2019-07-11, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ja, det är mycket fult att hålla på med mobbing, för det är vad den då krisande MH får utstå här.
NB! Jag var tidigt ute och fördömde skarpt MH:s sätt att exponera barnen, så ingen skall säga att jag gullar med henne. Men, som ett visst konto här i tråden ägnar sig åt, nämligen att hålla på att på felaktigt vis sätta psykiatriska diagnoser på MH, det ser jag som mobbing.
Fegt och lågt. Ja.
Som LW:s mördare, vem det sen är.

Enligt källor jag pratat med ska MH vara hörd för länge sedan. Hon var på annan ort den aktuella tiden. En av dessa källor menade också att HD inte var misstänkt på något sätt.
Citera
2019-07-11, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Enligt källor jag pratat med ska MH vara hörd för länge sedan. Hon var på annan ort den aktuella tiden. En av dessa källor menade också att HD inte var misstänkt på något sätt.
Tack för den infon!
Gissar att du anser att vi bör kunna stryka både MH och HD från listan över tänkbara gärningspersoner?
Citera
2019-07-11, 21:36
Medlem
Citat:
Tack för den infon!
Gissar att du anser att vi bör kunna stryka både MH och HD från listan över tänkbara gärningspersoner?

Jag försöker, precis som du, ha ett brett synsätt. I det kan ju egentligen ingen strykas förrän allt är över. Men jag litar på mina källor.
Citera
2019-07-12, 00:48
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz

Tack.

Så MH är inte misstänkt pga att hon har alibi.

Vet du varför HD inte är misstänkt?
Har hon alibi eller är det för att de är så
säkra på att SD är GM?
Citera
2019-07-12, 01:03
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Du vill ha det till att PS var ansvarig för de första dygnen när L försvann vilket han inte var.

Citat:
"En kvinna i 45-årsåldern försvann från sitt hem natten mellan måndag och tisdag den här veckan. En förundersökning gällande människorov har inletts."

"Kvinnan anmäldes försvunnen morgonen efter av anhöriga. Efter att ha utrett händelsen sedan dess har polisen nu kommit fram till att kvinnan med största sannolikhet inte har försvunnit frivilligt. Hur de har kommit fram till det vill polisen inte gå in på.

En förundersökning om människorov pågår nu via en utredningsgrupp som leds av grova brott. Det finns i nuläget ingen misstänkt i ärendet."

Källa: Sveriges Radio
P4 Örebro
Publicerat 17/5 2019
Kl 12.51

*Samt att jag har uppgifter från polisregion Bergslagens pressmeddelanden)

"Polisens spaningsledare, Peter Springare, har efter intern kritik om hur utredningen av mordet på en 45-årig kvinna hanterats blivit bortplockad. Enligt uppgifter till SVT Nyheter Örebro handlar kritiken både om vilka utredningsinsatser som sattes in vid försvinnandet, men också att han tog semester innan kroppen hittats.

Polisen gjorde snabbt bedömningen att hon inte hade försvunnit av egen fri vilja och rubricerade det som människorov.

Fyra dygn senare larmar allmänheten polisen om att kvinnans kropp hittats i närheten av hennes hem.

Polisen rubricerade fallet som människorov och det tog över fyra dagar innan kroppen hittades.

Enligt Mats Rupla som är chef på polisens hundenhet hade kroppen sannolikt hittas tidigare om man istället vidtagit de utredningsåtgärder som görs i samband med rubriceringen ”försvunnen person”.

Bara dagar efter att kvinnan anmälts försvunnen reste Peter Springare på semester. Enligt uppgifter hade man fattat beslut att inte vidta några ytterligare planerade utredningsinsatser.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/efter-intern-kritik-utredare-for-kvinnomord-petas
Citera
2019-07-12, 01:55
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Det fetade; helt korrekt.
Men det är inget brott initialt att en person är försvunnen.
Många håller sig borta frivilligt.

(OfT: Har valt att svara på ett av mina citerade inlägg, de övriga är endast sådana som är påhittade av "trådsanningar?" och livlig fantasi.)

Det fetade: Det kanske var det GM räknade med?

Att det skulle ta x antal timmar innan polisen skulle
bry sig om att en medelålders kvinna försvunnit.
Så att GM skulle ha gått om tid att fly via USA
till t.ex. Sydamerika.
Citera
2019-07-12, 05:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det fetade: Det kanske var det GM räknade med?

