2019-07-13, 10:24
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Näst intill allt = max ett par procent av allt stålet, vad som är känt.

Tycker du inte själv att det är minst sagt konstigt att en översiktlig information om vad som hände med allt stål inte finns tillgänglig?

Ja det verkar som att Giuliani hade det övergripande ansvaret för uppröjningen, förstörandet av stålet/bevisen och försäljning och utskeppning av samma bevis.

Frågan är vem som gav honom det ansvaret. Givet att attackerna ägde rum i flera delstater och att president Bush ”förklarade krig” mot de som låg bakom så borde det väl ytterst sortera under federal lagstiftning och därmed under Vita huset = president Bush?

Det som gör mig lite fundersam är, om det nu var ”krig” så borde väl US Armed Forces = DOD och Pentagon ha det övergripande ansvaret inom ramarna för krigslagarna? Att presidenten i konsekvensens namn borde ha kallat in militären för uppröjning, räddningsarbete och allt annat med koppling till attackerna?

Är det här allt av det ’sparade’ stålet?
Nej, precis som jag skrev (dock är den inte komplett och flera tusen delar har inte numrerats upp och katalogiserats (se sid 63)) så är det inte allt stålet.

Exempel på utelämnade delar - från sid 63:
SECTION B
B-8000: Random Miscellaneous Steel: Originally being held for the Mayors Office, (now part of the PANYNJ Archive)
Miscellaneous Steel Debris:
NOTE Due to the inaccessibility of each individual item catalog number B-8001 through B-9999 have been reserved for all miscellaneous steel that's originally held for the Mayors Office. Items will be individually numbered during the decontamination process. it is doubtful that Hangar 17 will have enough space to house these objects.
Observera även att det uttryckligen står att objekten ursprungligen sparats för borgmästare Giuliani('s kontor). Ansvaret verkar med andra ord ha legat på just Giuliani. Och att det går att hitta en och annan jude om man letar (som beskrivet i dina citat ovan) är knappast underligt - andra som letat har t.ex. lyckats hitta kopplingar till nazisterna i samma material [SIC].. Peter Janson, vd för "brittiska" AMEC Construction (som egentligen hade sitt huvudkontor i Ontario) hade tidigare varit vd för ASEA/ABB Canada och Asea hade tydligen en swastika som logo på 30-talet.. - långsökt? Javisst! Precis som det brukar vara när man börjar leta judar och liknande idiotier bland företag som röjde upp på ground zero..
T.ex ett av de största uppröjningsbolagen - som din källa beskriver som "tyskägt" - var Turner (med ansvar för att röja upp efter WTC7). Turner är ett amerikanskt bolag, grundat 1902. Det är ett av amerikas största bolag i byggbranschen och visst - ägandet innehas av tyska Hochtief 1999 - men att ens antyda att de inte är ett amerikanskt företag är ju bara löjligt..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-07-13 kl. 10:49.
Citera
2019-07-13, 11:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej, precis som jag skrev (dock är den inte komplett och flera tusen delar har inte numrerats upp och katalogiserats (se sid 63)) så är det inte allt stålet.
Ah, du förstår inte? Är det allt stålet som ligger där, det ej katalogiserade stålet inkluderat?

Citat:
Observera även att det uttryckligen står att objekten ursprungligen sparats för borgmästare Giuliani('s kontor). Ansvaret verkar med andra ord ha legat på just Giuliani.
Ja, det verkar ju rimligt. Men vem var det som valde ut vad som skulle sparas och på vilka grunder?

Citat:
Och att det går att hitta en och annan jude
Är Richard Sheirer ”jude”? Det visste jag inte? Om du läser mitt inlägg igen så ser du att jag inte skriver ett ord om några specifikt ”judiska” kopplingar. Kopplingarna är fortfarande israeliska/sionistiska.

Får jag inte starkt misstänka sionistisk/israelisk inblandning i attackerna 9/11 utan att du ska försöka dig på en liten antisemit-passning?

