2019-07-13, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du kanske lättare skulle få svar om du själv någon enda gång kunde bidra med en analys eller svar istället för haranger av frågor som vore du ett barn?
Nej jag svarar inte på tjat. Tjafsmaja.
Jag tycker (som pensionär) att jag ställde befogade frågor till annan postare!

Vad kommer det sig att du svarar mig när postaren som jag skriver frågor till är inne i tråden själv!?

Om du nu ska svara på mina inlägg, som du tycker är från ett barn (vet inte om jag ska tacka och bocka) så får du gärna i stället svara på mitt inlägg till dig.
Citera
2019-07-13, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Man kan nog utgå från att grova våldet LW utsattes för inte var menat ta henne av daga. Om man som jag finner det troligast att våldet utfördes i panik för få tyst på hennes höga skrik är det inte osannolikt BO lämnades på platsen medvetslös men vid liv. Att mördaren stannat för att försäkra sig om att LW var död tror inte jag på. Det vore det dumt att utesluta att LW levde när poliserna som inte visste vad dom gjorde 100 m bort.

Det är fullt möjligt att hon skrek sig själv till döds.
Jag kan inte se att mordet är planerat, jävligt konstig planering i så fall.

Jag har hela tiden trott att det är ett bråk som eskalerade och slutade på det
vis det gjorde.
Sedan när mördaren väl hade gått över gränsen så blev våldet kraftigt, kraftigt
våld mot kroppen vill jag minnas att Åsa H beskrev det som.

Jag tror inte på något tillhygge heller, tror mer på att hon blev ihjälsparkad.
Citera
2019-07-13, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det kanske var förhöret hon syftade på när hon i sina blogginlägg redan i juni/juli skrev att hon "dragits in i UW:s spindelväv, vare sig hon ville eller inte".

Det låter ju fullt möjligt.
Hur som så kan vi sannolikt glömma henne när det gäller mordet.
Kan inte se hur hon skulle kunna passa in, dessutom har hon ju tydligen alibi.
Citera
2019-07-13, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det är riktigt, vi vet inte när hon förhördes, det behöver inte alls ha varit
i direkt början på utredningen.

Schazz skrev att hon va "hörd för länge sedan".

TimFa lade ut MH:s blogg i tråden 30/7-18.

LimeTime (som har/ hade kontakter inom utredningen) skrev
som sagt 16/8-18 att polisen hade kännedom om MH:s blogg.

Så troligt att det kan ha varit under början av augusti MH förhördes.

Eller, tidigare under sommaren med tanke att hon varit säkerhetsklassad
under sitt äktenskap med UW.
Citera
2019-07-13, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Noterar att du "missar" att svara på mina frågor ang varför MH blev förhörd tidigt. Polisen borde ha något att gå på... sms eller annat kontakt LW/MH?

Undrade också varför du drog upp UW:s ev koppling till säkerhetspolisen vad har det med MH att göra?

Varför skulle SD behöva ringa själv och bli hämtad/förhörd av polisen? Att han haft kontakter med LW tidigare (som blivit anmälda av LW) räcker nog bra för att ta in honom och ställa frågor.
Ledsen att behöva skriva det rakt ut, men du sabbar faktiskt tråden genom att posta kritik/invändningar utan att ordentligt ta till dig vad t ex jag skriver.
Jag har INTE skrivit att UW skulle ha med Säpo att göra! Jag skrev att han är säkerhetsklassad. Det är två olika saker, tro det eller ej!

Jag skrev tydligt i min replik, att det vore konstigt om inte UW kände till att MH hyste antipati mot LW. Därav följer, i min bok, att UW också tidigt gjorde Polisen uppmärksam på detta.
Däremot vet vi ju inte när i tid MH förhördes, eller hur?

Det där med att SD själv skulle ha kontaktat Polisen och bett att få bli förhörd efter att ett W:barn ringt honom, det var förstås ironiskt menat från min sida.
Det var ju DU som inte trodde att UW tipsat Polisen om SD.
Det var ju DU som mer trodde på att det var ett W:barn som var upptakten [till att SD hamnade hos Polisen].

OffT: Kan du inte lugnt läsa vad jag skriver och gärna två gånger, innan du postar replik?
Snälla?!
Citera
2019-07-13, 10:11
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Det är fullt möjligt att hon skrek sig själv till döds.
Jag kan inte se att mordet är planerat, jävligt konstig planering i så fall.

Jag har hela tiden trott att det är ett bråk som eskalerade och slutade på det
vis det gjorde.
Sedan när mördaren väl hade gått över gränsen så blev våldet kraftigt, kraftigt
våld mot kroppen vill jag minnas att Åsa H beskrev det som.

Jag tror inte på något tillhygge heller, tror mer på att hon blev ihjälsparkad.
Alla mord är till viss del planerade...
Citera
2019-07-13, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
TimFa lade ut MH:s blogg i tråden 30/7-18.

LimeTime (som har/ hade kontakter inom utredningen) skrev
som sagt 16/8-18 att polisen hade kännedom om MH:s blogg.

Så troligt att det kan ha varit under början av augusti MH förhördes.

Eller, tidigare under sommaren med tanke att hon varit säkerhetsklassad
under sitt äktenskap med UW.

Det förhöret skulle jag gärna se en kopia på.
Men som sagt tidigare så glömmer jag henne, åtminstone som
någon eventuell GM, eller någon form av inblandning i mordet.
Citera
2019-07-13, 10:21
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Du är en av väldigt få som spekulerar om en kraftig man. Hade han varit det så hade det knappast varit långdraget. Problem i proppskåpet: helt klart men en GMP görs ju när man inte redan har en GM. I det här fallet har ju polisen aldrig darrat på manschetterna?

