2019-07-13, 11:00
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Får jag fråga om din tänkbara GP/GM finns att finna inom
geocach-kretsen eller är det möjligtvis någon person utanför den?

Jag tror också att vid tidpunkten när GM lämnar BP var LW tystad för alltid.

Endera! En sak är säker, GM har haft en "mycket nära" relation till LW. Sveket har för GM varit av yttersta vikt. Vill inte utveckla det vidare, så det är upp till var och en att läsa mellan raderna... (har ej heller i detalj den avgörande information som obduktionsrapport samt kroppens läge mer än att hon hittats med ansiktet nedåt vilket indikerar ovanstående påstående ).

Kan tillägga att GM har inget problem med sömnen till skillnad från många andra drabbade i denna tragedi, som dessvärre inte verkar få det avslut "vi alla" önskat.
Citera
2019-07-13, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Jag skrev kraftig eller muskulös. Du påstår att det varit långdraget. Jag gissar du refererar till skrikets tidslängd. Det har enligt mig börjat med skrik vilket fått GM att "tysta" LW, och det för all framtid.

Det har nämnts i tråden att LW skulle kunnat vara vid liv, vilket jag ser som önsketänkande. Hon var "borta" när GM "gjort sitt".

Vad beträffar manschettdarrningarna får det stå för dig. Vi kan nog enas om att utredningen havererade initialt p.g.a inkompetens...
Som du säger....hon var bortom all räddning när GM lämnade. Teorier om att syftet inte var att döda faller platt, tycker jag. Om hon överlevt och återhämtat sig hade i så hade naturligtvis GM suttit inne nu och det hade den "översmarte" GM nog i tankarna.
Sen det du skriver om utredningen.....enligt "vanligtvis välunderrättat håll" sägs att det handlar om inkompetens och revirpinkande inom chefskretsar i polishuset. Dock har jag bara hört positiva omdömen om PS och det var inte comme-il-faut att tala högt om verkligheten i det polisiära vardagsarbetet.
Senast redigerad av brus-nilsson 2019-07-13 kl. 11:17.
Citera
2019-07-13, 11:16
Medlem
Citat:
Endera! En sak är säker, GM har haft en "mycket nära" relation till LW. Sveket har för GM varit av yttersta vikt. Vill inte utveckla det vidare, så det är upp till var och en att läsa mellan raderna... (har ej heller i detalj den avgörande information som obduktionsrapport samt kroppens läge mer än att hon hittats med ansiktet nedåt vilket indikerar ovanstående påstående ).

Kan tillägga att GM har inget problem med sömnen till skillnad från många andra drabbade i denna tragedi, som dessvärre inte verkar få det avslut "vi alla" önskat.

Intressant, tack för svar!

Vet inte var postaren why123 fått sina uppgifter om att SD inga
sömnproblem har, men h*n skriver:

Citat @why123:

...."Det vi vet idag är att SD inte behövt ta några sömntabletter för att
somna, knappt ens insomningstabletter."...

Så enligt den postaren verkar inte SD plågas av någon störd nattsömn.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Enligt Moralensväktare så har en psykopat inga sömnproblem.
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2019-07-13 kl. 11:19. Anledning: Tillägg
Citera
2019-07-13, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
När i tid "enligt källor" var MH hörd? För länge sedan...?

Om det varit UW som var mördad förstår jag om MH blivit förhörd tidigt men vad kommer det sig att polisen förhörde MH i ett tidigt skede?

På vilka grunder blev MH förhörd tidigt? Kan det vara så att hon hade varit otrevlig/hotat LW på något vis och det var i nära tid till mordet?

EGT skriver att hen vet att det finns personer i LW:s närhet som ännu inte blivit förhörda (behöver hen dock inte veta iof)... men MH har tydligen blivit förhörd! Mysko tycker jag...
Här, i det fetade, postar du en helt obekräftad uppgift!
Det är olyckligt om nykommande trådläsare får till sig nåt som kan vara fejk-info.

Du kanske har läst, att nu på fm pratas det om att det kanske inte var förrän i augusti som MH hördes?
När du ser sånt, vore det inte fel av dig att backa ett steg eller två från det du skrev här ovan i mitt citat.

