2019-07-14, 19:41
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wemilie
Fra presse.no:

Og i Dagbladets artikkel så sier Brøske at de ikke kommer til å kommentere siktelsesspørsmålet før det "mener dette er riktig", fordi det kan skade den videre etterforskningen.

Har maken blivit häktad nu?
Citera
2019-07-14, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Har maken blivit häktad nu?

Nei, ikke noe informasjon som tilsier det.
Syntes bare det var interessant at dersom noen siktes i saken, så virker det ikke som politiet har planer om å gå ut offentlig med det med en gang.
Citera
2019-07-14, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirkemo
Ja, fant den bommen likevel. Den er vel åpen hele tiden kanskje, men stengt på kvelden muligens.
https://www.rb.no/lorenskog/tvinger-tom-hagen-til-a-selge-et-halvt-mal-tomt/s/1-95-6943151
Det er vel Futurum sin bom så TH har sikkert fjernkontroll til den selv.
Citera
2019-07-14, 20:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wemilie
Jeg lurer på en ting knyttet til Dagbladets artikkel om spørsmålene som politiet ikke vil svare på.
( https://www.dagbladet.no/nyheter/sporsmalene-politiet-nekter-a-svare-pa/71206207 )

Betyr dette at det er noen som helst reell mulighet for at siktelse er tatt ut allerede?

Jeg vil tro at hvis man hadde siktet Tom for mord eller medvirking til mord, bortføring el. så ville han ha blitt arrestert, og da vil jeg tro at vi ville hørt om det.
Citera
2019-07-14, 20:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Det er vel Futurum sin bom så TH har sikkert fjernkontroll til den selv.

Blir vel vanskelig å drive business i futurumbygget hvis man ikke kommer til dit med bil og må gå flere hundre meter.
Citera
2019-07-14, 20:22
Medlem
Citat:
Blir vel vanskelig å drive business i futurumbygget hvis man ikke kommer til dit med bil og må gå flere hundre meter.
Ja men den bomveien er vel ikke hovedveien til tomta, er ikke bomveien til baksiden av bygget ?
Citera
2019-07-14, 20:40
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Jeg vil tro at hvis man hadde siktet Tom for mord eller medvirking til mord, bortføring el. så ville han ha blitt arrestert, og da vil jeg tro at vi ville hørt om det.

Det er feil. Det er fullt mulig å ta ut siktelse uten å be om varetektsfengsling. En siktelse trenger heller ikke offentliggjøres. Det kan være aktuelt å ta ut siktelse dersom man har behov for ransaking eller beslaglegging av eiendeler, og personen ikke frivillig samtykker. En person som er siktet har krav på forsvarsadvokat i motsetning til en som kun er under mistanke. Det krever selvsagt begrunnet mistanke og en sannsynlighetsovervekt for å sikte noen.
Citera
2019-07-14, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papatri
Sikkert vanskeligere med milliardærer. Vet ikke.

Tror også politiet har mistenkt han fra starten av. Veldig rart om han ikke har vært mistenkt i det hele tatt fra dag 1. Alle hypoteser skal være åpne. Tror ikke Kripos har sett seg blind på kun ett svar.

Men kan være andre ting her som vi ikke vet om

Var han frimurer, var han med i noe forening? Venn med kongen etc? Snakker her om TH.

Kan det være en grunn til de bruker silkehansler på han annet enn om de er usikre på om det er han?
Hvorfor er det vanskeligere med milliarderer....en en høyt stående politimann som fikk 21 og en fylkesmann og tidligere fiskeriminister......begge disse er fremdeles varme saker
Citera
2019-07-14, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Ja men den bomveien er vel ikke hovedveien til tomta, er ikke bomveien til baksiden av bygget ?

