2019-07-14, 10:09
Medlem
Bletchley-Parks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tommyh80
Lite interesse for å få tak i penger? Om de ikke klarte å holde kjerringa i live, og vel vitende om at her krevdes det livsbevis, så er et vel ikke så rart? Jo mindre kommunikasjon jo mindre sjanser for at de legger igjen spor, så jeg tenker gjerningsmennene har lagt caset død og gått videre for lenge siden.

Nei ikke lite, heller ingen interesse overhodet. Selvsagt hadde de klart å holde fruen i live om dette hadde vært noe som hadde den minste likhet med en reell kidnapping og den minste likhet med slike profesjonelle kriminelle. Ja da hadde de ikke engang tatt fruen, men i tilfelle ett av barna eller noe helt annet som faktisk betydde noe for TH og ikke en som hadde planlagt å forlate han. For en må faktisk regne med at om dette hadde vært en slik profesjonell gruppe av kidnappere, så hadde de gjort litt undersøkelser før de slo til og at det ekteskapet skrantet har jo ikke akkurat vært noen hemmelighet virker det som. Kidnappingshistorien mangler rett og slett et troverdig motiv.
Citera
2019-07-14, 10:15
Medlem
Dere som kjenner til familien, har TH godt forhold til barn og barnebarn? Eller er det Anne Elisabeth som «holdt» familien sammen? Hun er jo beskrevet som familiekjær.
Citera
2019-07-14, 11:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Hvis det er uekte barn som er årsaken så vil vi aldri få vite det, sannsynligvis ikke barna heller.
Det vil bli lukkede dører etc.
Det blir en kinkig sak for påtalemyndighetene.
Du har rätt - en seriös rättegång kräver bevis. Å andra sidan döms TH och familjen här i forumet, men det kräver självklart inget bevis. Det finns flera som fördömer TH här. Det är bara fantasin som stoppar dessa.

Varför inte vara lika kreativ med andra teoriar?
Citera
2019-07-14, 12:36
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Du har rätt - en seriös rättegång kräver bevis. Å andra sidan döms TH och familjen här i forumet, men det kräver självklart inget bevis. Det finns flera som fördömer TH här. Det är bara fantasin som stoppar dessa.

Varför skulle man spekulera om saker man inte tror på. Det är att gå emot sig själv.
Citera
2019-07-14, 12:39
Medlem
Citat:

Håller med dig, Havhest, att tänka lite mer utanför ramarna. Om det nu vore så att äktenskapet inte var bra, då hittar han inte på en sån historia i hopp om att bli trodd.
Om det så vore en äkta kidnappning, då hade kanske den kidnappade blivit behandlad som en drottning eftersom hon ska inbringa en ofantligt stor summa pengar. Väntar med spänning på fortsättningen!
Citera
2019-07-14, 12:52
Medlem
Citat:

Vil ikke kalle det fordømmelse. Heller ren logikk, ut fra omstendighetene. Alle rollene TH har gitt seg selv i dekkhistorien. Det er liksom ikke plass til flere mistenkte i den historien.

Det var TH som så AEH sist. Som sannsynligvis mottok 09:14-samtalen. Som oppdaget at hun var borte, som oppdaget slepesporet, som oppdaget utpressingsbrevet. Som hadde best anledning til å begå drap, få liket til å forsvinne, og å konstruere en dekkhistorie.

Det ble diskutert i begynnelsen av tråden. Om det skulle vise seg at det ikke fantes noen kidnappere, så måtte hovedmistanken falle på TH.

Og nå har altså politiet gått ut med at de mener bortføringsteorien er en dekkhistorie. Politiet kan ikke gå lengre i å peke på TH, før de eventuelt tar ut siktelse.

Ut fra disse omstendighetene synes jeg det blir vanskelig å diskutere mulige andre GM enn TH her.
Senast redigerad av kornblomst 2019-07-14 kl. 12:59. Anledning: skrivefeil
Citera
2019-07-14, 13:34
Medlem
Bletchley-Parks avatar
Citat:

Les svaret til Kornblomst, det oppsummerer bra.

