2019-07-12, 10:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Om du lär dig läsa så har jag inte skrivit något annat heller - ingenstans har jag påstått att myndigheterna inte förstörde bevis.

Varför du däremot envisats med att omväxlande kalla det för "alla" bevis och att påstå att det rörde sig om 99,8% av allt stål fast båda dessa påståenden är uppenbara lögner är en annan fråga som jag försökt få dig att besvara. Men det har du ju duckat hittills, men vi kan ju ta det igen:

Wtc1+wtc2+wtc7 = 100+100+40 tusen ton stål
Källa på att det endast sparades 480 kg stål, eller en förklaring tack?
Jag läste 0,02% någonstans men det är egentligen skit samma exakt hur mycket som sparades.

1. Nästan allt stål från WTC 1-2 förstördes och precis allt stål från WTC 7 förstördes.

2. Den lilla mängd stål som trots allt sparades samlades inte in på ett korrekt sätt inom ramarna för en transparent formell forensisk utredning, med en tydligt angiven metod och med en tydlig ansvarsfördelning.

Allt det som gör en forensisk utredning till en forensisk utredning.
Citera
2019-07-12, 10:58
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Jag läste 0,02% någonstans men det är egentligen skit samma exakt hur mycket som sparades.

OJ! Är det skit samma hur mycket man sparade? Är inte hela din poäng att man inte hade sparat tillräckligt mycket för din "forensiska brandtekniska utredning" skulle kunna utföras på ett för dig tillfredsställande sätt.

Citat:
1. Nästan allt stål förstördes.
Defineiera då "nästan allt" och förklara hur du kunde tro att man endast sparade runt 1/2 ton - har du läst det någonstans så får du väldigt gärna länka dit.
Hur är det nu du brukar skriva...
- Källa. Citera. Förklara.

Citat:
2. Den lilla mängd stål som trots allt sparades samlades inte in på ett korrekt sätt inom ramarna för en transparent formell forensisk utredning, med en tydligt angiven metod och med en tydlig ansvarsfördelning.
Hur och var definieras "korrekt sätt inom ramarna för en transparent formell forensisk utredning"?
- Källa. Citera. Förklara,
Citera
2019-07-12, 11:04
Avstängd
Citat:
OJ! Är det skit samma hur mycket man sparade? Är inte hela din poäng att man inte hade sparat tillräckligt mycket för din "forensiska brandtekniska utredning" skulle kunna utföras på ett för dig tillfredsställande sätt.

Defineiera då "nästan allt" och förklara hur du kunde tro att man endast sparade runt 1/2 ton - har du läst det någonstans så får du väldigt gärna länka dit.
Hur är det nu du brukar skriva...
- Källa. Citera. Förklara.

Hur och var definieras "korrekt sätt inom ramarna för en transparent formell forensisk utredning"?
- Källa. Citera. Förklara,
Så, hur mycket av stålet sparades?
Citera
2019-07-12, 11:27
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Så, hur mycket av stålet sparades?

Ingen aning totalt, jag har aldrig påstått att jag vet det - bara dessa minnesmärken av stora balkar från WTC lär ju väga ett antal ton tillsammans, och totalt har det alltså byggts 1500 minnesmärken av WTC-stål...
https://www.world-architects.com/en/architecture-news/insight/memorializing-9-11-with-wtc-steel

500 ton sparat stål har t.ex. använts till minnesplatsen vid ground zero:
https://www.911memorial.org/blog/wtc-steel-remained-standing-911-aftermath-returns-place-they-were-born-updated

7,5 ton av det sparade stålet användes till konstruktion av militärfartyget "The U.S.S. New York"
https://www.navy.mil/ussny/ny_history.asp

Many of the heaviest steel pieces from the Twin Towers are stored in an 80,000-square-foot hangar at John F. Kennedy International Airport. These include some of the base sections of the Towers' massive core columns and 13 of the 153 steel trees from the bases of the Towers' perimeter walls.
Some of these pieces are shown in the film Up From Zero.
https://911research.wtc7.net/wtc/groundzero/cleanup.html

