Vad är det för tomtar som leder utredningen? Hur kan planet vara intakt och med motorn igång efter en sådan krasch? Det låter helt orimligt och motsägs av bilder.
Med tanke på att kraschen hände 40 min efter start så funderar jag på om de fått problem med planet som de försökt lösa, alternativ var på väg tillbaka när det gick snett.
Men då borde tornet ha mer information om allt.
Sen ska vi nog inte lyssna så mkt på vittnen om vingar hit och dit då dessa vittnen även sa att flera personer hade lyckats hoppa ur då de såg dessa komma ner med fallskärmar..
Jag gissar att det har med vädret att göra. Vänta tills det blev mindre molnigt etc.
Senast redigerad av okok1 2019-07-14 kl. 22:58.
Dock ser flygplanskroppen alldeles för lång ut om det är fallet.
Ser nästan ut på bilden att flygplanskroppen ligger horisontellt på bilden och det du tycker är för långt är en av vingarna, alltså även en av de stora vingarna borta??
Det är bekräftat av utredare och vi har dessutom konstaterat på bilderna att huvudvingen är hel, stabben har lossnat i två delar(media bekräftar).
Är du fortfarande lika säker? Kan du länka till en bild som visar att huvudvingen är hel? Utredarna verkar inte pålitliga. Planet kan knappast vara intakt. Jag lutar åt att ena vingen verkligan lossnade i luften och kanske även delar av eller hela stjärtpartiet.
Titta på hur stor del som är roder, cirka 40%. Titta sedan på bilder på flygplanstypen. Där är höjdrodret samma andel av stabben medans skevrodret är en bnetydligt mindre andel. Titta på bilden nedan, andelen skevroder samt hur skevrodrena är upphängda:
Det är två olika bilder Svensson.
Den ena är stabben och den andra som ligger i vattnet är en del av höger vinge med skevroder, vilket syns på gångjärnens skruvanordning.