Det stämmer iofs att Israel-lobbyn i USA nu har jämställt kritik av Israel med antisemitism. Helt oavsett vari kritiken består eller hur befogad den kan anses vara.

Är det även Din inställning?

Citat:
om man letar (som beskrivet i dina citat ovan) är knappast underligt -
Inte om högt uppsatta/mycket inflytelserika/stenrika sionister/israeler kontrollerar precis varenda kritisk nod i det nätverk som finns runt terrorattackerna och dess efterspel, nej.

Citat:
andra som letat har t.ex. lyckats hitta kopplingar till nazisterna i samma material [SIC].. Peter Janson, vd för "brittiska" AMEC Construction (som egentligen hade sitt huvudkontor i Ontario) hade tidigare varit vd för ASEA/ABB Canada och Asea hade tydligen en swastika som logo på 30-talet.. -långsökt? Javisst!
Ja, definitivt.

Citat:
Precis som det brukar vara när man börjar leta judar och liknande idiotier bland företag som röjde upp på ground zero..
Det är ingen som letar efter ”judar”. Det är jag som ser sionister/israeler långt ut på högerkanten som sitter på en mängd kritiska stolar, under och efter attackerna.

Att även den då sittande presidentens kabinett var nerlusat med fascistoida NeoCons-sionister av både kristen och judisk härkomst gör ju knappast observationen mindre relevant.

Citat:
Ett av de största uppröjningsbolagen - som din källa beskriver som "tyskt" - var ju Turner (med ansvar för att röja upp efter WTC7). Turner är ett amerikanskt bolag, grundat 1902.. Det är ett av amerikas största bolag i byggbranschen och visst - ägandet innehas av tyska Hochtief 1999 - men att ens antyda att de inte är ett amerikanskt företag är ju bara löjligt..
Läs igen:
The WTC debris site was divided between four contracters with the sites of the three demolished towers all going to foreign-owned companies. Amec, from Britain (blue) got the North Tower and Customs House (WTC 6); Bovis, also from Britain (green) got the South Tower area; Turner, owned by Hochtief from Germany (yellow) got WTC 7, and Tully, the only American company (pink) got WTC 4 and 5. This means that the three buildings that were demolished (WTC 1,2, and 7) - crime scenes of the worst mass murder in U.S. history - were all cleaned up by foreign-owned companies.
Vad det har för betydelse för utredningen är jag däremot inte riktigt på det klara med, men det kan ju förvisso ha betydelse för jurisdiktion och internationell rätt, transparens, etc. Tydligen så var det inte företagens egna anställda som utförde röjningsarbetena utan de lade i sin tur ut sin respektive tilldelade sektor på entreprenad.

Jag ska läsa just den delen av artikeln igen och återkommer om jag hittar något.
Citera
2019-07-13, 11:22
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ah, du förstår inte? Är det allt stålet som ligger där, det ej katalogiserade stålet inkluderat?
Ah, du förstår inte? Läs igen: It is doubtful that Hangar 17 will have enough space to house these objects.

Om de är tveksamma ifall stålet kommer få plats så är det inte speciellt troligt att det redan ligger där - eller hur?

Citat:
Ja, det verkar ju rimligt. Men vem var det som valde ut vad som skulle sparas och på vilka grunder?
Är Richard Sheirer ”jude”? Det visste jag inte? Om du läser mitt inlägg igen så ser du att jag inte skriver ett ord om några specifikt ”judiska” kopplingar. Kopplingarna är fortfarande israeliska/sionistiska.
Ingen aning - men enligt den länk du citerar så är han ju i alla fall utsedd till "jewish knight". Sidan du länkar till nämner för övrigt ordet "jew" 204 gånger...

Citat:
Får jag inte starkt misstänka sionistisk/israelisk inblandning i attackerna 9/11 utan att du ska försöka dig på en liten antisemit-passning?

