2019-07-14, 15:30
Medlem
Sen tror jag inte på att issy verkligen vill bli trans för han sa själv att om han blir frågad att gå i grupp terapi så skulle han vägra. För han vill inte sitta och prata fast det skulle vara bra för han till exempel vis höra hur andra berättar sin historia eller hur dom svarar när dom får samma frågor känna att han inte är ensam kanske få nya och riktigt irl vänner som går inom samma sak och någon annan han kan prata med än jewles eller sin terapeut
Citera
2019-07-14, 15:53
Medlem
Dock tycker jag att något är fel om man hela tiden ska börja böla och gå därifrån som jewles gjorde på liven igår så fort någon frågar om ekonomin
Eller om deras ekomoni har blivit bättre *alltid när jag kommer in blir det om prat om ekomoni*
Men det går bra med att att säga att man blir vräkta i en live och säga att man inte får hjälp av socialtjänsten och socialtjänsten hjälper bara om man lever under lågbudget alltså måste betyda att dom inte gör det. Eller att man behöver pengar till möbler.
Citera
2019-07-14, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Vill inte vara den som är den, men du har inte slagit hål på någon lögn. Ansökan som gjorde att Jewels blev ensam vårdnadshavare har skickats in av Jewels. Det har du ytterligare styrkt, efter att pappan sa det, det har du rätt i. Men vet inte om varken Jewels eller Issy hävdat motsaten. Jag har i varje fall inte sett det, det kanske du har. Men att ansökan om ensam vårdnad skickades in utav Jewels utesluter ju inte på något som helst sätt att Sam gjort en ansökan om att inte stå som biologisk fader, men att den ansökan avslagits. Det kan Sam ha gjort både före eller efter det att vårdnaden gick över till Jewels. Det utesluter inte heller att Sam gjort andra ansökningar, som att slippa vårdnaden och som att slippa underhåll. Att den ena ansöker som en sak utesluter inte att andra söker om andra saker.

Jasså? Lyssnar du ens på klippet? Inte ett ord om att morsan skulle ha ansökt om något utan enligt Issy är det bara pappan. Vilket helt enkelt är felaktigt.

Jag har läst hela, står detaljerat vad morsan tycker att pappan gjort, eller snarare inte gjort och dina gissningar stämmer ej.

Men du kanske menar att han skulle ha ansökt om att bli av med faderskapet efter han redan skrivit på och gett henne ensam vårdnad?
Citera
2019-07-14, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Jasså? Lyssnar du ens på klippet? Inte ett ord om att morsan skulle ha ansökt om något utan enligt Issy är det bara pappan. Vilket helt enkelt är felaktigt.

Jag har läst hela, står detaljerat vad morsan tycker att pappan gjort, eller snarare inte gjort och dina gissningar stämmer ej.

Men du kanske menar att han skulle ha ansökt om att bli av med faderskapet efter han redan skrivit på och gett henne ensam vårdnad?

Har återigen ingen teori, eller gissar något. Jag bara hävdar att det du anser dig bevisa, inte bevisas med den datan du presenterar. Det är ungefär som att du säger att jag inte var i Stockholm i går vid 22, pga att jag var i Uppsala dagen innan. Finns som sagt inget som hindrar att Sam sökt om att plockas bort som vårdnadshavare eller som biologisk fader på grund av att Jewels ansökt om ensam vårdnad. Kan vara som du säger, men behöver inte vara som du säger. Ett kanske bättre exempel, att Jewels ansöker om sjukpenning, utesluter ju inte att Jewels ansöker om boendestöd. Helt enkelt, det är två ansökningar, som inte utesluter varandra, eller kompletterar varandra.
Citera
2019-07-14, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Har återigen ingen teori, eller gissar något. Jag bara hävdar att det du anser dig bevisa, inte bevisas med den datan du presenterar. Det är ungefär som att du säger att jag inte var i Stockholm i går vid 22, pga att jag var i Uppsala dagen innan. Finns som sagt inget som hindrar att Sam sökt om att plockas bort som vårdnadshavare eller som biologisk fader på grund av att Jewels ansökt om ensam vårdnad. Kan vara som du säger, men behöver inte vara som du säger. Ett kanske bättre exempel, att Jewels ansöker om sjukpenning, utesluter ju inte att Jewels ansöker om boendestöd. Helt enkelt, det är två ansökningar, som inte utesluter varandra, eller kompletterar varandra.

Jo. Issy säger ordagrant att pappan gick till tingsrätten. Det var morsan.
Varför skulle han ansöka om det utan att ha behov att ansöka om det?

