2019-07-13, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ang din spoiler:
Jag blir nästan mållös!
Är det två vuxna, två föräldrar till var sina kullar, som på det där viset uttrycker sig?!
Jag skulle skämmas ögonen ur mig om jag vore barn till SD resp LW. Vilka barnsligheter! Vilken omognad! Faktiskt rent pinsamt, särskilt när man betänker att en av dem blivit dödad, då känns det plågsamt på riktigt.

Man bör försöka tänka efter före.
Före ens död, menar jag.

Jag har nog inte så livlig fantasi, läser inte in något särskilt i LWs text. Däremot är SDs inte särskilt finkänslig. Men kanske ville han redan såra LW och reducera henne till ett KK? Eller övertyga HD och resten av omgivningen om detta.
Citera
2019-07-14, 02:15
Medlem
Honan6s avatar
Har LWs kollegor varit på tapeten något i trådens spekulationer om alternativa GM?

På utslussverksamheten arbetar en man i Lenas ålder - d v s gruppledaren JH (J*n*s H*ård *=o, a, å) som är gift med M*l*n (* a, i). Alltså en tredje man med initialerna JH... Jag blir nyfiken på om Lena kan ha haft mer än en yrkesmässig relation med den mannen. Någon som vet?
Citera
2019-07-14, 03:13
Medlem
landbandys avatar
Lika bra att inte spåna för mycket och döma någon som kanske visar sig vara oskyldig .

Känns inte bra alls att göra så.

Undrar om det verkligen finns tillräckliga bevis för att få fast en förövare ?

Troligen inte .

Jag lägger ner .

Bye.
Citera
2019-07-14, 04:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Har LWs kollegor varit på tapeten något i trådens spekulationer om alternativa GM?

På utslussverksamheten arbetar en man i Lenas ålder - d v s gruppledaren JH (J*n*s H*ård *=o, a, å) som är gift med M*l*n (* a, i). Alltså en tredje man med initialerna JH... Jag blir nyfiken på om Lena kan ha haft mer än en yrkesmässig relation med den mannen. Någon som vet?
Nej, inte i den utsträckning så att det skulle ha kommit att prägla denna tråd precis.. (för att uttrycka sig med ett understatement).

Här har det varit SD-hatarna som dominerat tråden redan från start och och man som jag, försökt kika lite utanför boxen, har tillrättavisningarna varit "kraftfulla" i form av okynnesanmälningar av mina inlägg som t ex barnporr.

Jag nämnde tidigt i tråden att man noggrant borde titta på både kollegor och asylanterna. Med LW:s öppna attityd, hennes spontanitet, hennes nyfikenhet, hennes uppmärksamhetstörstande personlighet (hundratals, kanske tusentals bilder ute på nätet), hennes flirtighet och inte minst det faktum att hon såg bra ut, allt detta tillsammans gör att varje -en gång till: VARJE man i hennes omgivning borde ha kollats och förhörts.
Om Örebropolisen i dagsläget har hållit totalt, säg max 1000 förhör, så indikerar det för mig att inte alla män i hennes omgivning är hörda.
Inte alla kvinnor heller då, vill säga.

Tar vi t ex alla asylanter som under årens lopp passerat LW:s arbetsplats, är ju många av dem sannolikt inte ens kvar i Sverige. Är det nån som tror att svensk Polis med ljus och lykta letar efter unga män borta i Kabul?
Knappast.

NB! Att jag skriver som jag gör ovan skall inte misstolkas som att jag försöker flytta fokus bort från SD. Jag önskar se en bred och förutsättningslös utredning.
Gärna en som slutar i en öppen FU.
I samband med att ett åtal väcks.
Citera
2019-07-14, 05:36
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:

Jag har försökt att få med LWs olika verksamheter i diskussionen men knulla är för intressant för andra att skriva om.
En stor andel IS-krigare från just Vivalla. Utslussningen kan ju ha gett kontakter både med dem och personalen där.
Citera
2019-07-14, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Jag har försökt att få med LWs olika verksamheter i diskussionen men knulla är för intressant för andra att skriva om.
En stor andel IS-krigare från just Vivalla. Utslussningen kan ju ha gett kontakter både med dem och personalen där.
Ja, du.
Det är svårt, för att inte säga fullstädigt omöjligt, att i denna tråd försöka se bredare än till bara SD. Så fort man försöker ta upp nån ny, mer eller mindre tänkbar gärningsperson till diskussion i tråden, möts man av närmast imbecilla anklagelser -för att man skulle tillhöra "SD-sekten"..!

Ja, det finns säkert mer än ett skäl till att kika närmare på vilken roll LW:s verksamheter kan ha spelat.
Fortfarande har jag inte fått nån återkoppling på min (upprepade) fråga om nån kan berätta mer om vad LW hade för sig i området runt Betelkyrkan.
Känsligt?
Kontot Fröken_Sverige har uttryckt kunskap om Örebro. Bland annat kunde kontot ju berätta att det i Örebro finns just X antal ställen av "planket-typ", ställen där folk "träffas" typ. En detaljkunskap utöver det vanliga, måste jag säga.

