Citat:
Ursprungligen postat av
Tufsankatt
Noterar att du "missar" att svara på mina frågor ang varför MH blev förhörd tidigt. Polisen borde ha något att gå på... sms eller annat kontakt LW/MH?
Undrade också varför du drog upp UW:s ev koppling till säkerhetspolisen vad har det med MH att göra?
Varför skulle SD behöva ringa själv och bli hämtad/förhörd av polisen? Att han haft kontakter med LW tidigare (som blivit anmälda av LW) räcker nog bra för att ta in honom och ställa frågor.
Ledsen att behöva skriva det rakt ut, men du sabbar faktiskt tråden genom att posta kritik/invändningar utan att ordentligt ta till dig vad t ex jag skriver.
Jag har INTE skrivit att UW skulle ha med Säpo att göra! Jag skrev att han är säkerhetsklassad. Det är två olika saker, tro det eller ej!
Jag skrev tydligt i min replik, att det vore konstigt om inte UW kände till att MH hyste antipati mot LW. Därav följer, i min bok, att UW också tidigt gjorde Polisen uppmärksam på detta.
Däremot vet vi ju inte när i tid MH förhördes, eller hur?
Det där med att SD själv skulle ha kontaktat Polisen och bett att få bli förhörd efter att ett W:barn ringt honom, det var förstås ironiskt menat från min sida.
Det var ju DU som inte trodde att UW tipsat Polisen om SD.
Det var ju DU som mer trodde på att det var ett W:barn som var upptakten [till att SD hamnade hos Polisen].
OffT: Kan du inte lugnt läsa vad jag skriver och gärna två gånger, innan du postar replik?
Snälla?!