2019-07-13, 09:26
Medlem
Hemi57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Har du också sett de filmer som inte publicerats på nätet? Du tror så klart att misshandeln upphörde då Afghanen landade på marken och alla sprang fram för att sparka på honom där klippet slutade. Att sedan sparka på honom och hugga honom när han låg på gatan med en krossad glasflaska ändrar inte din bedömning?

Jag tycker det är bra att en domstol får fatta ett beslut efter att tagit del av all information i fallet.

Tror du på fullt allvar att detta skulle hänt om afghanerna inte provocerat och attackerat sälkskapet?
Varför lägger du skulden på den utsatte? Du har en otroligt skev bild på rätt och fel..
Citera
2019-07-13, 09:27
Medlem
tycker han kan få sitta sådär 25 år i sverige så som usa gör med våra medborgare.
Citera
2019-07-13, 10:22
Medlem
josmans avatar
Nästan 3000 inlägg och ingen har info om de övriga i videon, alltså BO, killen har ju en ganska stor tatuering på halsen som borde vara enkel att känna igen. Även tjejen i hijab borde ju någon känna igen. Nu diskuteras en massa trams.
Att få höra deras versión skulle vara intressant och även en kartläggning med diverse konton och arbeten och se hur allt runtom fungerar. De kanske tom var här på tillfälligt besök?
Citera
2019-07-13, 10:27
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av josman
Nästan 3000 inlägg och ingen har info om de övriga i videon, alltså BO, killen har ju en ganska stor tatuering på halsen som borde vara enkel att känna igen. Även tjejen i hijab borde ju någon känna igen. Nu diskuteras en massa trams.
Att få höra deras versión skulle vara intressant och även en kartläggning med diverse konton och arbeten och se hur allt runtom fungerar. De kanske tom var här på tillfälligt besök?

Håller helt med dig om att det skulle underlätta rejält att få höra deras version, eller åtminstone få någon form av inblick i vad de tänkte eller vad som startade det hela.

Tror dock att vi inte lär få veta vilka det är just för att om man läser en del av kommentarerna här i tråden så finns det en semi realistisk hotbild mot dem från sådana som drömmer om att få skada invandrare.
Citera
2019-07-13, 10:29
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PixelGuy
Källa på att det handlar om skärskador. I tidningarna står det sårskador, vilket man normalt får i ett handgemäng.
Åklagaren Fredrik Karlsson sade det på en presskonferens (vilket sen DN återberättar som "behövde sys", och som i sin tur anges som källa när engelskspråkiga Wikipedia nämner det som "required stitches").
Citera
2019-07-13, 10:34
Medlem
nidbilds avatar
Faktiskt en helt sanslös händelse där en kändis rappare bråkar med afghanskinvandrare, med tanke på Sverige bilden var denna händelse otroligt negativ för just bilden av Sverige som ett mångkulturellt misslyckande.
Citera
2019-07-13, 10:36
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kontrarevolutionar
USA som satte Annika Östberg på livstid för att hon blev utnyttjad av sin pojkvän gnäller för att deras lille musiker lagförs enligt samma process som vanligt folk. Kan förstå att det sticker i ögonen när de rika inte kan köpa sig fria.

Att Timbro gnäller med gör det bara mer löjligt. En organisation som helst skulle vilja legalisera att sätta pengar på andras huvuden.

Annika Östberg? Heroinisten som förutom delaktighet i mord och mordförsök på på både civila och poliser i USA även är dömd för dråp i Sverige?

Lugn nu.

(OT, jag vet - men nån jävla måtta får det vara)
Citera
2019-07-13, 10:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Apollion
VAD ÄR DU FÖR JÄVLA KLAPPMONGO?
Hur hade du reagerat om nån slängt hörlurar i ansiktet på dig och sen följt efter dig fyra kvarter och tjatat på att du ska köpa nya? Dessutom tafsat på tjejer mitt framför dina ögon?

Vad är du för jävla tönt?

Han som du beskriver är livvakten och han är inte misstänkt för något brott längre utan tryggt hemma i USA. Men när hans chef ASAP är fången nu är frågan om svenska staten är skyldig att betala livvaktens lön? Det är ju inte livvaktens fel att hans chef gör bort sig.
Citera
2019-07-13, 10:38
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidbild
Faktiskt en helt sanslös händelse där en kändis rappare bråkar med afghanskinvandrare, med tanke på Sverige bilden var denna händelse otroligt negativ för just bilden av Sverige som ett mångkulturellt misslyckande.

Och samtidigt så ser jag hur jänkarna hyllar hur den svenska självförsvarslagen fungerar då den amerikanska är så in åt helvete överdriven genom hela "Stand your ground" biten som indirekt ger dig rätten att mörda människor så länge du kan ursäkta att du kände dig livshotad
Citera
2019-07-13, 10:41
Medlem
nidbilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Och samtidigt så ser jag hur jänkarna hyllar hur den svenska självförsvarslagen fungerar då den amerikanska är så in åt helvete överdriven genom hela "Stand your ground" biten som indirekt ger dig rätten att mörda människor så länge du kan ursäkta att du kände dig livshotad

Är rätt säker att afghanerna inte hade en susning om vem den mörkhyade var, är delvis säker på att afghanerna är rasister som blev triggade av den mörkhyade rapparen.
Citera
2019-07-13, 10:43
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidbild
Är rätt säker att afghanerna inte hade en susning om vem den mörkhyade var, är delvis säker på att afghanerna är rasister som blev triggade av den mörkhyade rapparen.

Eller så kanske de vart arga över något annat, det är därför jag personligen skulle välkomna att få veta vad som faktiskt hände innan första filmklippet även om jag skulle vilja veta vad som skedde mellan dem också då extremt mycket kan hända på kort tid.

Men hur som så tar jag hellre den svenska lagen rörande självförsvar än den amerikanska.
Citera
2019-07-13, 11:01
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern

Vilken pussy du måste vara.

Jag tycker den amerikanska modellen om självförsvar är helt rätt.

Begår man brott och framförallt då våldsbrott, ska man veta att det kan innebära en kula i ryggen.

Jag har aldrig ens lyssnat på asaps musik. Men jag tycker dom borde släppas omedelbart. Solklart fall av självförsvar.

Gärningsmännen fortsätter ju att följa efter dom och vill hela tiden eskalera situationen. Jag kan inte se någon annan utväg än för dom att slå sig fria.

Det är dom afghanska skägggbarnen som bete sig som idioter och borde utvisas omedelbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in