Att det skulle ta x antal timmar innan polisen skulle
bry sig om att en medelålders kvinna försvunnit.
Så att GM skulle ha gått om tid att fly via USA
till t.ex. Sydamerika.
Det vore urdumt tänkt att åka via USA om man vill fly till Sydamerika.
"Min" rutt hade varit: ARN-CPH-CCS
I Venezuela hade inte paret D som turister inte väckt nåt större intresse.

Men allvarligt talat finns det väl inget som talar för att paret D tänkt fly?
Om de inte är kraftigt mlijonäriska, kommer de ju att snart ha tömt sin reskassa. Lämna kvar döttrarna? I åratal? Knappast.
Citera
2019-07-12, 08:26
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hon skrev på sin blogg.
Om sina upplevelser och känslor.
Hon namngav inte någon.
Ingen kunde söka på fam Ws namn och hitta
bloggen. Säkert bara hennes vänner som läste den.

Tror du att det var MH själv som lade ut länken till bloggen här i tråden?
Hennes självinsikt verkar vara noll så hon kanske trodde att hon, efter mordet på LW, skulle sprida kritiken mot LW mycket mer än vad hon lyckades med i bloggen.

Eller tror du att det var någon "vän" som lade ut bloggen för att visa vilken negativ person MH var?
Citera
2019-07-12, 09:49
Medlem
Draifoss avatar
"Polisens mål är att göra en så bra utredning att man i slutänden kan komma att ställa en eller flera förövare till svars i en rättegång."
https://polisen.se/aktuellt/nyheter/2018/maj/mordutredning-orebro/
Går det att hitta andra fall där polisen har haft en så tydligt uttalad ambition om att klara upp ett brott?
Citera
2019-07-12, 10:03
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Hennes självinsikt verkar vara noll så hon kanske trodde att hon, efter mordet på LW, skulle sprida kritiken mot LW mycket mer än vad hon lyckades med i bloggen.

Eller tror du att det var någon "vän" som lade ut bloggen för att visa vilken negativ person MH var?

Om det var hon själv som lade ut den;
varför lösenordsskyddade hon den
nästan direkt?

Det kanske var någon som ville hjälpa
MGM som lade ut den för att få bort
fokus från honom?
Senast redigerad av gloriouslife 2019-07-12 kl. 10:47.
Citera
2019-07-12, 10:33
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Det vore urdumt tänkt att åka via USA om man vill fly till Sydamerika.
"Min" rutt hade varit: ARN-CPH-CCS
I Venezuela hade inte paret D som turister inte väckt nåt större intresse.

Men allvarligt talat finns det väl inget som talar för att paret D tänkt fly?
Om de inte är kraftigt mlijonäriska, kommer de ju att snart ha tömt sin reskassa. Lämna kvar döttrarna? I åratal? Knappast.

HDs föräldrar verkar ju vara kraftigt
miljonärska och beredda att göra vad som
helst för sin dotter.
Dessutom så har de båda yrken så att
de skulle kunna få jobb var som helst i
världen.
Och döttrarna verkar ju inte vara deras
högsta prioritet. De kunde i vilket fall
som helst ha kommit efter senare.

Om man just har mördat någon så är
det inte säkert att man tänker så
logiskt. Man kanske bara vill bort, vart
som helst, så att man får tid tänka och
planera. Och de har varit mycket i USA
tidigare så det kanske var ett naturligt
val.
Citera
2019-07-12, 10:41
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann

På något sätt har nog MH medverkat till att bloggen kom ut i tråden. Hon hade bl a skrivit tidigare i bloggen om sina funderingar att posta dess url till hela sitt Sociala kontaktnät. Hon skrev även att hon berättade för "alla" i ett gemensamt forum om hur U hade svikit henne, så nog finns det anledning att fundera på om den kom ut här med hennes "hjälp". Glöm inte att hon i ett blogginlägg presenterade sig för läsarna i ett "undergroundforum".

Hon skrev tidigt i sin blogg: "Jag har medicinerat, varit på psykmottagning, går i terapi och sliter som en vettvilling för att blir starkare." För mig är det tydligt att MH fortfarande hade psykiska problem när hon medvetet hängde ut UW och barnen i det sista inlägget den 15 juli -18 - det luktar en fortsatt hämndlusta.
Inte konstigt att hon finns på spekulationslistan för alternativa gärningspersoner. Även om hon skulle vara förhörd och avförd från utredningen, så kan nog MH vara en fortsatt pain in the ass mot UW och de äldsta barnen, medan den yngsta nog får vara fredad för "den lille mannen har hjärtat på rätt ställe", enligt hennes blogg.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in