2019-07-13, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Hur hade det varit om Sveriges alla åklagare var tvungen att ta ställning till skattepengar innan dom häktade folk? (och är du så jäv... rädd om skattepengarna kan du ju fundera på vad det skulle kosta att ha folk ute i samhället som misshandlar och grovt misshandlar för rena skitsaker!! Du kan också fundera över vad det skulle kosta Sverige att dra igång en "få ASAP överlämnad till Sverige så att han kan vara med under rättsprocessen-maskin" när en icke häktad ASAP Rocky håller sig undan för att slippa straffas i Sverige)
Dom tar redan i åtanke resurser o nerprioriterar
svårlösta fall.
Så inte stor skillnad direkt.

Citat:
..kosta att ha folk ute i samhället som misshandlar och grovt misshandlar för rena skitsaker!!
Vi har det ju redan så

Kostnad för utlämningsprocess är nog en del Jo,
Men Sedan vad skulle han ens utlämnas till Sverige för? Att detta gått vidare är pinsamt
Senast redigerad av LupesVulpus 2019-07-13 kl. 14:13.
Citera
2019-07-13, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Polis samt åklagare har avskrivit samt lagt ner mycket grövre såsom faktiska mord o då med mer bevis.
Sverige blir till ett åtlöje ut inför omvärlden för denna grova rasism.
Åklagaren i fallet behöver historielektion i afrofobi, nazistjäveln

Då måste jag fråga...
1. Hur vet du det? Avskrivna/nedlagda utredningar blir ju aldrig offentliga?
2. Om så är fallet KAN det då bero på att ju grövre brott det är, desto bättre/mer bevisning krävs (jämför då Mord= Grovt brott / Misshandel= Inte lika grovt brott)?
3. Den enda rasismen och nazismen Sverige skall skämmas för är Sverigedemokraterna, Nordiska Motståndsrörelsen och 90% av användarna på Flashback!
Citera
2019-07-13, 14:15
Medlem
Tycker åklagaren bör sikta på mordförsök. Helvete vad de bankar på den stackars pojken med sju(7!) glasflaskor i hjärnbalken, klart grabben spräckte både skallbenet och x antal frakturer i hela kroppen.

Änglavakt som överlevde, tacka gud för det.
Citera
2019-07-13, 14:19
Medlem
Citat:
Då måste jag fråga...
1. Hur vet du det? Avskrivna/nedlagda utredningar blir ju aldrig offentliga?
2. Om så är fallet KAN det då bero på att ju grövre brott det är, desto bättre/mer bevisning krävs (jämför då Mord= Grovt brott / Misshandel= Inte lika grovt brott).
3. Den enda rasismen och nazismen Sverige skall skämmas för är Sverigedemokraterna, Nordiska Motståndsrörelsen och 90% av användarna på Flashback!
1.sant men Antal kan urskiljas, offer efterlevande och anonyma källor yttrar sig också emellanåt.
2. Om vore andra länder än Sverige så Jo.
Skulle kunna vara så ja
3. Varför skämmas för maktlösas tankar o åsikter när vi har rasistiska afrofober bland åklagare?
90%? Hujeda mig. Om Flashback är så hemskt och dödsknarkarrassssistiskt nazi varför är du kvar? Såvida du inte räknar dig själv där förstås
Senast redigerad av LupesVulpus 2019-07-13 kl. 14:22.
Citera
2019-07-13, 14:20
Medlem
Citat:
Urskuldandet av den afrofobiska rasismen som är bakgrunden till detta. Det är det som är vadårå

Jaha, du försöker få det till att jag är rasist - Fan vad märkligt, här om dagen var jag vänsterpartist i denna tråden!? Jag kan lova dig att du kan leta runt bland inläggen här på Flashback och inte hitta ETT ENDA rasistiskt uttalande av mig. Dessutom, sist jag kollade hade min sambo invandrarbakgrund.
Citera
2019-07-13, 14:21
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Eller rättare sagt varför lät han Rocky genomföra spelningen i Stockholm för att sen ta in honom om det nu var så stor flyktfara.

Hade faktiskt varit riktigt coolt om ASAP Rocky avslutade spelningen med att bli hämtad med helikopter. "F*CK SWEDEN, F*CK POLITICAL RACISM!" skulle varit hans sista ord innan han och entouraget flög iväg. Livvakten kanske skulle få ta sig vidare med annat fordon.

Flacko är i de flestas ögon redan en actionhjälte och det varit en mer värdig avslutning på Sverigebesöket än behöva delta i ett rasistiskt politiskt spel och spendera tre dygn helt ensam på ett hårt betonggolv i en stinkande fyllecell.
Citera
2019-07-13, 14:23
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
För att de flyktrisken tilltog då.

Polisen följde med Flacko till polishuset för att hålla förhör direkt efter att konserten hade avslutats. Väl på plats i polishuset hölls förhör och om Flacko då medgav att det var han på videon och att han utförde de handlingar som syntes på videon var det naturligt att gripa honom och anhålla honom.

Mycket talar för att Flacko redan medgett att det är han i videon och då gjorde väl åklagaren bara sitt jobb?

Utan Flackos egna uppgifter fanns inget riktigt "case" men om Flacko medgav att det är han i videon är det hela klappat och klart.