Hur är det runt Betelkyrkan?
Är det en sorts hub, en nod för möten och umgänge? Om LW frekventerade området bör det vara av intresse. Om inte för Polisen, så åtminstone för oss i tråden.
Senast redigerad av Carinah78 2019-07-14 kl. 06:45.
Citera
2019-07-14, 08:46
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:

Jag noterade tidigt i tråden en annan av hennes kollegor, BP, (som sedan dess dock verkar ha bytt arbetsgivare). Även han är gift.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Dessutom verkar JHå och BP känna varandra:

http://www.emnsweden.se/toppmeny/natverk/nationellakonferenser/2013.4.2869c2de141e036182310c0.html
Citera
2019-07-14, 08:58
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimFa
Det ska eventuellt finnas en blogg som den mördade tjejens exman drev för sådär 3-5 år sen där han skrev om situationen med Lena. Tror den är efter skilsmässan??

https://vivereiam.wordpress.com/

Citat:
Ursprungligen postat av TimFa
Ni skriver många här som verkar veta mycket. Eller tror så. Säkert har ni också läst 2a exfruns blogg?? http://rutsbok.blogg.se

Är det någon som kommer ihåg när bloggarna försvann?
Skedde det samtidigt?
Citera
2019-07-14, 09:59
Medlem
Honan6s avatar
Det har gått över ett år och utredarna har haft god tid på sig att utreda och intervjua personer som kan vara hypotetiska GM, men de har inte avskrivit misstanken mot MGM så antar jag att det finns en hel del på honom som vi i tråden inte har kännedom om.

Relationen med SD har ju verkligen ingredienser utöver det vanliga med tanke på att LW vigde den misstänkte, de var tidigare väldigt nära grannar, SD invigde henne i GC, de hade en otrohetshistorik, det fanns tidigare anmälningar mot SD om trakasseri och misshandel mot BO.

När jag funderar på andra möjliga GM så har det dykt upp en hel del namn och jag antar att de är noggrant kartlagda - särskilt hennes arbetskamrater och de ungdomar hon kom i kontakt med genom arbetet.
Jag kan tänka mig att LW var ett stort stöd på jobbet när en av ungdomarna blev mördad på toaletten vid Järntorget. Kanske hon och den gifte JH var ett team som kom extra nära varandra genom sitt arbete?
JH är behörig lärare och har arbetat som det i Linköping bl a under tiden det olösta dubbelmordet skedde. Jag vet att det är långskott jag spekulerar om nu, men JH påminner om den fantombild som finns på GM. Det kanske finns anledning att topsa de hörda i denna utredning fast allt pekar mot SD?
Citera
2019-07-14, 11:14
Medlem
Citat:
Det har gått över ett år och utredarna har haft god tid på sig att utreda och intervjua personer som kan vara hypotetiska GM, men de har inte avskrivit misstanken mot MGM så antar jag att det finns en hel del på honom som vi i tråden inte har kännedom om.

Relationen med SD har ju verkligen ingredienser utöver det vanliga med tanke på att LW vigde den misstänkte, de var tidigare väldigt nära grannar, SD invigde henne i GC, de hade en otrohetshistorik, det fanns tidigare anmälningar mot SD om trakasseri och misshandel mot BO.

När jag funderar på andra möjliga GM så har det dykt upp en hel del namn och jag antar att de är noggrant kartlagda - särskilt hennes arbetskamrater och de ungdomar hon kom i kontakt med genom arbetet.
Jag kan tänka mig att LW var ett stort stöd på jobbet när en av ungdomarna blev mördad på toaletten vid Järntorget. Kanske hon och den gifte JH var ett team som kom extra nära varandra genom sitt arbete?
JH är behörig lärare och har arbetat som det i Linköping bl a under tiden det olösta dubbelmordet skedde. Jag vet att det är långskott jag spekulerar om nu, men JH påminner om den fantombild som finns på GM. Det kanske finns anledning att topsa de hörda i denna utredning fast allt pekar mot SD?

Tycker dina spekulationer utanför SD som GM är mycket intressanta,
så det ska du ha en stor eloge för! Att du inte låser dig till 100%
vid honom som GM, utan "tänker utanför ramarna".

Förmodar att tänker på det här mordet, som inträffade 2018.01.06,
alltså endast drygt fyra månader innan LW mördades.

(FB) Misstänkt mord på Seid Rahimi i Örebro 2018-01-06

Håller med om att det finns likheter mellan JH och fantombilden
från dubbelmordet i Linköping 2004. JH är född 1973, så han var
alltså 31 år när det skedde. Intressant att han jobbade i Linköping
vid tidpunkten för dubbelmordet.

Var det inte så att polisens teori (utifrån DNA från hårstrån på GM:s
upphittade mössa i en papperskorg?) att det bör ha varit en yngre man?
Har även något svagt minne att Leif GW:s uppfattning är att det var en
betydligt yngre man/ pojke än vad utredningen spekulerat i?
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2019-07-14 kl. 11:17. Anledning: Stavfel
Citera
2019-07-14, 11:16
Medlem
Citat:

Ett väl skrivet inlägg om jag får ta mig friheten att recensera. Trevligt att du breddar panoramat!

Ang det fetade:
Tror det är fel att göra den deduktionen du gör. Örebropolisen behöver inte ha stort mer än det vi vet: anmälningarna, digital kontakt i närtid, visst kontrollbehov(?), avsaknad av alibi. Det sätter ju SD som överst i misstankelistan -ända tills man finner nån annan.
Det är ju inte bara jag i tråden som misstänker att man från Polisens sida tyvärr inte tittat helt förutsättningslöst på alternativa gärningspersoner. Örebropolisen har liksom inte gett intryck att vara sådär "breda" precis.

Det är fel av dig att förutsätta att folk är "noggrant kartlagda" av Örebropolisen. Vi vet ju att kompetens inte kännetecknade inledningen av det här dramat, så det finns ingen automatik i form av att de skulle ha skärpt till sig senare.
Tyvärr.
Citera
2019-07-14, 11:24
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Då tråden (återigen) börjar spreta åt flera håll kan jag klargöra följande.
1. FP är BP.
/.../
Varför tror du det?
Senast redigerad av Draifos 2019-07-14 kl. 11:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in