Det stämmer iofs att Israel-lobbyn i USA nu har jämställt kritik av Israel med antisemitism. Helt oavsett vari kritiken består eller hur befogad den kan anses vara.

Är det även Din inställning?
Nej, jag är extremt ointresserad av judar och sionister som jag påpekat tidigare för dig. Den enda uttalade åsikt jag är beredd att ge är att israeler (oavsett inriktning) och palestinier är ungefär lika dumma i huvudet och ungefär lika skyldiga till dagens situation och att det troligen aldrig kommer gå att uppnå fred i Israel.
Citera
2019-07-13, 12:35
Avstängd
Citat:
Ah, du förstår inte? Läs igen: It is doubtful that Hangar 17 will have enough space to house these objects.

Om de är tveksamma ifall stålet kommer få plats så är det inte speciellt troligt att det redan ligger där - eller hur?
Så, var finns det stålet och hur mycket är det? Vet du det?

Citat:
Ingen aning - men enligt den länk du citerar så är han ju i alla fall utsedd till "jewish knight".
Ah, det var mer för att visa att han blev prisad för att systematiskt ha förstört i princip allt bevismaterial innan en formell forensisk brandteknisk utredning inleddes.

Och att han var klädsamt blygsam för det.

Citat:
Sidan du länkar till nämner för övrigt ordet "jew" 204 gånger...
Jag kan hålla med om att Bollyn är mindre försiktig med etiketterna men det jag har läst om honom visar inte ett spår av antisemitism. Hans kritik riktar sig mot gangster-sionism helt oavsett om de råkar vara kristna eller judiska.

Härvidlag delar han dessutom uppfattning med miljontals ”judar” världen över. Är dessa också antisemiter, menar du?

Citat:
Nej, jag är extremt ointresserad av judar och sionister som jag påpekat tidigare för dig.
Ändå så insinuerar du att jag skulle ”leta judar” överallt, trots att jag inte med ord visar att jag gör det?

Citat:
Den enda uttalade åsikt jag är beredd att ge är att israeler (oavsett inriktning) och palestinier är ungefär lika dumma i huvudet och ungefär lika skyldiga till dagens situation och att det troligen aldrig kommer gå att uppnå fred i Israel.
Så, hur mycket israeliskt land har palestinierna stulit från israelerna, menar du?

En kvadratcentimeter? Två?

På tal om ”lika dumma i huvudet”?
Senast redigerad av onopono 2019-07-13 kl. 12:43.
Citera
2019-07-13, 12:51
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Så, var finns det stålet och hur mycket är det? Vet du det?
Inte en aning.

Citat:
Ah, det var mer för att visa att han blev prisad för att systematiskt ha förstört i princip allt bevismaterial innan en formell forensisk brandteknisk utredning inleddes.
Och att han var klädsamt blygsam för det.
Jaha, ja jag kan ju faktiskt inte veta varför du citerar sidor som skriver "jude" 204 gånger om du inte förklarar det.

Citat:
Jag kan hålla med om att Bollyn är mindre försiktig med etiketterna men det jag har läst om honom visar inte ett spår av antisemitism. Hans kritik riktar sig mot gangster-sionism helt oavsett om de råkar vara kristna eller judiska.
Härvidlag delar han dessutom uppfattning med miljontals ”judar” världen över. Är dessa också antisemiter, menar du?
Då får vi återigen gå tillbaks till inlägget du just besvarade så ska vi nog hitta en passande mening: Nej, jag är extremt ointresserad av judar och sionister som jag påpekat tidigare för dig.

Citat:
Ändå så insinuerar du att jag skulle ”leta judar” överallt, trots att jag inte med ord visar att jag gör det?
OK, då ändrar jag mig till att du letade israeliska/sionistiska kopplingar om det gör dig lyckligare - det förändrar ju dock inget av slutsatserna och det övriga jag skrev.