Flacko får väl skicka räkningen till TMZ då allt är deras fel att det hela kom ut.
Citera
2019-07-13, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
Hade faktiskt varit riktigt coolt om ASAP Rocky avslutade spelningen med att bli hämtad med helikopter. "F*CK SWEDEN, F*CK POLITICAL RACISM!" skulle varit hans sista ord innan han och entouraget flög iväg. Livvakten kanske skulle få ta sig vidare med annat fordon.

Flacko är i de flestas ögon redan en actionhjälte och det varit en mer värdig avslutning på Sverigebesöket än behöva delta i ett rasistiskt politiskt spel och spendera tre dygn helt ensam på ett hårt betonggolv i en stinkande fyllecell.
Två veckor på Kronan stärker Rockys image som hardcore HipHopare. Och vilken reklam även i USA-sånt kan inte köpas för pengar.
Citera
2019-07-13, 14:27
Medlem
Citat:
Jaha, du försöker få det till att jag är rasist - Fan vad märkligt, här om dagen var jag vänsterpartist i denna tråden!? Jag kan lova dig att du kan leta runt bland inläggen här på Flashback och inte hitta ETT ENDA rasistiskt uttalande av mig. Dessutom, sist jag kollade hade min sambo invandrarbakgrund.
Nä, åklagaren och rättsväsendet.
Du kan bidra till att det urskuldas utan att vara rasist själv.
Sedan.. inte för att vara den men det är ju det klassiska försvaret. Im not racist I dated a black.. Brukar inte uppskattas hos antirasister, kanske nåt annat
Dock igen, nej. Jag menade inte att dig. Utan åklagaren mm. Ursäkta om jag var otydlig
Helt och hållet på mig isf.
Senast redigerad av LupesVulpus 2019-07-13 kl. 14:32.
Citera
2019-07-13, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams

Damn det hade varit riktigt nice.
Men inte över än, en helikopter kan ju hämta upp honom från fängelset om han döms o han kan livestreama och säga det då.
Hoppas det händer. Skulle skapa oändligt med hype o credd
Citera
2019-07-13, 14:32
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Det är misshandel, eventuellt grov misshandel. Såklart att man måste kunna döma folk för det. Och anledningen till att han är häktad är för att han har flyktrisk. Annars hade han inte behövt vara inspärrad. Men man ska inte negligera brottet, det är ett förhållandevis grovt brott han är misstänkt för.

Det är misshandel, finns ingen grov misshandel att tala om. TR tillrättavisade till och med åklagaren som först ville slå på stora trumman enbart för att BO tillhör det folk som av regeringens blivit utvalt.
"Grovheten" i brotten har inget med häktningen att göra. Den är politisk, och tar inte hänsyn till Flackos livsstil och arbete. Det är som sagt inte längre 1900-talet när folk bor och jobbar i samma stad. Vi lever i en Union och många av oss jobbar internationellt. Världsstjärnor ska ha precis samma rättigheter att slippa häktas som de som råkar bo i samma håla som de jobbar i.

Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Det var väl utrett och synnerligen väldokumenterad med filmer. Ett par timmars förhör sen hade skuldrfrågan varit utredd. Det landar nog på ett bötesstraff och Hazarerna får svårt att driva skadestånd när man själv har framkallat situationen.

Exakt. Häktningen är 100% politisk. Hade BO varit en svensk narkoman som betett sig på samma sätt hade polisen knappt orkat ta upp anmälan och Rocky hade varit kung på svenska löpsedlar efter att ha försvarat gatufriden och stått upp för de sexuellt utnyttjade. Enbart pga att BO tillhör det av regeringen utvalda folket klarar man i Sverige inte av att se till det faktiska händelseförloppet - vilket är det rättsväsendet borde göra!
Det vore inte helt oväntat om BOs ålder vore nedskriven till minderårig. Tänk dig själv vilket problem man får med Sverigebilden när man ska åtala en internationell superstar för barnmisshandel av någon som inte är barn. Vad skulle egentligen annars förklara all sekretess kring den åtalade? Varför får denne eller dennes kumpan inte komma till tals? Mig veterligen hade kompanjonen inte ens förhörts av polisen när ASAP Rocky med entourage häktades.
Citera
2019-07-13, 14:34
Medlem
Citat:
1.sant men Antal kan urskiljas, offer efterlevande och anonyma källor yttrar sig också emellanåt.
2. Om vore andra länder än Sverige så Jo.
Skulle kunna vara så ja
3. Varför skämmas för maktlösas tankar o åsikter när vi har rasistiska afrofober bland åklagare?

Givetvis finns det rasistiska, främlingsfientliga och fördomsfulla åklagare (precis som det finns politiker, poliser, sjuksköterskor, busschaufförer som är det). Men du måste ju förstå att det är en vardag för en åklagare att ha med afrikaner, afganer, asiater m fl. att göra - Och vissa begärs häktade, andra blir satta på fri fot med fortsatt misstanke, andra avskrivs, vissa utredningar läggs ned etc. Som sagt en helt vanlig vardag!

Sedan är det ju så att det inte räcker med att ha en "Jimmie Åkesson-åklagare" för att det skall vara kört för en misstänkt. Skall personen häktas så skall ju TINGSRÄTTEN bedöma om häktning är aktuellt. Skulle man vara missnöjd med deras beslut kan man överklaga till HOVRÄTTEN som bedömer häktningsfrågan osv. När man väl kommer till åtal så är det ju samma ordning igen, dvs att flera andra personer skall avgöra frågan. Så åklagaren handlägger ju inte fallet själv!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in