2019-07-14, 09:05
Medlem
hehehos avatar
Lite matematiskt om hur smällare låter:
https://www.sv-jme.eu/?ns_articles_pdf=/ns_articles/files/ojs3/1604/submission/1604-1-1938-1-2-20171103.pdf&id=4971
Citera
2019-07-14, 10:15
Medlem
Lisa-Ss avatar
[quote=Cianneli|68099718]
Citat:
Ursprungligen postat av Lisa-S

Jag såg detta av en slump när jag skulle leta bilder på polismännen.

Jag förstår inte? Hur kom du på att GM skulle ha ett ärr i ansiktet när du tittade på bilder av poliser. Det är något som du inte beskriver? Var kom den uppgiften ifrån?
Citera
2019-07-14, 10:21
Medlem
[quote=Lisa-S|68100141]
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli

Jag förstår inte? Hur kom du på att GM skulle ha ett ärr i ansiktet när du tittade på bilder av poliser. Det är något som du inte beskriver? Var kom den uppgiften ifrån?

Det är ju den jag delade som undrar var uppgifterna kommer ifrån om ärret o jag undrar var ärret är o om de sett rätt person.

(FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986
Senast redigerad av Cianneli 2019-07-14 kl. 10:24.
Citera
2019-07-14, 10:42
Medlem
Lisa-Ss avatar
[quote=Cianneli|68100178]
Citat:

Det är ju den jag delade som undrar var uppgifterna kommer ifrån om ärret o jag undrar var ärret är o om de sett rätt person.

(FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986

Ja ok. Jag undrade nog mer om något ögonvittne hade haft en beskrivning av GM med ärr i ansiktet. Men så var det tydligen inte
Citera
2019-07-14, 10:52
Medlem
Lisa-Ss avatar
Så här är det. Tipset jag lämnade till PU som har ett diarienummer, GM i mitt tips har nämligen ett ärr i ansiktet, därför blir jag nyfiken om uppgiften om en man med ärr i ansiktet om det finns i PU mtr. Då jag inte nämt något om ett ärr i ansiktet till PU. Finns det något vittne med så detaljerad beskrivning av GM utseende, då borde saken vara klar.
Citera
2019-07-14, 11:04
Medlem
Citat:
Så här är det. Tipset jag lämnade till PU som har ett diarienummer, GM i mitt tips har nämligen ett ärr i ansiktet, därför blir jag nyfiken om uppgiften om en man med ärr i ansiktet om det finns i PU mtr. Då jag inte nämt något om ett ärr i ansiktet till PU. Finns det något vittne med så detaljerad beskrivning av GM utseende, då borde saken vara klar.

"Min" gärningsman har med ett ärr i ansiktet. O han har väl sprungit omkring o folk trott det varit poliser tex pga vissa likheter. Därför undrade jag lite.
Citera
2019-07-14, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
I detta skumma antisemitiska dokument får vi ialla fall nya namn på GM:

https://drive.google.com/open?id=1bRMcvBN_VOOBivVmCa43333uwMKYMnKR

[till admin: föregående nästan identiska post kan tas bort/tack]

Det liknar denna mannens teori. https://sv.wikipedia.org/wiki/Ronny_Amberts

Vi har minst fyra personer här på forumet som har en "egen" GM. Det är då inga av de personerna som skrivits böcker om som pekas ut. Tar vi sen alla de "populära" som det finns böcker om samt ytterligare ett 20-tal som omnämns i GRK och som ibland nämns här som potentiella GM. Mycket folk blir det
Citera
2019-07-14, 11:52
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Lite matematiskt om hur smällare låter:
https://www.sv-jme.eu/?ns_articles_pdf=/ns_articles/files/ojs3/1604/submission/1604-1-1938-1-2-20171103.pdf&id=4971

Om man nu inte är professor i fysik/matemaik vad innebär artikelns rön på vanliga svenska och vilken relevans har det för MOP?
Citera
2019-07-14, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertus
Den sista videon där Kai Hahne blir utfrågad är ju lite intressant.

Ser inte så seriöst ut, men av erfarenhet så är ju det som ser bra ut ofta inte alltid så bra heller.

Han har kört fast på VG som gärningsman och det är ju inte verifierat eller kan avfärdas så det kan ju vara rätt.

Lite mer intressant om någon mer vill verifiera de förhållanden med älskare och älskarinnor som berörs.

Tycker hans uppgifter är mycket intressanta och han beskriver väl hur dysfunktionell PU var från första början.
Vilka år var han själv med?
Han verkar ha svårt med årtalen. De här bilderna är det något som avhandlats tidigare i tråden?
Uppgifter om kaffeflickor kan vara ett rykte men det kommer från flera håll under lång tid så det kanske finns substans i det.

En fråga om VG.
Hur fick han tillstånd att verka i USA efter häktingen?
Citera
2019-07-14, 17:34
Medlem
MOPspanarens avatar
För er som är intresserade av vapensamlarens vapen.
https://drive.google.com/open?id=1UqNE0gF2d6WaLYYuhIl8GWdxvzIv4BQ0
Citera
2019-07-14, 18:36
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Tycker hans uppgifter är mycket intressanta och han beskriver väl hur dysfunktionell PU var från första början.
Vilka år var han själv med?
Han verkar ha svårt med årtalen. De här bilderna är det något som avhandlats tidigare i tråden?
Uppgifter om kaffeflickor kan vara ett rykte men det kommer från flera håll under lång tid så det kanske finns substans i det.

En fråga om VG.
Hur fick han tillstånd att verka i USA efter häktingen?
VG emigrerade till Salisbury i North Carolina, USA, 1991. Dessförinnan hade han en tid flyttat runt i södra Sverige med polisskydd pga flera mordhot.
Källa: "Jag sköt Olof Palme" av Anders Leopold
Citera
2019-07-14, 19:54
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
VG emigrerade till Salisbury i North Carolina, USA, 1991. Dessförinnan hade han en tid flyttat runt i södra Sverige med polisskydd pga flera mordhot.
Källa: "Jag sköt Olof Palme" av Anders Leopold

Vet man något om vem/vilka som hotade honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in