Citat:
Så, hur mycket israeliskt land har palestinierna stulit från israelerna, menar du?
En kvadratcentimeter? Två?
Varför skulle jag "mena" att de har stulit land? " trots att jag inte med ord visar att jag gör det?"..
Citera
2019-07-13, 13:22
Avstängd
Citat:
Inte en aning.
Men du vet att inte nästan allt stål och därmed nästan alla bevis förstördes innan en formell forensisk brandteknisk utredning inleddes?

Citat:
Jaha, ja jag kan ju faktiskt inte veta varför du citerar sidor som skriver "jude" 204 gånger om du inte förklarar det.
Är det inte så att du försöker kleta ner både Bollyn och mig med antisemit-stigmat eftersom vi misstänker att sionister och israeler var delaktiga i terrorattackerna 9/11.

Är du lika petig när folk anklagar ”muslimska” terrorister för att ha varit delaktiga i attackerna? Jag menar, det finns ca 1,5 miljarder muslimer i världen, men ändå så var det just ”muslimen” i terroristerna som låg bakom attackerna

Same same? Inte?

Citat:
Då får vi återigen gå tillbaks till inlägget du just besvarade så ska vi nog hitta en passande mening: Nej, jag är extremt ointresserad av judar och sionister som jag påpekat tidigare för dig.
Då frågar vi igen. Är det därför som du helt opåkallat anklagar mig för att ”leta judar överallt” eller att jag citerar en sida (en hel sida?) där du har hittat ordet ”jude” 204 gånger? Måste man inte vara åtminstone liiite intresserad för att leta så noggrant och dessutom komma med helt grundlösa anklagelser?

Lite?

Citat:
OK, då ändrar jag mig till att du letade israeliska/sionistiska kopplingar om det gör dig lyckligare - det förändrar ju dock inget av slutsatserna och det övriga jag skrev.
Ja, det är genomgående bra om du faktiskt läser det jag skriver och förhåller dig till det. Att läsa in något helt annat är förvisso kreativt, men lämpar sig nog mindre bra i ett diskussionsforum.

Citat:
Varför skulle jag "mena" att de har stulit land? " trots att jag inte med ord visar att jag gör det?".
Tror du att den snart hundra år gamla konflikten hade uppstått om inte judiska sionister hade stulit palestiniernas land?

Citera
2019-07-13, 16:57
Medlem
Man-o-Hasts avatar
En lite nyare video som innehåller en del material vi sett förut men också lite som är nytt för mig.
NEW 2017 9/11 conspiracy Documentary video

När nu militären i Pentagon ljuger och inte vill erkänna att det var en missil som skickades in i Pentagon, vad mer ljuger de om då? NORADs träning den dan var bara alltför väl placerad, eller attackerna var alltför väl planerade för att komma på samma dag som NORAD-träningen.

Juden Larry Silberstein vet säkert vad som verkligen hände. Hur kunde annars Larry säga till folk att ta ner byggnad 7 om den inte redan var preparerad för det sedan långt tidigare? Och eftersom han ägde tvillingtornen var han möjligen också i kontroll över de personer som gjorde "modifikationer" i de två byggnaderna några veckor innan de togs ner.
Citera
2019-07-13, 17:38
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Menar du att någon kan ha gömt en massa stål någonstans?

Varför skulle de ha gömt det?
Det står i den länkade filen att stålet troligen inte skulle få plats i Hangar 17 - kontakta port Authority om du vill veta ner om var det lagrades.
Huruvida NIST och andra har mer stål sparat på ytterligare andra platser vet jag inte - men mängder av stål är ju oredovisat vad jag kan se, så tills vi vet mer är det ju korkat att uttala sig med visshet om saken..