Mer stål: https://www.politico.com/story/2008/09/at-newseum-9-11-exhibit-emotions-flow-013344

7 ton i en skulptur i Ohio: https://hilliardohio.gov/first-responders-memorial-park/
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-07-12 kl. 11:47.
Citera
2019-07-12, 12:18
Avstängd
Citat:
Om du lär dig läsa så har jag inte skrivit något annat heller - ingenstans har jag påstått att myndigheterna inte förstörde bevis.

Varför du däremot envisats med att omväxlande kalla det för "alla" bevis och att påstå att det rörde sig om 99,8% av allt stål fast båda dessa påståenden är uppenbara lögner är en annan fråga som jag försökt få dig att besvara. Men det har du ju duckat hittills, men vi kan ju ta det igen:

Wtc1+wtc2+wtc7 = 100+100+40 tusen ton stål
Källa på att det endast sparades 480 kg stål, eller en förklaring tack?
Räknar du inte lite tokigt här?

240 000 ton x 0,02 = 4800 ton stål = ca 4800 mindre personbilar?

Eller är det fel på miniräknaren nu igen?
Citera
2019-07-12, 12:21
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Räknar du inte lite tokigt här?

240 000 ton X 0,02 = 4800 ton stål = ca 4800 mindre personbilar?

Eller är det fel på miniräknaren nu igen?

Vi räknade fel båda två..
240 000 ton X 0,002 = 480 ton stål.

Så, min fråga kvarstår - minneslunden på ground zero har ju mer sparat stål, och då finns ju ytterligare mängder sparat stål...
Citera
2019-07-12, 12:32
Avstängd
Citat:
Vi räknade fel båda två..
240 000 ton X 0,002 = 480 ton stål.

Så, min fråga kvarstår - minneslunden på ground zero har ju mer sparat stål, och då finns ju ytterligare mängder sparat stål...
Säg att jag minns fel och att det istället var 98% av stålet som förstördes. Att ca 4800 ton sparades. Är det enligt dig fortfarande för lite?

Så att vi kommer vidare?
Citera
2019-07-12, 12:34
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Säg att jag minns fel och att det istället var 98% av stålet som förstördes. Att ca 4800 ton sparades. Är det enligt dig fortfarande för lite?

Så att vi kommer vidare?

Det tror jag inte jag hade ifrågasatt. Jag har inga uppgifter på att det skulle vara orimligt i alla fall.
Citera
2019-07-12, 14:18
Avstängd
Citat:
Det tror jag inte jag hade ifrågasatt. Jag har inga uppgifter på att det skulle vara orimligt i alla fall.
Då är vi överens om att nästan allt stål/bevis var förstört när en formell forensisk brandteknisk utredning sent om sider tillsattes?

Vet du vem som hade det övergripande ansvaret för brottsplatsen (ground zero) och alla bevisen fram till det att NIST inledde sin utredning?
Citera
2019-07-12, 16:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Då är vi överens om att nästan allt stål/bevis var förstört när en formell forensisk brandteknisk utredning sent om sider tillsattes?
Nja. Ingen av oss verkar veta hur mycket stål som sparades så den slutsatsen är lite svår att dra även om det är troligt - dock med reservation för vad "nästan allt" egentligen innebär....

Enligt vad jag lyckats hitta:
• Metal Management Northeast från New Jersey köpte 40 000 ton
• Hugo Neu Schnitzer, från Jersey City köpte 25 000 ton
Resten vet jag inte vem som köpte. Dock fanns det inga i USA som ville tan hand om stålet så det ska ha sålts vidare:
• 50,000 ton gick till Kina/Baosteel
• Cirka 70,000 ton gick till Indien, de hade beställt mer men Greenpeace och andra miljöinstanser i Indien blev oroliga för gifter och föroreningar och stoppade det hela.
Men det lämnar ju ungefär hälften av stålet oredovisat - så nej, jag vet inte..