Fordi det finnes finnes bare en logisk morder her, eventuelt kan andre i familien/ omgangskrets også være innblandet, men all logikk ut fra de opplysninegene vi nå har, peker på en innside jobb for å fjerne henne ut av tiden.

Så kan vi jo selvsagt spekulere i hva som hadde blitt den mest spennende kriminalromanen, men det finnes vel sikkert andre tråder for slikt. Å begynne å spekulere om kidnappere og aliens ligger ihvertfall ikke for meg i en slik sak som dette, hvor jeg er overbevist om hvem som er morderen. Så fordømmer? som du sier, vel jeg peker ihvertfall på hvem som mest sannsynlig er morderen og det er ikke butleren denne gangen.
Citera
2019-07-14, 15:06
Medlem
Jeg tror politiet er livredd for at TH kal sette i gang store krefter for å motbevise at han er morderen.

Tror kanskje de er redd for at han forsvinner eller finner på noe annet lurt for å slippe unna.

De tørr ikke å sikte han, og spesielt ikke gå ut offentlig før de har en god sak på han med mer enn indisier.

Angående falske barn. Har slev opplevd dette etter 3 år. Fant ut at barnet ikke var mitt, noe jeg hadde mistanke om
Da hadde jeg dog ikke vært sammen med barnemlren på 2 år og vi var lykkelig e separerte. De var langt fra å få drapstanker derfra. Det var egentlig en befrielse å finne ut av noe jeg hadde mistenkt lenge.

Kanskje han var veldig voldelig å har vært nære å slå henne ihjel før, så hadde han en plan liggende i tilfelle han skulle klikke å drepe.

Det var kanskje ikke planlagt, men han hadde kanskje en plan i tilfelle han mistet besinnelsen (trusselbrev, tlf, osv)

Veldig rart politiet gikk Ut med hva de fant og ikke fant i vannet.

De er veldig sparsommelig med detaljer, men plutselig lekker de veldig små detaljer som kan si veldig mye.

Synes advokaten er veldig stille og TH har følt seg mistenkt fra første stund tenker jeg.

Om dette ikke er TH så er det nok nøye planlagt drap for å avpresse TH. Kanskje brevet er kodet og betyr at neste gang er det han som blir drept, og at de ønsker hele formuen hans.
Tror det er en mulighet at noen har satt igang dette for at han skal se skyldig ut, true han såpass at de dreper kona hans og truer med å ta han neste gang.

Kanskje de futurum mennenene var de som ringte frs AEH sin telefon?

Kan vøre så mye bevis mot TH at det er satt opp for å bruke han som syndebukk og presse han for penger så han ikke ender i fengsel. Viss det er satt opp på den måten er det den perfekte forbrytelsen og TH kan antekeligvis bli dømt, miste kona og store deler av formuen.

Kanskje han har gjort noen såpass sinte på seg.

Det er en av de andre muligheten jeg ser. De som planla dette visste ikke nødvendigvis om verisure msnnen. Hadde de visst om han hadde de kanskje ikke fullført det.
Kanskje TH var redd for dette og det var derfor de ville på hytta for å "stikke av" en stund.

Skanskke derfor han reiste raskt hjem og AEH ringte han så raskt etter jobb.

Men alt heller jo mot TH.

Vet hvordan det kan være å være aggressiv. Man kan stort sett styre seg, men 1 av 1000 ganger kan det "snæppe" og man gjør ting man angrer på i ren aggresjon og øyeblikkets hete.

Tror det kommer siktelse snart siden de har en god ide om at det ikke var kidnapping.