Citat:
Menar du nu att den kommentaren inte var riktad till mig? Min "bias"?
Givetvis var det en blinkning åt dig - jag har ju redan skrivit kl 12:51 idag att ”OK, då ändrar jag mig till att du letade israeliska/sionistiska kopplingar om det gör dig lyckligare ”
Då accepterade du detta men i inläggen efter glömde du visst bort det igen. Jag antar att du antingen är allvarligt sjuk, skadad eller tar någon drog som totalt förstör ditt närminne - hela dagen har ju varit en total kavalkad av upprepningar på sådant du redan fått svar på senaste dygnet..

Citat:
Var i artikeln görs kopplingen till "nazister"?
Jag har svårt att tro att ens du inte känner till kopplingen mellan nazism och swastikan, men du har ju rött i att nazism inte står utskrivet i artikeln. Har du någon alternativ trovärdig tolkning på varför författaren fann det intressant att Asea hade swastikan som logo?

Citat:
Bra. Då slipper vi dina antisemit-passningar så fort vi diskuterar misstänkt högersionistisk inblandning i 9/11 framöver?
Om du inte länkar källor som skriver ”jew” över 200 ggr på samma sida så minskar i alla fall risken betydligt ska du se...

Citat:
Att ansvarige för den systematiska förstöringen av nästan alla bevis från WTC var/är crony till chefen för det israeliska Intel-företaget Verint som i sin tur springer ur den israeliska armens Unit 8200 ÄR EN KOPPLING som inte kan ignoreras.

Vem var den ansvarige som fattade beslutet att sälja stålet menar du?
Källa. Citera. Länka. Argumentera. Osv....
Citera
2019-07-13, 18:31
Avstängd
Citat:
Varför skulle de ha gömt det?
Det står i den länkade filen att stålet troligen inte skulle få plats i Hangar 17 - kontakta port Authority om du vill veta ner om var det lagrades.
Huruvida NIST och andra har mer stål sparat på ytterligare andra platser vet jag inte - men mängder av stål är ju oredovisat vad jag kan se, så tills vi vet mer är det ju korkat att uttala sig med visshet om saken..
Är inte det lite konstigt att det fortfarande inte redovisas av ansvariga?

Citat:
Givetvis var det en blinkning åt dig - jag har ju redan skrivit kl 12:51 idag att ”OK, då ändrar jag mig till att du letade israeliska/sionistiska kopplingar om det gör dig lyckligare ”
Då accepterade du detta men i inläggen efter glömde du visst bort det igen. Jag antar att du antingen är allvarligt sjuk, skadad eller tar någon drog som totalt förstör ditt närminne - hela dagen har ju varit en total kavalkad av upprepningar på sådant du redan fått svar på senaste dygnet..
Nu drar du igång personangreppen igen. Skälet till att jag upprepar frågor är att du hela tiden slirar runt utan att tydligt redovisa var du står.

Skälet till det i sin tur torde vara att du har något att dölja. Att du inte diskuterar öppet och hederligt.

1. Du anklagar mig för att ”leta judar överallt”.

2. Konfronterad med den lögnen, backar du och lovar att inte göra det mer.

3. Nu har jag istället en ”bias” att se ”judar överallt”.

Så, vem är det som är ”allvarligt sjuk”?

Citat:
Jag har svårt att tro att ens du inte känner till kopplingen mellan nazism och swastikan, men du har ju rött i att nazism inte står utskrivet i artikeln. Har du någon alternativ trovärdig tolkning på varför författaren fann det intressant att Asea hade swastikan som logo?
Ingen aning. Det är du som refererar till artikeln som exempel på där någon ser kopplingar mellan 9/11 och ”nazister”. Svastikan är ju en gammal indisk symbol för solen, så det verkar lite vagt, tycker du inte det? Och varför skulle nazister vilja genomföra en terrorattack och skylla den på dumma musselmanner vilket i sin tur är en jackpot för sionisterna och Israel vars ”judiskhet” är det största hotet mot mänskligheten enligt den ”nazitiska” ideologin?

Har du fler ’exempel’ på föreslagna ”nazistiska” kopplingar till 9/11 med efterspel?

