansson säger: "Det finns detaljer som inte GW känner till”.

Det är några användare som verkligen inte gillar att KM (den som pekas ut att vara "mannen med pilotglasögon") tas upp här i tråden. Undrar varför det är så ...
Citera
2019-07-12, 00:13
Medlem
Ugglan.s avatar
Lalajlaj tittade fram kort - och försvann lika fort. Noterar.
Citera
2019-07-12, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
En tanke som slog mig just nu är: Tänk om Helena var gravid och att det är därför som den/de som ligger bakom Helenas död inte till något pris vill ge sig till känna - inte ens anonymt? DNA blir ju intressant, dessutom: Om det fanns ett foster i Helenas mage, kan ju detta säga allt om gärningsmannen och motivet. En tanke, som sagt.

Om det var en GM kanske men väldigt långsökt och Helena drack vell alkohol den kvällen?
Och Hanna hörde flera mansröster
Senast redigerad av Legooo 2019-07-12 kl. 16:00.
Citera
2019-07-12, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Nej, polisen har inte skött utredningen särskilt bra men nu pratar vi om någonting helt annat, nämligen att Lars Johansson säger: "Det finns detaljer som inte GW känner till”.

Det är några användare som verkligen inte gillar att KM (den som pekas ut att vara "mannen med pilotglasögon") tas upp här i tråden. Undrar varför det är så ...

Din analys.. jag tror snarare att det finns användare som inte tror på Pilot. Jag är en av dem. Väldigt svårt att få in en full KM med bil 02:15-02:20 vid ekuddenvägen om han dessutom ska ha hunnit ringa och prata med sin sambo på torget efter stängning. Men det är möjligt att det finns detaljer som pekar på annat som bara polisen vet men bara vetskapen om att kling å klang använt spåkula gör att man tappar tron
Citera
2019-07-12, 20:16
Medlem
Citat:
Din analys.. jag tror snarare att det finns användare som inte tror på Pilot. Jag är en av dem. Väldigt svårt att få in en full KM med bil 02:15-02:20 vid ekuddenvägen om han dessutom ska ha hunnit ringa och prata med sin sambo på torget efter stängning. Men det är möjligt att det finns detaljer som pekar på annat som bara polisen vet men bara vetskapen om att kling å klang använt spåkula gör att man tappar tron

Därför tror jag att någon kom med bil, troligen någon som var på Stadt. Är KM helt oskyldig/ovetande om vad som hände? Tror du på tomten...?
Citera
2019-07-12, 22:15
Medlem
Citat:

Eftersom vi vet lika med noll i princip så är det enda vi kan tro , hoppas och försöka få till en trolig händelse . Men utan att veta vilken / vilka bilar , Helenas färdväg ,möten trovärdiga vittnen så är det det enda vi kan gissa ! Så fort någon bryter ” sig ut lite och tror något annat så är man antligen korkad eller misstänkt 😕 i mordgåtor i böcker och filmer så är det inte så sällan den minst misstänkta som är den skyldige 🤔 så länge som Polisen sitter och håller på sina misstänkta gärningar så kommer denna tråd att stampa på som den gjort i många år .... och medans så gissar vi och tror . KM kan vara den skyldige men efter 27 år så är fortfarande en fri man .
Citera
2019-07-12, 23:21
Medlem
Citat:
Därför tror jag att någon kom med bil, troligen någon som var på Stadt. Är KM helt oskyldig/ovetande om vad som hände? Tror du på tomten...?

Om tomten är GW så kanske.

Men jag är öppen för att diskutera alla möjliga teorier även dem jag är skeptiska till. Om jag har förstått det rätt så kände KM inte många i sällskapet den kvällen eftersom han var betydligt äldre än de flesta andra (26 år) och var i sällskap med Helena eftersom det var hans dåvarande flickväns kompis. Träffade KM någon inne på stat som var i hans ålder? som också började hänga med dem? Eller menar du att efter stängning kom plötsligt en nära vän till KM i hans ålder med bil som erbjöd att skjutsa hem både Helena och KM trots att de bodde åt olika håll? Och när skulle detta ha skett? Om Helena ses gå ensam över torget och KM bevisligen ringt sin dåvarande sambo från torget vilket också borde tagit några minuter..
Men givetvis skulle en bil kunna ha dykt upp efter detta men börjar tycka det blir krångligt att få ihop.
om Hanna vittnet inte hade funnits och det kvinnliga bro vittnet inte hade varit anonymt så hade jag kunnat tänka mig ett scenario där KM ensam bragder Helena livet men nu finns även andra vittnen som styrker ”Hanna vittnet”. Där av tror jag på hennes vittnes mål före brovittnet. Och
KM ses även i centrala Mariestad (tolkar jag som nära torget) runt 3:30 utan bil.
Men självfallet kan det finnas detaljer som man inte vet som gör att KM skulle kunna vara mer intressant.
Citera
2019-07-13, 00:23
Medlem
Citat:
Träffade KM någon inne på stat som var i hans ålder? som också började hänga med dem? Eller menar du att efter stängning kom plötsligt en nära vän till KM i hans ålder med bil som erbjöd att skjutsa hem både Helena och KM trots att de bodde åt olika håll? Och när skulle detta ha skett? Om Helena ses gå ensam över torget och KM bevisligen ringt sin dåvarande sambo från torget vilket också borde tagit några minuter..
Men givetvis skulle en bil kunna ha dykt upp efter detta men börjar tycka det blir krångligt att få ihop.
om Hanna vittnet inte hade funnits och det kvinnliga bro vittnet inte hade varit anonymt så hade jag kunnat tänka mig ett scenario där KM ensam bragder Helena livet men nu finns även andra vittnen som styrker ”Hanna vittnet”. Där av tror jag på hennes vittnes mål före brovittnet. Och
KM ses även i centrala Mariestad (tolkar jag som nära torget) runt 3:30 utan bil.