De har jo en jobb å bevise hva som er skjedd og ikke skjedd.
Hadde dette vært for 20 år siden med de gamle avhøres metodene hadde de presset TH i avhør og til å gi en "tilståelse" på falske premisser som han seinere kunne trukket tilbake pga feil avhøres teknikker.
Heldigvis er det blitt flinkere i avhør nå og jobber med alle hypoteser for å bekrefte /avkrefte alle detaljer i en forklaring.
Citera
2019-07-14, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papatri
Jeg tror politiet er livredd for at TH kal sette i gang store krefter for å motbevise at han er morderen.

Tror kanskje de er redd for at han forsvinner eller finner på noe annet lurt for å slippe unna.

De tørr ikke å sikte han, og spesielt ikke gå ut offentlig før de har en god sak på han med mer enn indisier.

Angående falske barn. Har slev opplevd dette etter 3 år. Fant ut at barnet ikke var mitt, noe jeg hadde mistanke om
Da hadde jeg dog ikke vært sammen med barnemlren på 2 år og vi var lykkelig e separerte. De var langt fra å få drapstanker derfra. Det var egentlig en befrielse å finne ut av noe jeg hadde mistenkt lenge.

Kanskje han var veldig voldelig å har vært nære å slå henne ihjel før, så hadde han en plan liggende i tilfelle han skulle klikke å drepe.

Det var kanskje ikke planlagt, men han hadde kanskje en plan i tilfelle han mistet besinnelsen (trusselbrev, tlf, osv)

Veldig rart politiet gikk Ut med hva de fant og ikke fant i vannet.

De er veldig sparsommelig med detaljer, men plutselig lekker de veldig små detaljer som kan si veldig mye.

Synes advokaten er veldig stille og TH har følt seg mistenkt fra første stund tenker jeg.

Om dette ikke er TH så er det nok nøye planlagt drap for å avpresse TH. Kanskje brevet er kodet og betyr at neste gang er det han som blir drept, og at de ønsker hele formuen hans.
Tror det er en mulighet at noen har satt igang dette for at han skal se skyldig ut, true han såpass at de dreper kona hans og truer med å ta han neste gang.

Kanskje de futurum mennenene var de som ringte frs AEH sin telefon?

Kan vøre så mye bevis mot TH at det er satt opp for å bruke han som syndebukk og presse han for penger så han ikke ender i fengsel. Viss det er satt opp på den måten er det den perfekte forbrytelsen og TH kan antekeligvis bli dømt, miste kona og store deler av formuen.

Kanskje han har gjort noen såpass sinte på seg.

Det er en av de andre muligheten jeg ser. De som planla dette visste ikke nødvendigvis om verisure msnnen. Hadde de visst om han hadde de kanskje ikke fullført det.
Kanskje TH var redd for dette og det var derfor de ville på hytta for å "stikke av" en stund.

Skanskke derfor han reiste raskt hjem og AEH ringte han så raskt etter jobb.

Men alt heller jo mot TH.

Vet hvordan det kan være å være aggressiv. Man kan stort sett styre seg, men 1 av 1000 ganger kan det "snæppe" og man gjør ting man angrer på i ren aggresjon og øyeblikkets hete.

Tror det kommer siktelse snart siden de har en god ide om at det ikke var kidnapping.

De har jo en jobb å bevise hva som er skjedd og ikke skjedd.
Hadde dette vært for 20 år siden med de gamle avhøres metodene hadde de presset TH i avhør og til å gi en "tilståelse" på falske premisser som han seinere kunne trukket tilbake pga feil avhøres teknikker.
Heldigvis er det blitt flinkere i avhør nå og jobber med alle hypoteser for å bekrefte /avkrefte alle detaljer i en forklaring.
Jeg synes og mye peker mot th....men det er to ting jeg ikke får til å stemme. Hvordan kan en mann som ikke har vært kriminell klare å tenke ut alle spor osv som kan avsløre han......
Og ektefeller som begår drap pleier å bli avslørt mye tidligere....som f.eks jemtland saken
Citera
2019-07-14, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellen60
Jeg synes og mye peker mot th....men det er to ting jeg ikke får til å stemme. Hvordan kan en mann som ikke har vært kriminell klare å tenke ut alle spor osv som kan avsløre han......
Og ektefeller som begår drap pleier å bli avslørt mye tidligere....som f.eks jemtland saken

Sikkert vanskeligere med milliardærer. Vet ikke.