Citat:
Om du inte länkar källor som skriver ”jew” över 200 ggr på samma sida så minskar i alla fall risken betydligt ska du se...
Fast det är ju helt irrelevant för den information jag hämtar ur samma artikel. Återigen, Bollyn slarvar med taxonomin men han är för den skull inte antisemit. Hans kritik är riktad mot högersionismen och dess återverkningar i Mellanöstern men också i hans hemland, USA.

Jag håller med.

Citat:
Vem var den ansvarige som fattade beslutet att sälja stålet menar du?
Källa. Citera. Länka. Argumentera. Osv....
Den operativt ansvarige var Richard Sheirer, chefen för New York’s Office of Emergency Management, under borgmästaren, Rudy Giuliani och senare Michael Bloomberg.

Jag tvivlar dock på att inte Vita huset först gav klartecken till upplägget.

Du hävdar att situationen i Palestina är bådas fel, så jag frågar igen:

- Även om det bevisligen är den ena sidan som har stulit den andra sidans land? En stöld som fördöms av ett nästan enigt FN?

The Ethnic Cleansing of Palestine: https://www.amazon.com/Ethnic-Cleansing-Palestine-Ilan-Pappe-ebook/dp/B00KT5W342/ref=sr_1_1?crid=1O1AK896IMH41&keywords=the+ethnic+ cleansing+of+palestine&qid=1563035337&s=digital-text&sprefix=The+ethnic%2Cdigital-text%2C231&sr=1-1

Och ja, boken är skriven av en israelisk ’judisk’ historiker, som fick fly till UK på grund av alla trakasserier och mordhot han fick utså från högersionisterna efter det att boken publicerades.

Är det månne så att även Pappe ”letar judar överallt”?
Senast redigerad av onopono 2019-07-13 kl. 18:41.
Citera
2019-07-13, 18:57
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Är inte det lite konstigt att det fortfarande inte redovisas av ansvariga?
Jag har ingen aning om ifall det redovisas eler inte - jag har aldrig letat specifikt efter vem som tog det beslutet men som jag redan skrivit så har jag tagit för givet att det antingen är presidentens eller Giulianis ansvarsområde. Du är mer än välkommen att visa om detta antagande är felaktigt.

Citat:
Nu drar du igång personangreppen igen. Skälet till att jag upprepar frågor är att du hela tiden slirar runt utan att tydligt redovisa var du står.
Jag har svarat på dina frågor vid upprepade tillfällen bara det senaste dygnet - ändå fattar du inte. Så personangrepp - eller som jag skulle kalla det i detta fall - tolkningar av din mentala status, är väl det enda som återstår att hänfalla till.

Citat:
Skälet till det i sin tur torde vara att du har något att dölja. Att du inte diskuterar öppet och hederligt.
1. Du anklagar mig för att ”leta judar överallt”.
Nej sionister - vilket jag har förklarat vid upprepade tillfällen bara det senaste dygnet.
Citat:
2. Konfronterad med den lögnen, backar du och lovar att inte göra det mer.
3. Nu har jag istället en ”bias” att se ”judar överallt”.
Nej sionister - vilket jag har förklarat vid upprepade tillfällen bara det senaste dygnet.
Citat:
Så, vem är det som är ”allvarligt sjuk”?
Det verkar onekligen vara du. Dock lämnade jag fältet lite mer öppet .- jag skrev "sjuk, skadad eller drogpåverkad".