Jag skrev kraftig eller muskulös. Du påstår att det varit långdraget. Jag gissar du refererar till skrikets tidslängd. Det har enligt mig börjat med skrik vilket fått GM att "tysta" LW, och det för all framtid.

Det har nämnts i tråden att LW skulle kunnat vara vid liv, vilket jag ser som önsketänkande. Hon var "borta" när GM "gjort sitt".

Vad beträffar manschettdarrningarna får det stå för dig. Vi kan nog enas om att utredningen havererade initialt p.g.a inkompetens...
Citera
2019-07-13, 10:38
Medlem
Citat:
Det förhöret skulle jag gärna se en kopia på.
Men som sagt tidigare så glömmer jag henne, åtminstone som
någon eventuell GM, eller någon form av inblandning i mordet.

Jag är inte heller av den uppfattningen att hon vare sig är en tänkbar GM,
eller har någon som helst delaktighet i mordet.

Att hon är förhörd tror jag dock är mycket möjligt.
Citera
2019-07-13, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Jag skrev kraftig eller muskulös. Du påstår att det varit långdraget. Jag gissar du refererar till skrikets tidslängd. Det har enligt mig börjat med skrik vilket fått GM att "tysta" LW, och det för all framtid.

Det har nämnts i tråden att LW skulle kunnat vara vid liv, vilket jag ser som önsketänkande. Hon var "borta" när GM "gjort sitt".

Vad beträffar manschettdarrningarna får det stå för dig. Vi kan nog enas om att utredningen havererade initialt p.g.a inkompetens...

Får jag fråga om din tänkbara GP/GM finns att finna inom
geocach-kretsen eller är det möjligtvis någon person utanför den?

Jag tror också att vid tidpunkten när GM lämnar BP var LW tystad för alltid.
Citera
2019-07-13, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ledsen att behöva skriva det rakt ut, men du sabbar faktiskt tråden genom att posta kritik/invändningar utan att ordentligt ta till dig vad t ex jag skriver.
Jag har INTE skrivit att UW skulle ha med Säpo att göra! Jag skrev att han är säkerhetsklassad. Det är två olika saker, tro det eller ej!

Jag skrev tydligt i min replik, att det vore konstigt om inte UW kände till att MH hyste antipati mot LW. Därav följer, i min bok, att UW också tidigt gjorde Polisen uppmärksam på detta.
Däremot vet vi ju inte när i tid MH förhördes, eller hur?

Det där med att SD själv skulle ha kontaktat Polisen och bett att få bli förhörd efter att ett W:barn ringt honom, det var förstås ironiskt menat från min sida.
Det var ju DU som inte trodde att UW tipsat Polisen om SD.
Det var ju DU som mer trodde på att det var ett W:barn som var upptakten [till att SD hamnade hos Polisen].

OffT: Kan du inte lugnt läsa vad jag skriver och gärna två gånger, innan du postar replik?
Snälla?!
Ok, om UW var säkerhetsklassad... vad har det att göra med polisens förhör med MH att göra? Är UW så övertygad om att MH kan ha med mordet att göra? Kände han att hon var kapabel till något så grymt?. Inte konstigt att han valde att avsluta sitt äktenskap via mail isf.

Nej vi vet inte om och när MH blivit förhörd det är en postare här i tråden som uppgett det. Ska vi tro på hen?

Vem som på morgonen när LW var försvunnen och som tipsat polisen vet jag ej. Men kan tänka mig att barnen visste mer om vilka LW umgicks med än vad UW gjorde. Att polisen sedan går in i sina register och ser att SD/LW varit i bråk tidigare är jag övertygad om. Så klart att han blir förhörd.

Vem som sabbar tråden är en annan sak... vi har nog olika uppfattningar om den saken.
Citera
2019-07-13, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ok, om UW var säkerhetsklassad... vad har det att göra med polisens förhör med MH att göra? Är UW så övertygad om att MH kan ha med mordet att göra? Kände han att hon var kapabel till något så grymt?. Inte konstigt att han valde att avsluta sitt äktenskap via mail isf.

Nej vi vet inte om och när MH blivit förhörd det är en postare här i tråden som uppgett det. Ska vi tro på hen?

Vem som på morgonen när LW var försvunnen och som tipsat polisen vet jag ej. Men kan tänka mig att barnen visste mer om vilka LW umgicks med än vad UW gjorde. Att polisen sedan går in i sina register och ser att SD/LW varit i bråk tidigare är jag övertygad om. Så klart att han blir förhörd.

Vem som sabbar tråden är en annan sak... vi har nog olika uppfattningar om den saken.
Ang det jag fetat:
Det är möjligt att du har rätt, men jag skulle inte ta gift på det.
Glöm inte att i tråden har det envist postats uppgifter om att äldste sonen inte drog jämt med mamma Lena. Därav följer, fortfarande i min bok, att den äldste mycket väl kan ha rapporterat till pappa vad och med vilka, som mamma Lena "pysslade" med! Barn gör sånt. Inte sällan sker det i syfte att samla "bonuspoäng"

OffT: Hur mina inlägg uppfattas har jag fått en viss hum om, men än så länge har jag inte kommit med nån replik baserad på felläsning/feltolkning.
Inte heller har jag lämnat nån oriktig uppgift här. Nånsin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in