Finns f ö starka skäl att tänka sig att Örebropolisen inte såg det som särskilt viktigt att kika efter alternativa gärningspersoner.
De satt ju där trygga, med händerna knäppta och vilande på stabsledningsskrivbordet. Inte en darrning kunde skönjas när det gäller manschetterna.
Då.
Citera
2019-07-13, 11:19
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Som du säger....hon var bortom all räddning när GM lämnade. Teorier om att syftet inte var att döda faller platt, tycker jag. Om hon överlevt och återhämtat sig hade i så hade naturligtvis GM suttit inne nu och det hade den "översmarte" GM nog i tankarna.
Sen det du skriver om utredningen.....enligt "vanligtvis välunderrättat håll" sägs att det handlar om inkompetens och revirpinkande i chefskretsar i polishuset. Dock har jag bara hört positiva omdömen om PS och det var inte comme-il-faut att tala högt om verkligheten i det polisiära arbetet.

Rubriken "högmod går före fall" passar väl in här.
Citera
2019-07-13, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ang det jag fetat:
Det är möjligt att du har rätt, men jag skulle inte ta gift på det.
Glöm inte att i tråden har det envist postats uppgifter om att äldste sonen inte drog jämt med mamma Lena. Därav följer, fortfarande i min bok, att den äldste mycket väl kan ha rapporterat till pappa vad och med vilka, som mamma Lena "pysslade" med! Barn gör sånt. Inte sällan sker det i syfte att samla "bonuspoäng"

OffT: Hur mina inlägg uppfattas har jag fått en viss hum om, men än så länge har jag inte kommit med nån replik baserad på felläsning/feltolkning.
Inte heller har jag lämnat nån oriktig uppgift här. Nånsin.
Där och då på morgonen när LW inte gick att finna i hemmet och barnen blev oroliga... ringde pappa för att få hjälp/tips om vad dom skulle göra. Jag tror inte att någon tänkte på "bonuspoäng" utan dom ville få svar på var mamma kunde vara... och någon kom att tänka på att SD hade mycket kontakt med LW.

Här ska du återigen få till en negativ bild av LW... "vad mamma Lena"pysslade" med...
Citera
2019-07-13, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tack för den infon!
Gissar att du anser att vi bör kunna stryka både MH och HD från listan över tänkbara gärningspersoner?

Du tackar för info...tar du Schazz som säker källa? Varför håller du bara med... utan att fråga var hens info kommer ifrån?

Varför... är det pga att du tycker att MH och HD kan strykas från listan och det passar din agenda?
Citera
2019-07-13, 12:31
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Jag skrev kraftig eller muskulös. Du påstår att det varit långdraget. Jag gissar du refererar till skrikets tidslängd. Det har enligt mig börjat med skrik vilket fått GM att "tysta" LW, och det för all framtid.

Det har nämnts i tråden att LW skulle kunnat vara vid liv, vilket jag ser som önsketänkande. Hon var "borta" när GM "gjort sitt".

Vad beträffar manschettdarrningarna får det stå för dig. Vi kan nog enas om att utredningen havererade initialt p.g.a inkompetens...
Vittnet daalan som hörde dom isande skriken påstår att det var långdraget. Du kanske tror att slagen/sparkarna utdelades under en kortare tid. Att GM slog ihjäl LW direkt Den långa tiden med upprepade skrik talar för ett utrdraget scenario.

Du är med på att det börjar med skrik viket är anledningen för GM att tysta LW. Då bygger ditt bakvända resonemang på att hon skrek även som medvetslös innan hon dog eller dog på fläcken.
Livet ger nog inte upp så lätt som du tror. Frågan är snarare hur länge hon var vid liv.
Förresten undrar jag av vilken makaber anledning jag skulle önska att hon var vid liv?
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-07-13 kl. 13:12.
Citera
2019-07-13, 13:36
Medlem
landbandys avatar
Om jag varit den som gjort LW illa där bakom planket så skulle jag hellre sätta mig själv inom lås och bom genom att helt enkelt må så dåligt under misshandeln utav henne så jag skulle sluta tvärt mitt i ,när jag inser vad jag i h-e håller på med ; och ringa 112 , på stuberten ; INNAN ! det var för sent för att rädda henne .

För att förgöra en människa , som enligt svensk lag har rätt till sitt eget liv i alla väder och situationer - skulle jag inte orka leva med ....

Så skulle jag ha agerat även om jag påbörjat det hela .

Mördaren måste ha tänkt och känt på ett helt annat sätt utifrån att hon nu är död .
Senast redigerad av landbandy 2019-07-13 kl. 13:41.
Citera
2019-07-13, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
[b]

...

Så troligt att det kan ha varit under början av augusti MH förhördes.

Eller, tidigare under sommaren med tanke att hon varit säkerhetsklassad
under sitt äktenskap med UW.

