Citat:
Ursprungligen postat av
Ellen60
Jeg synes og mye peker mot th....men det er to ting jeg ikke får til å stemme. Hvordan kan en mann som ikke har vært kriminell klare å tenke ut alle spor osv som kan avsløre han......
Og ektefeller som begår drap pleier å bli avslørt mye tidligere....som f.eks jemtland saken
Her kommer dekkhistorien kanskje inn. De ble nødt til å ta hensyn til den. TH er tross alt en av de rikeste i Norge, og kidnappinger med økonomisk vinning som mål er et økende problem i mange land. De mener det er et tidsspørsmål før det skjer også her. Yrkeskriminelle har fått mindre å gjøre, nå som bankene er nærmest umulig å rane, og de må se seg om etter nye metoder.
Men kidnapping av en 70-årig hustru er uvanlig, og det er ellers mye som tyder på at dette ikke var som det burde være hvis hypotesen om kidnapping stemmer. Allikevel måtte politiet forholde seg til situasjonen, og valgte en strategi som de nok angrer litt på nå. Og det var vel også GM sin plan.
Det viser seg allikevel at GM har oversett noe, for politiet har etterforsket dette som drap kamuflert som kidnapping ganske lenge nå vil jeg tro. Hvis vi ser på hva de har lekket til pressen så dreier det seg om funn av gjenstander i Langvannet, slepespor, omfattende lydprøver i boligen, forvirring rundt hvem i familien siste telefonsamtale fra AE var til, en "SUV-lignende bil", analyser av trusselbrev som kan vise hvor i landet det er solgt, og til hvem.