Har uppgift på att det fanns personer inne på Stadt med viss koppling till Kl*s. Utgår ifrån att ”Hannas” uppgifter stämmer, varför någon med bil bör ha dykt upp i höjd med fängelset/alt väntat vid Ekuddenvägen eller lekplatsen.

Tiden då Kl*s syns utmed Stockholmsvägen varierar beroende på vem som lämnar uppgiften. Jag tror kl. var runt 04.
Citera
2019-07-13, 09:17
Medlem
Citat:
Har uppgift på att det fanns personer inne på Stadt med viss koppling till Kl*s. Utgår ifrån att ”Hannas” uppgifter stämmer, varför någon med bil bör ha dykt upp i höjd med fängelset/alt väntat vid Ekuddenvägen eller lekplatsen.

Tiden då Kl*s syns utmed Stockholmsvägen varierar beroende på vem som lämnar uppgiften. Jag tror kl. var runt 04.
Skrota Hanna. Pilot utför sitt dåd någonstans vid lekplatsen. Hämtar bil vid sjukhuset. Sen lämnar han den där igen. Jag tror inte på Hanna. Verkar som hon pratat med grannar om Helenas försvinnande innan polisen knackade på. Även om samtalet var kort så nämnde hon ingenting då. Om detta är sant vet jag inte. Har fått uppgiften av barn till den som pratat med Hanna.
Citera
2019-07-13, 09:26
Medlem
Nu kommer jag med en teori som säkert alla vill slå hål på, men det är min teori.

KM och HA har en fling som sambon inte vet om.
Sambon mörkar byter bort sin helg.
Hon ska visst vara väldigt svartsjuk, och misstänkt detta länge. Hon har span på stan i sin systers bil som är vit.
Hon ser paret lämna statt tillsammans. Det kokar över för henne. Följer efter i bilen i höjd med genvägen på ekuddenvägen tar hon sats och försöker klippa paret, missar KM men tar HA. Panik uppstår HA släppas in i bilen. KM svimmar av chock. Hon åker till fängelset där hennes svåger jobbar, tillika namnet Propparn droppa härom dagen. Dom kör hem KM och gör sig av med HA, gödselbrunn i Hassle där hon har hästen.
Sedan bestämmer dom sig för hur historien gått till. Systern ringer in och är brovittnet.
Det håller tom 2001 då det uppdagas att KM inte hållt sig till samma historia. Dom går i sär, hon har ledsnat för dom gör inget tillsammans, inleder ett förhållande med den hon har barn med nu. KM får huset till en billig penning för att hålla tyst.
Vid 2017 har hon baktalat KM så det ser ut att han är boven.

På ett ungefär så har det gått till.

Tsunami.
Citera
2019-07-13, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tsunamin
Nu kommer jag med en teori som säkert alla vill slå hål på, men det är min teori.

Hon ska visst vara väldigt svartsjuk, och misstänkt detta länge. Hon har span på stan i sin systers bil som är vit.
Hon ser paret lämna statt tillsammans. Det kokar över för henne. Följer efter i bilen i höjd med genvägen på ekuddenvägen tar hon sats och försöker klippa paret, missar KM men tar HA. Panik uppstår HA släppas in i bilen. KM svimmar av chock. Hon åker till fängelset där hennes svåger jobbar, tillika namnet Propparn droppa härom dagen. Dom kör hem KM och gör sig av med HA, gödselbrunn i Hassle där hon har hästen.
Sedan bestämmer dom sig för hur historien gått till. Systern ringer in och är brovittnet.
Det håller tom 2001 då det uppdagas att KM inte hållt sig till samma historia. Dom går i sär, hon har ledsnat för dom gör inget tillsammans, inleder ett förhållande med den hon har barn med nu. KM får huset till en billig penning för att hålla tyst.

Tsunami.

Intressant. det Jag har svårt att få ihop är att HA och KM har en fling. Känns långsökt om man lyssnar på allt man hört, tex klängandet på stadt, RE som killen hon vill ha mm. Vad tänker du om det? Vet vi säkert att KB jobbade i Skövde eller kunde nattjänst vara i mstad 1992?
Citera
2019-07-13, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tsunamin

Tsunami.

Och en sak till. Varför i herrans namn lättar inte KM sitt hjärta nu i så fall? Han verkar ju behöva det och har allt att vinna, väl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in