Hon uttryckte sig nog mycket löst både med begreppen och eventuella faktiska omständigheter i sin blogg.

Rent allmänt kan man som anhörig till en person som har en anställning som är placerad i säkerhetsklass komma att räknas som medsökande vid en registerkontroll och även bli föremål för en viss löpande kontroll. Men den anhörige blir inte själv klassad (och oftast inte ens informerad om kontrollen) och får därmed inte heller delges någon känslig information.

Uppgifter om inplacering i säkerhetsklass samt utförda kontroller skyddas normalt alltid av sekretess. Denna sekretess upphör inte för en anhörig bara för att äktenskapet avslutas.
Citera
2019-07-13, 14:17
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Efter att pastor Lena W tilldelats det fina uppdraget att genom vigsel få SD och HD inför närvarande upprepa bindande löften om trohet:

Jag tar dig nu till min hustru/man / att dela glädje och sorg med dig / och vara dig trogen / tills döden skiljer oss åt"

Man kan fråga sig hur lång tid det det tog innan pastorns kamp (?) mot sina köttsliga lustar fick henne att svika både sin tro och gå emellan dom högtidliga löften hon fått paret Davidsson att avge varandra ?

Tog det en vecka, en månad, ett år innan åtrån blev för stark?

För att bredda motivbilden är det väl knappast troligt att hennes som troende stötande syn på trohet inte var något plötsligt påkommet först när hon lämnade församlingen ?

Om vi tänker till så är det ju faktiskt SD och HD som skulle leva efter dessa ord som vigselakten förkunnar ; och även uttalade dessa ord till varandra för att sen stå för dem resten utav deras äktenskapliga liv .

Det var ju inget Lena hade lovat varken den ene eller den andre eftersom hon inte var gift .

Det är viktigt att tänka på ,så hon är faktiskt oskyldig i denna sörja .
Hon hade ynnesten att få uttala de ord (enligt prästämbetet ) som SD och HD skulle härma och därigenom lova varandra evig trohet tills döden skiljer dem åt .

Det betyder inte att Lena skulle dö för att skiljas åt från SD , eller hur !?

Den/de som bär ansvaret för hur livet levdes med otrohet eller ej ; är de gifta tu !

Ansvaret över hur deras äktenskapliga liv levdes ligger helt och fullt på dem själva , ingen mer inberäknad. Så enkelt är det . Logiskt sätt i vilket fall.

Vad sen Lena gjorde hör inte till saken , eftersom hon inte lovat trohet till någon utav dem , vad jag vet ?

Tror även att SD var villig nog att inte prompt säga nej till Lenas troliga inviter , TROTS sina fina ord på bröllopsdagen.

(Spekulation )

Vad tror Du ?
Senast redigerad av landbandy 2019-07-13 kl. 14:29.
Citera
2019-07-13, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Hon uttryckte sig nog mycket löst både med begreppen och eventuella faktiska omständigheter i sin blogg.

Rent allmänt kan man som anhörig till en person som har en anställning som är placerad i säkerhetsklass komma att räknas som medsökande vid en registerkontroll och även bli föremål för en viss löpande kontroll. Men den anhörige blir inte själv klassad (och oftast inte ens informerad om kontrollen) och får därmed inte heller delges någon känslig information.

Uppgifter om inplacering i säkerhetsklass samt utförda kontroller skyddas normalt alltid av sekretess. Denna sekretess upphör inte för en anhörig bara för att äktenskapet avslutas.

Tack för klargörandet vad gäller säkerhetsklass och anhörig!

Jag hade i bakhuvud när jag skrev inlägget ett minne av att MH skrivit något
om att hon i och med skilsmässan från UW ej längre var säkerhetsklassad.

Har letat upp inlägget från MH:s blogg, och hon skriver följande:
Blogginlägg från 2016.12.01

"Att inte längre vara säkerhetsklassad.

Det är en ny månad i mitt liv och jag är inte längre säkerhetsklassad
genom mitt äktenskap med UW.

Jag måste faktiskt ta reda på vad det innebär och vilka bojor jag sluppit
ifrån. Jag var under äktenskapet ytterst noga med allt jag gjorde, sa eller
skrev...för att visa U och hans arbete respekt.

Idag skiter jag fullkomligt i detta. Idag tar jag mig friheten att göra vad
jag vill, hur jag vill och när jag vill detta.

Skulle detta rendera i ett besök från Säkerhetspolisen så hoppas jag banne
mig att dom sänder någon som är singel!"

Slut citat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in