Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Det hela blir sjukare och sjukare.
Den ena afghanen är en kriminell person som besvärar och överfaller ASAP Rocky + team. En i teamet slås även blodig.
Men det är ASAP Rocky som grips och den kriminella personen går fri.

Som jag tidigare skrivit,
mig veterligen har polisen aldrig pratat med BO + kompanjon.
Att man formulerar det i
artikeln som att
"Enligt uppgifter till Aftonbladet letar polisen just nu efter en av männen som var i slagsmål med artisten" tycker jag implicerar att man precis i detta läget kunnat identifiera BO.
(Detta skulle också kunna förklara varför BO tidigare sekretessbelagts)
Citat:
Ursprungligen postat av
absolut-justice
Allt pekar på att ÅKM helt enkelt bara har TMZ internet-video och att dom nu letar febrilt efter andra källor för att kunna ha ett case, TMZ videon är i så dålig kvalité, att den juridiskt inte kan binda Asap till misshandeln.
Just precis.
Som jag sagt sedan starten början: Häktningen av ASAP Rocky med entourage är en politisk markering av staten att man rör inte statens särskilt utvalda folk. Hade det varit en slumpvis dräggig svensk narkoman man försvarade sig mot hade man inte bara sett mellan fingrarna på det hela - utan det hade även blivit hyllningsrubriker i media!
Fliker in ett
tidigare inlägg:
Citat:
Nu verkar det som att han kallades in på förhör utan att polisen ens förhört den andra parten eller dennes kumpan - vilket jag tycker är väldigt konstigt. Jag får intrycket av att man starkt velat att se en isolerad en händelse (mot regeringens utvalda grupp), vilket t ex visas på att kammaråklagaren ville få det till "grov misshandel", när det bara - isolerat från hela händelseförloppet - rör sig om en knapp misshandelshandling av normalgraden.
Det finns mängder av exempel på utländska medborgare som misstänks för grövre brott utan att häktas. Att man gick på Flacko är en politiskt styrd handling - ett maktmissbruk!
Det enda ASAP Rocky med entourage gjort sig skyldiga till är ett hjältedåd. Att i ett handlingsförlamat samhälle äntligen sätta gränser mot en serieförbrytare som helt saknar respekt för andra människor är ett stordåd!
Rocky ska ges tre saker och det ASAP : sin frihet åter, ett fett skadestånd (gärna med en extra nolla för besväret)
och Hovmedaljen!