2019-07-14, 20:23
Bannlyst
Vem flög planet då ? (auto piloten ) ?
Citera
2019-07-14, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Nej tar sin tid att plocka upp alla likdelar kropparna identifieras med hjälp av tandkort
Nej de identifieras genom att det är känt vilka passagerarna var och det finns flera metoder att avgöra identitet, måste du trolla jämt Xenia? Brukar du kolla tandkort på dina vänner för att känna igen dem?
Citera
2019-07-14, 20:26
Medlem
Jag läste någonstans att planet är typat för 8 passagerare, men det är 9 döda. Övervikt?
Citera
2019-07-14, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Nej de identifieras genom att det är känt vilka passagerarna var och det finns flera metoder att avgöra identitet, måste du trolla jämt Xenia? Brukar du kolla tandkort på dina vänner för att känna igen dem?

Om det inte finns så mycket kvar av kropparna/eld så är väl tandkort rätt så standard? Eller vilka andra metoder används för att säkerställa identitet?
Citera
2019-07-14, 20:27
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Nej tar sin tid att plocka upp alla likdelar kropparna identifieras med hjälp av tandkort

Handlar nog snarare om att lokalisera de anhöriga innan man går ut med namnen. Man vet ju redan vilka som var ombord.
Citera
2019-07-14, 20:28
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Jag läste någonstans att planet är typat för 8 passagerare, men det är 9 döda. Övervikt?

Piloten är inte passagerare, dvs 1 pilot + 8 passagerare = 9 omkomna.
Citera
Medlem
buzzkillingtons avatar
Citat:
Vem tror du att den nionde kan vara om det inte är en av de 8 passagerarna?
Citera
Medlem
Citat:

Tror du planet flög av sig själv?
Citera
2019-07-14, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OmedelSvensson
Ca 15 grader på flygplatsen enligt den METAR jag postat innan.
Den höjdvinds- och temperaturkarta Luftis har för 12z idag över umeå säger -12 till -13 grader på FL140.
Mht att det fanns moln är isbildning en möjlig faktor, frågan är hur och var piloten flög. Av egen erfarenhet, har de flesta hoppiloter flugit igenom något moln någon men att ligga i moln, speciellt i fällningsfasen tror jag inte man gör generellt. Hopparna får inte hoppa utan marksikt.
Jag såg temperaturen ganska tidigt efter att jag fått reda på olyckan, när jag kollade vindar och moln men gick inte vidare med det då jag tänkte att det är mindre troligt.

—> Som du skriver måste man ligga i moln för att få is och väderkartan hade ingen varning för måttlig eller svår isbildning så man har sannolikt behövt ligga inne i moln betydligt mer/längre tid än jag tror någon skulle göra innan det blir någon ”risk” av det.

Enligt det som framkommit (till min vetskap) så havererade maskinen ganska tidigt efter start.
Jag misstänker strukturellt fel..
Citera
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Om den löses ut av misstag i planet?

Fast det är ju inte som om skärmen exploderar ut bara för att man drar? Om någon sett en skärm hänga ut genom dörren är det kanske så att någon försökt lämna planet under pågående haveri och samtidigt dragit skärmen. Eller nåt.
Citera
Medlem
Saltkattens avatar
Citat:

Om det är ett sånt här plan verkar åtta hoppare plus pilot vara brukligt.
Senast redigerad av Saltkatten 2019-07-14 kl. 21:05.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Om det inte finns så mycket kvar av kropparna/eld så är väl tandkort rätt så standard? Eller vilka andra metoder används för att säkerställa identitet?
Fingeravtryck och DNA om de är såpass sargade, men det behöver inte alls vara vara så, kroppar inuti ett flygplan kan vara fullständigt intakta. Det är Xenia som fantiserar utöver det normala här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in