2019-07-13, 23:59
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
ASAP-rocky kommer att yrka på skadestånd i kaj linna-klassen.
Men de kommer bara ge rappnegern 100k för sveda och verk, max. Och givetvis från skattebetalarna.

Det är därför hela staten "jobbar" på fallet... it's called planting evidence

ASAP-rocky kommer att få betala skadestånd, ja. Annars va du inte helt fel ute. ;-)
Citera
2019-07-14, 00:02
Medlem
FreddeCMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det blir dyrt för staten om ASAP Rocky frikänns:
Efter att ha beskådat de två filmerna kan jag förstå varför den för mig, helt okände artisten, vräker ner "brottsoffret". Man ser ju klart och tydligt att det är Afghanen som anfaller först?

Däremot vet vi sedan tidigare att det finns en förkärlek till Afghaner i det här landet.
Sverige - Rör inte våra Afghaner. Kosta vad det kosta vill!
Citera
2019-07-14, 00:03
Medlem
Citat:
Det blir dyrt för staten om ASAP Rocky frikänns:

Han blir nog inte frikänd, de har bevis för hans skuld och för att slippa skadestånd så lär de driva det tills han blir fälld.
Citera
2019-07-14, 00:04
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derfilo999
Enligt Aftonbladet är han 20 år gammal och tidigare dömd för stöld och narkotikabrott, så polisen har uppenbarligen en identitet på honom.

Varför befinner sig en dömd afghansk tjuv och narkoman i landet?
När ska rättskipningen i Sverige komma i fas med det allmänna rättsmedvetandet?
Citera
2019-07-14, 00:06
Medlem
angeroves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Det är därför hela staten "jobbar" på fallet... it's called planting evidence

Jag kan försäkra dig, fonzen, att det du kallar "hela staten" skiter fullständigt i ASAP Rocky. Allt är och förblir som vanligt.
Citera
2019-07-14, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddeCM
Efter att ha beskådat de två filmerna kan jag förstå varför den för mig, helt okände artisten, vräker ner "brottsoffret". Man ser ju klart och tydligt att det är Afghanen som anfaller först?

Däremot vet vi sedan tidigare att det finns en förkärlek till Afghaner i det här landet.
Sverige - Rör inte våra Afghaner. Kosta vad det kosta vill!

Det förstår jag också, han förtjänar det, men enligt den kända proportionalitetsprincipen så lär han bli dömd för misshandel åtminstone tror jag. Afghanen anföll först som vi såg i en av videon, men den nödvärnssituationen var överstökad vid det laget och något överhängande hot förelåg väl inte direkt när Rocky sprang fram och vräkte omkull honom, och sen var det en knäning och ett slag som var för mycket. Det faller han för tror jag.

Hade de gjort det i direkt anslutning till Afghanens attack så hade det varit lugnt. Trist för rapparn som förlorar massa pengar, men så är det.
Citera
2019-07-14, 00:15
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Enligt uppgifter till Aftonbladet letar polisen just nu efter en av männen som var i slagsmål med artisten, den person som livvaktens motanmälan avser. Brottsoffret kan alltså också komma att bli en misstänkt gärningsman.

Fantastiskt... Det är ju rena farsen... "Brottsoffret" har försvunnit...

Citat:
Uppgifter: Letar efter 20-åring
Enligt uppgifter till Aftonbladet letar polisen just nu efter en av männen som var i slagsmål med artisten, den person som livvaktens motanmälan avser. Brottsoffret kan alltså också komma att bli en misstänkt gärningsman.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/pLlgmW/uppgift-polisen-soker-brottsoffer-efter-motanmalan

En kriminell också. Föga oväntat.

Citat:
Det handlar om en 20-årig man som tidigare är dömd för stöld och narkotikabrott.

ASAP Rocky hamnar i bråk med en kriminell skräpmänniska. Och det är han som blir gripen och inspärrad.
Citera
2019-07-14, 00:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Asgard82
Det förstår jag också, han förtjänar det, men enligt den kända proportionalitetsprincipen så lär han bli dömd för misshandel åtminstone tror jag. Afghanen anföll först som vi såg i en av videon, men den nödvärnssituationen var överstökad vid det laget och något överhängande hot förelåg väl inte direkt när Rocky sprang fram och vräkte omkull honom, och sen var det en knäning och ett slag som var för mycket. Det faller han för tror jag.

Hade de gjort det i direkt anslutning till Afghanens attack så hade det varit lugnt. Trist för rapparn som förlorar massa pengar, men så är det.

Har hans nya advokat Slobodan Jovicic något som helst i huvudet så åberopar han såklart nödvärnsexcess:

Citat:
I vissa fall kan någon som använt sig av uppenbart oförsvarligt våld ändå gå fri från straff, förutsatt att omständigheterna var sådana att han eller hon svårligen kunde besinna sig, vilket framgår av 24 kap. 6 § BrB. Detta kallas nödvärnsexcess, och tar sikte på den angripnes förmåga att i den konkreta situationen anpassa sitt handlande efter vad som kan anses tillåtet enligt bestämmelsen om nödvärn (NJA 2009 s. 234).

https://sv.wikipedia.org/wiki/N%C3%B6dv%C3%A4rnsr%C3%A4tt
Citera
2019-07-14, 00:19
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Det handlar om en 20-årig man som tidigare är dömd för stöld och narkotikabrott.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/pLlgmW/uppgift-polisen-soker-brottsoffer-efter-motanmalan

Det hela blir sjukare och sjukare.

Den ena afghanen är en kriminell person som besvärar och överfaller ASAP Rocky + team. En i teamet slås även blodig.

Men det är ASAP Rocky som grips och den kriminella personen går fri.
Citera
2019-07-14, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Har hans nya advokat Slobodan Jovicic något som helst i huvudet så åberopar han såklart nödvärnsexcess:

https://sv.wikipedia.org/wiki/N%C3%B6dv%C3%A4rnsr%C3%A4tt

Ja vem vet, de kanske lyckas med det, han var uppenbarligen både provocerande och våldsam.
Citera
2019-07-14, 00:22
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Fantastiskt... Det är ju rena farsen... "Brottsoffret" har försvunnit...

En kriminell också. Föga oväntat.

ASAP Rocky hamnar i bråk med en kriminell skräpmänniska. Och det är han som blir gripen och inspärrad.

Jag får intrycket att den nu efterlysta är den som springer iväg före misshandeln och inte den som måste åka ambulans och sy på sjukhus. Honom har Polisen koll på verkar det som. Den man söker är den andra och mest för att låtsas utreda "misshandeln" av den redan släppte vakten i sällskapet.

Det ligger kanske också något pedagogiskt i agerandet då man vill visa för Flacko vad bakvänt det blir om personer inte dyker upp till rättegången.
Citera
2019-07-14, 00:23
Medlem
islamcultofdeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asgard82

Skitsnack. Afghanerna lämnar inte AR ifred, utan fortsätter hetsa och provocera och är därmed ett fortsatt hot. Det syns klart och tydligt i videon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in