Citat:
Vet du vem som hade det övergripande ansvaret för brottsplatsen (ground zero) och alla bevisen fram till det att NIST inledde sin utredning?
Alltid tänkt att det var Giuliani - men om han hade något formellt på-papper-ansvar på det viset vet jag inte. Annars kanske presidenten?

Här har du en tidig förteckning över material som sparades av Port Authority - både text och bilder (tyvärr inga vikter dock), dock är den inte komplett och flera tusen delar har inte numrerats upp och katalogiserats (se sid 63)
https://archive.org/details/WTC-STORAGE-AT-JFK/page/n149
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-07-12 kl. 16:37.
Citera
2019-07-13, 04:11
Avstängd
Citat:
Nja. Ingen av oss verkar veta hur mycket stål som sparades så den slutsatsen är lite svår att dra även om det är troligt - dock med reservation för vad "nästan allt" egentligen innebär....
Näst intill allt = max ett par procent av allt stålet, vad som är känt.

Citat:
Enligt vad jag lyckats hitta:
• Metal Management Northeast från New Jersey köpte 40 000 ton
• Hugo Neu Schnitzer, från Jersey City köpte 25 000 ton
Resten vet jag inte vem som köpte. Dock fanns det inga i USA som ville tan hand om stålet så det ska ha sålts vidare:
• 50,000 ton gick till Kina/Baosteel
• Cirka 70,000 ton gick till Indien, de hade beställt mer men Greenpeace och andra miljöinstanser i Indien blev oroliga för gifter och föroreningar och stoppade det hela.
Men det lämnar ju ungefär hälften av stålet oredovisat - så nej, jag vet inte..
Tycker du inte själv att det är minst sagt konstigt att en översiktlig information om vad som hände med allt stål inte finns tillgänglig?

Citat:
Alltid tänkt att det var Giuliani - men om han hade något formellt på-papper-ansvar på det viset vet jag inte. Annars kanske presidenten?
Ja det verkar som att Giuliani hade det övergripande ansvaret för uppröjningen, förstörandet av stålet/bevisen och försäljning och utskeppning av samma bevis.

Frågan är vem som gav honom det ansvaret. Givet att attackerna ägde rum i flera delstater och att president Bush ”förklarade krig” mot de som låg bakom så borde det väl ytterst sortera under federal lagstiftning och därmed under Vita huset = president Bush?

Det som gör mig lite fundersam är, om det nu var ”krig” så borde väl US Armed Forces = DOD och Pentagon ha det övergripande ansvaret inom ramarna för krigslagarna? Att presidenten i konsekvensens namn borde ha kallat in militären för uppröjning, räddningsarbete och allt annat med koppling till attackerna?

Citat:
Här har du en tidig förteckning över material som sparades av Port Authority - både text och bilder (tyvärr inga vikter dock), dock är den inte komplett och flera tusen delar har inte numrerats upp och katalogiserats (se sid 63)
https://archive.org/details/WTC-STORAGE-AT-JFK/page/n149
Är det här allt av det ’sparade’ stålet?
Citera
2019-07-13, 05:49
Avstängd
Operativt ansvarig för uppröjningsarbetet tycks ha varit den här snubben (till vänster om Giuliani): http://www.bollyn.com/public/sheirer_giuliani.jpg

Richard Sheirer, head of the Office of Emergency Management - OEM.