Tror også politiet har mistenkt han fra starten av. Veldig rart om han ikke har vært mistenkt i det hele tatt fra dag 1. Alle hypoteser skal være åpne. Tror ikke Kripos har sett seg blind på kun ett svar.

Men kan være andre ting her som vi ikke vet om

Var han frimurer, var han med i noe forening? Venn med kongen etc? Snakker her om TH.

Kan det være en grunn til de bruker silkehansler på han annet enn om de er usikre på om det er han?
Citera
2019-07-14, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papatri
Sikkert vanskeligere med milliardærer. Vet ikke.

Tror også politiet har mistenkt han fra starten av. Veldig rart om han ikke har vært mistenkt i det hele tatt fra dag 1. Alle hypoteser skal være åpne. Tror ikke Kripos har sett seg blind på kun ett svar.

Men kan være andre ting her som vi ikke vet om

Var han frimurer, var han med i noe forening? Venn med kongen etc? Snakker her om TH.

Kan det være en grunn til de bruker silkehansler på han annet enn om de er usikre på om det er han?

Situasjonen er vanskelig for politiet, uforutsigbar, hva om det plutselig kommer nye henvendelser fra den "ekte" kidnapperen.

Det hadde vært interessant å vite hvordan TH har reagert på det politiet har omtalt som "falske" utpressere. Har TH pekt på momenter og ment at en "falsk" utpresser har vært "ekte"? Har TH håpt at det kom så mange "falske" utpresserkrav at politiet ville tro at én av de var "ekte". At politiet ville få problemer med å bevise at et "falskt" utpresserkrav ikke kan være "ekte".

Kan politiet være sikre på at TH ikke har medhjelper. Hva om politiet tok ut siktelse og varetektsfengslet TH, og så dukker det opp nye krav fra den "ekte" utpresseren? Kanskje politiet frykter nettopp det. Og leter desperate etter datautstyret TH har brukt da han sendte beskjed fra den "ekte" utpresseren til seg selv.

I tillegg, som MajesticXII nevnte, deler av det omfattende trusselbrevet kan bestå av autentiske trusler TH har mottatt tidligere. Det vil jo komplisere etterforskningen for politiet. Og TH vil jo isåfall peke på den delen av trusselbrevet, og hinte politiet vekk fra seg selv.

Det er så mye i denne saken som fremstår som konstruert og manipulert. Det er en stor manipulator som står bak denne dekkhistorien. En dyktig manipulator som kompliserer og forvansker etterforskningen for politiet.
Citera
2019-07-14, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellen60

Her kommer dekkhistorien kanskje inn. De ble nødt til å ta hensyn til den. TH er tross alt en av de rikeste i Norge, og kidnappinger med økonomisk vinning som mål er et økende problem i mange land. De mener det er et tidsspørsmål før det skjer også her. Yrkeskriminelle har fått mindre å gjøre, nå som bankene er nærmest umulig å rane, og de må se seg om etter nye metoder.
Men kidnapping av en 70-årig hustru er uvanlig, og det er ellers mye som tyder på at dette ikke var som det burde være hvis hypotesen om kidnapping stemmer. Allikevel måtte politiet forholde seg til situasjonen, og valgte en strategi som de nok angrer litt på nå. Og det var vel også GM sin plan.
Det viser seg allikevel at GM har oversett noe, for politiet har etterforsket dette som drap kamuflert som kidnapping ganske lenge nå vil jeg tro. Hvis vi ser på hva de har lekket til pressen så dreier det seg om funn av gjenstander i Langvannet, slepespor, omfattende lydprøver i boligen, forvirring rundt hvem i familien siste telefonsamtale fra AE var til, en "SUV-lignende bil", analyser av trusselbrev som kan vise hvor i landet det er solgt, og til hvem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in