Citat:
Ingen aning. Det är du som refererar till artikeln som exempel på där någon ser kopplingar mellan 9/11 och ”nazister”. Svastikan är ju en gammal indisk symbol för solen, så det verkar lite vagt, tycker du inte det? Och varför skulle nazister vilja genomföra en terrorattack och skylla den på dumma musselmanner vilket i sin tur är en jackpot för sionisterna och Israel vars ”judiskhet” är det största hotet mot mänskligheten enligt den ”nazitiska” ideologin?
Ja det verkar jättejättelogiskt - i en artikel om vilka som hade ansvar efter 9/11 finner författaren det helt plötsligt väsentligt att påpeka att en chef för ett av bolagen tidigare har arbetat för ett företag som 1930 hade en indisk symbol för solen i sin logo. Så måste det ju vara, författarens djupa intresse för indisk mytologi gjorde sig helt plötsligt påmind och han kände ett graverande behov av att, utan vidare förklaringar, dela med sig av detta "intressanta" fynd..
Givetvis tror inte jag att nazister var ansvariga.Ge dig..

Citat:
Fast det är ju helt irrelevant för den information jag hämtar ur samma artikel. Återigen, Bollyn slarvar med taxonomin men han är för den skull inte antisemit.

Aha, du är beredd att förlåta Bollen för att han skriver judar 204 gånger - men om jag nämner "judar" en gång så ska det ältas i ett par dygn minsann... ok.. logiskt..

Citat:
Hans kritik är riktad mot högersionismen och dess återverkningar i Mellanöstern men också i hans hemland, USA.
Hur vet du det? Förutom att han nämner "jew" 204 gånger på sidan ifråga så skriver han även om zionism/zionister 216 gånger - varför tror du inte han lärt sig separera termerna - och varför ursäktar du i sådant fall honom men inte mig? bias igen?

Citat:
Jag håller med.
Det tror jag alla är på det klara med..

Citat:
Den operativt ansvarige var Richard Sheirer, chefen för New York’s Office of Emergency Management, under borgmästaren, Rudy Giuliani och senare Michael Bloomberg.
Jag tvivlar dock på att inte Vita huset först gav klartecken till upplägget.
Men vem gav ordern att stålet skulle säljas - var det inte det som var frågan?
Citera
2019-07-14, 06:35
Avstängd
Citat:
Jag har ingen aning om ifall det redovisas eler inte - jag har aldrig letat specifikt efter vem som tog det beslutet men som jag redan skrivit så har jag tagit för givet att det antingen är presidentens eller Giulianis ansvarsområde. Du är mer än välkommen att visa om detta antagande är felaktigt.

Jag har svarat på dina frågor vid upprepade tillfällen bara det senaste dygnet - ändå fattar du inte. Så personangrepp - eller som jag skulle kalla det i detta fall - tolkningar av din mentala status, är väl det enda som återstår att hänfalla till.

Det verkar onekligen vara du. Dock lämnade jag fältet lite mer öppet .- jag skrev "sjuk, skadad eller drogpåverkad".

Ja det verkar jättejättelogiskt - i en artikel om vilka som hade ansvar efter 9/11 finner författaren det helt plötsligt väsentligt att påpeka att en chef för ett av bolagen tidigare har arbetat för ett företag som 1930 hade en indisk symbol för solen i sin logo. Så måste det ju vara, författarens djupa intresse för indisk mytologi gjorde sig helt plötsligt påmind och han kände ett graverande behov av att, utan vidare förklaringar, dela med sig av detta "intressanta" fynd..
Givetvis tror inte jag att nazister var ansvariga.Ge dig..

Aha, du är beredd att förlåta Bollen för att han skriver judar 204 gånger - men om jag nämner "judar" en gång så ska det ältas i ett par dygn minsann... ok.. logiskt..

Hur vet du det? Förutom att han nämner "jew" 204 gånger på sidan ifråga så skriver han även om zionism/zionister 216 gånger - varför tror du inte han lärt sig separera termerna - och varför ursäktar du i sådant fall honom men inte mig? bias igen?

Det tror jag alla är på det klara med..

Men vem gav ordern att stålet skulle säljas - var det inte det som var frågan?
1. Fram till det du visar att mer än ca 1-2 procent av stålet finns sparat och i så fall var det finns, hävdar jag att i princip alla bevis systematiskt förstördes innan en forensisk utredning tillsattes.