Vem är det?
Since September 11, Sheirer has taken charge of the biggest cleanup effort in American history, coordinating 100 federal, state, and local agencies, including FEMA. He’s become, in effect, the CEO of a company with thousands of workers and a budget that could run up to $40 billion – or, if you prefer, the mayor of the hot zone. He calls in the city’s Department of Transportation to patch up the streets and has the Department of Design and Construction hang netting so broken glass won’t fall on workers below. He orders Con Ed and Verizon to rehabilitate buildings without power or phone service, then gets the Department of Environmental Protection and the Department of Design and Construction to make sure they’re safe. If they pass the test, he signs the documents that open them up to the public. “OEM is in charge,” says Mike Byrne, deputy federal coordinating officer of FEMA for this incident. “Sheirer gives the marching orders. So far, we’re blown away by OEM’s performance.”

"One of the things I pride myself on," says Sheirer, "is that, for a short, round guy, I can be pretty invisible. I think it's very valuable to be invisible for the job I do. It's important to me to be prepared, to get in, get it done, and get out. My people understand -- we don't need fanfare. Invisibility enhances our ability to work with everyone because they know we're not looking to take the limelight."

- Amanda Griscom: http://nymag.com/nymetro/news/sept11/features/5270/
- En budjet på upp till 40 miljarder dollar, varav FEMA fick en halv miljon för att på frivillig basis titta runt lite och försöka se vad som hänt med byggnaderna?

- Lovordar sig själv för att han kan göra sig osynlig, att han inte vill stå i rampljuset för att han har förstört nästan alla bevis innan en formell brandteknisk utredning tillsätts? Blygsam.

Men vad säger FEMA utöver att ”OEM (Sheirer) is in charge”?
Collection and storage of steel members from the WTC site was not part of the BPS Team efforts sponsored by FEMA and the American Society of Civil Engineers (ASCE).

Appendix D: http://www.911research.wtc7.net/mirrors/guardian2/wtc/WTC_apndxD.htm
Så, vem var det då som sparade vad, på order av vem och med avseende på vad?

Lite mer om Richard Sheirer:

- Han rekryterades och befordrades och beskyddades av sin blivande mentor, Howard Safir:
Howard Safir (born 1942) was appointed Fire Commissioner of the City of New York by Mayor Rudolph W. Giuliani on January 1, 1994 and served in that position until he was appointed Police Commissioner of the City of New York by Giuliani on April 15, 1996. He served as Police Commissioner until his resignation on August 18, 2000.

Howard Safir has served as a director on the board of directors of the Israeli data/intelligence company Verint since May 2002: https://www.verint.com/our-company/executive-leadership/howard-safir/
- Så här skriver Leonard Levitt i sin bok, NYPD Confidential: Power and Corruption in the Country's Greatest Police Force.
Sheirer had been a lowly fire dispatcher before Safir made him his personal aide at the FDNY. Sheirer called Safir "the kindest, bravest, most wonderful human being I've ever met in my life."
//
”Richie Sheirer was Safir's crony”
- Verint var (precis som Odigo) en del av den israeliska organisationen, Comverse, vilken i sin tur har sitt ursprung i den israeliska militärens, Unit 8200.

- Verint var ett av de minst två israeliska Intel-företag som spionerade på amerikanska medborgare/företag på uppdrag av NSA: https://www.wired.com/2012/04/shady-companies-nsa/

Det här är i sig inget bevis för att Israel i en eller annan form kontrollerade förstörandet av nästan alla bevis efter terror-attackerna mot WTC, men väl bevis för att kopplingen finns där. Att det är ännu en koppling i en mycket lång rad av sådana.

Var du än tittar så ser du hur sionistiska/israeliska intressen kontrollerar vad som pågår. Innan. Under. Efter. Attackerna.

Just det! Glömde nästan. Richard Sheirer utnämndes till ”Jewish Knight” av The New York Board of Rabbis för sina ’insatser’ under uppröjningen och förstörandet av nästan alla bevis efter attackerna 9/11.

Man tackar.

Allt (nästan) här ovan är snott från Christopher Bollyn (hoppas inte du tar illa upp): http://www.bollyn.com/#article_16236
Senast redigerad av onopono 2019-07-13 kl. 05:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in