2019-07-13, 23:30
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Så polisen vet inte ens vilka de är? Strålande Sickan, strålande. Deras beteende får mig att tro att de varit i delo med rättvisan tidigare så helt omöjligt kan det ju inte vara att hitta dem.

Står ju att han var dömd för narkotikabrott och något annat brott som jag glömt bort. Vem kunde ana.
Citera
2019-07-13, 23:36
Avstängd
Ksenia74s avatar
Polisen hittar snart den här smutsiga afghanen skall ni se men prio måste ligga i att få Rocky fälld för brott annars blir det dyrt för staten .
Citera
2019-07-13, 23:37
Bannlyst
Efter en tråd med endast onödigt tjafs kommer vi nu till. Vem e afghanen? Vilka kriminella handlingar har han begått? Var bor han? Har han flytt till tex tyskland och sökt asyl där? Vad e hans facebook?
Citera
2019-07-13, 23:42
Medlem
Persimååns avatar
Åkte nyligen förbi Tensta, vid Preem nära motorvägen. Där stod det poliser som kontrollerade förbipasserande trafik. Kanske har det ett samband? Förvisso såg jag mer än 10 poliser på plats, ser man till Afghanens brottsregister kanske man inte behöver så mycket beredskap?
Citera
2019-07-13, 23:42
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Förväntar mig att skattebetalarna INTE står för skadeståndsnotan sen. För ingen av oss ville att detta skulle hända. Ansvarig ska betala ur egen ficka.

Det är en ganska lång och mindre trolig resa till att staten ska betala något skadestånd. Vänta lite på att björnen skjuts först så kan du börja gnälla sen när pälsen ska betalas.
Citera
2019-07-13, 23:44
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derfilo999
Enligt Aftonbladet är han 20 år gammal och tidigare dömd för stöld och narkotikabrott, så polisen har uppenbarligen en identitet på honom.

Kan vi då stryka alla meningslösa spekulationer att BO var ett barn som ljugit om sin ålder?
Citera
2019-07-13, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Kan vi då stryka alla meningslösa spekulationer att BO var ett barn som ljugit om sin ålder?

Hur då? Han ljög väl om sin ålder för 3 år sedan och påstod att han är 17, nu är han 20 enligt åldern han angav när han kom till Sverige. Även skäggbarn växer upp.
Citera
2019-07-13, 23:48
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Apropå att "hålla sig till saken"....Du skriver "Begår man BROTT och framförallt då VÅLDSBROTT, ska man veta att det kan innebära en kula i ryggen" - Då frågar jag dig om ett fyllebråk eftersom det både är ett brott och våldsbrott (och Du får gärna svara...)

Sedan behöver du ju inte "köra ned dig i USA så du blir alldeles förblindad" - Där har dom ju en helt annan kultur OCH FRAMFÖRALLT helt andra vapenlagar.

Ok. Nu gällde ju din fråga ett hypotetisk scenario. Mitt korta svar är ja. Man ska ha rätten att döda om så krävs för att skydda sitt eget liv eller kropp från skada.

Ingen människa har rätt att slå på mig eller att vara hotfull. Känner jag mig utsatt kommer jag att agera våldsamt mot dig. Så är det bara. Det är ren överlevnadsinstikt för oss med lite bollar mellan benen.

Jag förstår inte ditt resonemang med usa. Vadå köra ner mig? Klart som fan att dom har en helt annan kultur. Kanske därför don reagerar som dom gör (enligt mig helt rätt)
Citera
2019-07-13, 23:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av derfilo999
Enligt Aftonbladet är han 20 år gammal och tidigare dömd för stöld och narkotikabrott, så polisen har uppenbarligen en identitet på honom.

Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Så polisen vet inte ens vilka de är? Strålande Sickan, strålande. Deras beteende får mig att tro att de varit i delo med rättvisan tidigare så helt omöjligt kan det ju inte vara att hitta dem.
20 år gammal afghan tidigare dömd men polisen kan inte hitta.
Låter som en gymnasiebeslut afghan som inte längre får bidrag och lever på gatan och försörjer sig på brott.
Troligen mycket äldre än 20 år också.
Citera
2019-07-13, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det är en ganska lång och mindre trolig resa till att staten ska betala något skadestånd. Vänta lite på att björnen skjuts först så kan du börja gnälla sen när pälsen ska betalas.

ASAP-rocky kommer att yrka på skadestånd i kaj linna-klassen.
Men de kommer bara ge rappnegern 100k för sveda och verk, max. Och givetvis från skattebetalarna.

Det är därför hela staten "jobbar" på fallet... it's called planting evidence
Senast redigerad av fonzen 2019-07-13 kl. 23:57.
Citera
2019-07-13, 23:52
Moderator
-Info-s avatar
ASAP Rocky har nu bytt försvarsadvokat:

Citat:
Rapparen ASAP Rocky har bytt försvarsadvokat

Den häktade rapparen ASAP Rocky har gjort sig av med sin försvarare och ersatt honom med en ny.

https://www.expressen.se/noje/uppgifter-husrannsakan-mot-asap-rockys-manager/
https://www.svt.se/kultur/rapparen-asap-rocky-har-bytt-forsvarsadvokat
Citera
2019-07-13, 23:54
Moderator
-Info-s avatar
Det blir dyrt för staten om ASAP Rocky frikänns:

Citat:
Enligt häktningsöverklagan har artisten förlorat drygt 16 miljoner kronor i intäkter på grund av alla inställda konserter. Om han frikänns, skulle han enligt svensk lag ha rätt till full ersättning för förlorad inkomst.

Det skulle i så fall bli det högsta skadeståndet för så pass kort tid som betalats ut i svensk rättshistoria.

https://www.expressen.se/noje/uppgifter-husrannsakan-mot-asap-rockys-manager/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in