Citat:
Ursprungligen postat av
Fideli
Ja iallafall tror jag hon blivit huggormsbiten. Jag har inte velat brka med henne fr att leta ormbett.
Fr mnga mnga timmar sen upptckte jag att hon lg bakom kuddarna i soffan och sov ( en bddsoffa med ett slags krypin i ryggstdet). D sg jag inget konstigt men hon lg utstrckt och hela hon syntes inte. Nu fr ett par timmar sen nr jag tittade till henne igen lg hon som en boll och jag sg huvud och ansikte ... Vldigt svullet! Hon ville inte att jag tog i ansiktet.
Bara ngra minuter senare klev hon ur soffan och drack lite vatten, hoppade upp p bordet och tittade ut genom fnstret en stund, men gick sen tillbaka till soffans krypin.
P ntet str att man ska ka till veterinr direkt. Men det hr r ju inte direkt, utan mnga timmar efter det eventuella huggormsbettet, s jag tnker ringa veterinr imorgon bitti och prata med dem.
Om Du har katt och rkat ut fr detta, har du kt ivg direkt? Vad gjorde veterinren och hur gick det?
Om ni inte kt, hur gick det d?
Hittade min katt lekandes med en huggorm den slpat hem till uteplatsen.
I stllet fr att lsa p internet s ringde jag veterinren som mer eller mindre sa att jag var en idiot.
Rekomendationen var att hlla katten inne o ha koll p allmntillstndet i ett par dagar.
Detta fr att katter klarar bett klart bttre n de flesta andra o med det s r det fel att medicinera i ondan.
I mitt fall s resulterade detta i att jag hade en skitdryg katt inne d den sjlv ville ut o hmta fler ormar.
Nu var detta en rekomendation ver att ha koll p allmntillstnd o om du sjlv tycker att katten behver vrd s ringer du sjlvklart veterinren.