Btw, 2011 försökte morsans dåvarande man adoptera Issy. Så inte en gång morsan försökt ta vårdnaden ifrån pappan.
Senast redigerad av 9och0 2019-07-14 kl. 18:09.
Citera
2019-07-14, 18:33
Medlem
Imsdal93s avatar
Citat:
Btw, 2011 försökte morsans dåvarande man adoptera Issy. Så inte en gång morsan försökt ta vårdnaden ifrån pappan.

Det visste jag inte, är det något de pratat om på Youtube?
Citera
2019-07-14, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imsdal93

Vet ej. Jag har dokumenten. Ska publicera. Ska bara stryka över mannens namn och personuppgifter.
Intressant läsning hur som helst. Man undrar ju vart denna man tagit vägen idag. Då var han Issys pappa och allt var gulligull.
Senast redigerad av 9och0 2019-07-14 kl. 18:53.
Citera
2019-07-14, 18:53
Medlem
Citat:
Jo. Issy säger ordagrant att pappan gick till tingsrätten. Det var morsan.
Varför skulle han ansöka om det utan att ha behov att ansöka om det?

Citat:
Ursprungligen postat av Imsdal93

De har det antagligen talats om, och i så fall i videon "Jag såg mamma bli misshandlad".

Men, du förutsätter ju att ärendet bara varit uppe i rätten vid ett tillfälle, finns det inget som säger. Så länge du inte ringt till alla tingsrätter och frågat på Jewels personnr. Och en ganska stor del av mig hoppas inte du gjort det.
Citera
2019-07-14, 19:00
Medlem
November 2011, alltså bara ett år efter pappan kontaktade myndigheter för att få hjälp att få umgänge med Issy. Alltså ren lögn i den här personens uppgifter om att pappan aldrig visat intresse att vara en del av Issys liv. Eller så visste han inte om det.

Strök över namn och personuppgifter.

https://minfil.com/H4G957zdne/IMG_20190714_184847_png

https://minfil.com/acH758z9nd/IMG_20190714_185049_png

https://minfil.com/kbHa59z5nc/IMG_20190714_185202_png

Också märkligt att allt hemskt pappan ska ha gjort inte nämns någonstans. Det är väl anledning om något att den här mannen ska ha vårdnaden istället för pappan.
Citera
2019-07-14, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dontholdyourbreath
Dock tycker jag att något är fel om man hela tiden ska börja böla och gå därifrån som jewles gjorde på liven igår så fort någon frågar om ekonomin
Eller om deras ekomoni har blivit bättre *alltid när jag kommer in blir det om prat om ekomoni*
Men det går bra med att att säga att man blir vräkta i en live och säga att man inte får hjälp av socialtjänsten och socialtjänsten hjälper bara om man lever under lågbudget alltså måste betyda att dom inte gör det. Eller att man behöver pengar till möbler.

Jag kan faktiskt förstå att hon tröttnar på att dagligen behöva svara på ingående frågor om deras ekonomi. Sen har du fått det där med socialtjänsten om bakfoten. Soc gör ingenting om du har ersättning från Försäkringskassan. Däremot gör ju Fkassan inget åt bostad i akuta fall t.ex.
Citera
2019-07-14, 20:05
Medlem
Citat:
November 2011, alltså bara ett år efter pappan kontaktade myndigheter för att få hjälp att få umgänge med Issy. Alltså ren lögn i den här personens uppgifter om att pappan aldrig visat intresse att vara en del av Issys liv. Eller så visste han inte om det.

Strök över namn och personuppgifter.

https://minfil.com/H4G957zdne/IMG_20190714_184847_png

https://minfil.com/acH758z9nd/IMG_20190714_185049_png

https://minfil.com/kbHa59z5nc/IMG_20190714_185202_png

Också märkligt att allt hemskt pappan ska ha gjort inte nämns någonstans. Det är väl anledning om något att den här mannen ska ha vårdnaden istället för pappan.

Det jag reagerar på är dock att i första dokumentet från han som vill adoptera Issy, skriver att hon redan har HANS efternamn. Vem bytte det? För oavsett om Ida hade då ensam vårdnad om henne så FÅR hon INTE byta efternamn utan den andra vårdnadshavarens underskrift.
Citera
2019-07-14, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azusephre
Det jag reagerar på är dock att i första dokumentet från han som vill adoptera Issy, skriver att hon redan har HANS efternamn. Vem bytte det? För oavsett om Ida hade då ensam vårdnad om henne så FÅR hon INTE byta efternamn utan den andra vårdnadshavarens underskrift.

Det var därför jag strök över efternamn överallt.

Men också, han ser sig själv som hennes pappa och vill adoptera henne... Vart är han idag? Försvann känslorna för Issy när han gick isär med morsan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in