2. Formellt operativt ansvarig för denna systematiska förstöring av bevisen var Richard Sheirer, chef för New York, New York’s Office of Emergency Management, under borgmästaren, Rudy Giuliani och senare Michael Bloomberg.

3. Ytterst ansvarig för den systematiska förstöringen av bevisen var den sittande presidenten, George W Bush, eftersom attackerna 9/11 ägde rum över flera delstater = federal crime och att Bush dessutom ”förklarade krig” mot de vid tiden fortfarande okända förövarna/terroristerna.

4. Sheirer var/är en dokumenterad crony till Howard Shafir, sedan 2002 chef för det israeliska Intel-företaget, Verint som i sin tur var/är en del av den israeliska organisationen, Comverese, som i sin tur springer ur den israeliska militärens, Unit 8200.

5. Sheirers kopppling via sin beskyddare Safir till den israeliska säkerhetsstaten är direkt och därmed mycket relevant i en kartläggning av samma säkerhetsstats närvaro innan, under och efter dåden, 9/11.

6. EN sådan koppling isolerad och inget annat räcker naturligtvis inte för att knyta högersionister till dådet, utan det är om sådana kopplingar dyker upp gång på gång var än man tittar, som det blir allt mer intressant. Jag menar att så med råge är fallet med 9/11.

7. Israel har en lång historia av att iscensätta false flag-attacker mot västerländska mål för att demonisera muslimer/araber/palestinier och på så sätt legitimera sin stöld av Palestina och den etniska rensningen av detsamma.

8. Det land i världen som i särklass var/är den grupp som tjänade mest på attackerna 9/11 så här långt, var och är, Israel.

9. Israels långsiktiga plan att balkanisera länder som Irak, Libyen, Yemen, Syrien, Libanon och snart, Iran, för att därmed ohotat kunna fortsätta den etniska rensningen av Palestina och rentav expandera sina gränser utåt till ett ”Eretz Israel” går sedan 9/11 enligt planerna. Med den lilla bonusen att det istället för det egna landets miltär, är USA som gör jobbet åt dem.

De dansande israelerna dansar fortfarande.

Just det! Glömde nästan.

Du hävdar att situationen i Palestina är bådas fel, så jag frågar igen:

- Även om det bevisligen är den ena sidan som har stulit den andra sidans land? En stöld som fördöms av ett nästan enigt FN?

The Ethnic Cleansing of Palestine: https://www.amazon.com/Ethnic-Cleansing-Palestine-Ilan-Pappe-ebook/dp/B00KT5W342/ref=sr_1_1?crid=1O1AK896IMH41&keywords=the+ethnic+ cleansing+of+palestine&qid=1563035337&s=digital-text&sprefix=The+ethnic%2Cdigital-text%2C231&sr=1-1

Och ja, boken är skriven av en israelisk ’judisk’ historiker, som fick fly till UK på grund av alla trakasserier och mordhot han fick utså från högersionisterna efter det att boken publicerades.

Är det månne så att även Ilan Pappe ”letar judar överallt”?
Citera
2019-07-14, 11:06
Medlem
Citat:
1. Fram till det du visar att mer än ca 1-2 procent av stålet finns sparat och i så fall var det finns, hävdar jag att i princip alla bevis systematiskt förstördes innan en forensisk utredning tillsattes.

Oja, det funkar verkligen så att man lägger fram ett påstående så är det upp till den andra att motbevisa annars är det sant, duh!!!

Vad är det av alla djävla text du vill komma fram till? Anser du att det inte flög in flygplan i WTC som sen fick de pga brand att kollapsa? Sen vem som tjänar på det eller inte, kommer aldrig någonsin vara exakt samma sak som den som orsakade det. Ibland är det så, ibland inte. Det enda jag har förstått hitils är att du inte gillar judar/Israel. Men det tar ett inlägg att skriva. Vad resten har för syfte har du svårt att få fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in