Det er bom på begge sider av Hornerudveien. En bom ved Gamleveien-siden, og en bom ved innkjøringen fra Nordliveien. Sistnevnte er selve hovedinnkjøringen og er elektrisk ser det ut som på bildet. På den andre siden er det en gammel bom som åpnes manuelt og låses med nøkkel, er det den du mener? Den er antakeligvis i bruk bare ved vinterbrøyting. Men jeg vil tro at Hagen har mulighet til å åpne også denne bommen med nøkkel, ihvertfall hvis den er på hans eiendom. Uansett, hvis han ville velge å kjøre bakveien ut, så blir han fanget opp av kameraet ved den grønne porten. Og så er det jo vitner som vil se han. Men jeg mener at hvis det er bare et kamera, så vil han ikke bli fanget på kamera uansett om han kjører ut hovedveien.
Hvis du ser på dette kartet så ser du hva jeg mener. Hagens kontor er der som det er merket med tallet 1. På nordsiden av bygget har vi den grønne porten, og det som er en slags rundkjøring. Her har man kameraet som fanget de to mennene.

https://kart.1881.no/?r=F1144302

https://www.google.no/maps/place/Lørenskog,+Norge/@59.926925,10.9388784,402m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x464164f6949de3f9:0x42ae2 39d6036ebcd!8m2!3d59.8832272!4d10.9551495
Senast redigerad av Kirkemo 2019-07-14 kl. 21:24.
Citera
2019-07-14, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det er feil. Det er fullt mulig å ta ut siktelse uten å be om varetektsfengsling. En siktelse trenger heller ikke offentliggjøres. Det kan være aktuelt å ta ut siktelse dersom man har behov for ransaking eller beslaglegging av eiendeler, og personen ikke frivillig samtykker. En person som er siktet har krav på forsvarsadvokat i motsetning til en som kun er under mistanke. Det krever selvsagt begrunnet mistanke og en sannsynlighetsovervekt for å sikte noen.

Ja, mulig, men jeg må si som ADRTRT sier, at jeg har aldri hørt om det før, at noen kan siktes for mord, men kan gå ute i det fri. Men som han også sier, det er mulig at dem har fakket/siktet evt. han som har kjøpt papirene. At han ikke har visst om hva han var med på. Har hørt om folk som har vært siktet for grov vold, og så kunne gå i gaten dagen etterpå at dem ble arrestert, til folks store fortvilelse og mistro til rettsvesenet, men mord?, nei det har jeg aldri hørt om.
Citera
2019-07-14, 21:28
Medlem
Bletchley-Parks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellen60
Jeg synes og mye peker mot th....men det er to ting jeg ikke får til å stemme. Hvordan kan en mann som ikke har vært kriminell klare å tenke ut alle spor osv som kan avsløre han......
Og ektefeller som begår drap pleier å bli avslørt mye tidligere....som f.eks jemtland saken
Det vet vi jo ikke at han ikke har vært, alt vi vet er at han ikke har blitt tatt for noe og dømt. Kriminelles første bud; "ikke bli tatt" og det er nok et bud som oftere er lettere å oveholde for de med mye penger og makt, enn de lavere ned på den sosiale stigen.
Citera
2019-07-14, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bletchley-Park
Det vet vi jo ikke at han ikke har vært, alt vi vet er at han ikke har blitt tatt for noe og dømt. Kriminelles første bud; "ikke bli tatt" og det er nok et bud som oftere er lettere å oveholde for de med mye penger og makt, enn de lavere ned på den sosiale stigen.

Mange rike forretningsfolk som driver og har drevet med narkotikasalg f.eks. . Da har dem sin hovedbusiness som skalkeskjul for hvor pengene kommer ifra. Og så har dem den grunninntekten til å kjøpe store parti med narkotika. Heroin og amfetamin gir enorme summer hvis man kjøper stort, feks. 20 eller 50 kilo. I en slik stor business inngår det fra tid til annen å rydde folk av veien, det måtte være såkalte tystere eller konkurrenter som blir for vanskelige å ha med å gjøre, og da vil man jo bygge seg opp noe erfaring med årenes løp. Slike store bakmenn blir sjeldent og aldri tatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in