2019-07-12, 13:26
Medlem
volvo 240s avatar
Tjenare, jag har ett flertal olika smärtstillande mediciner utskrivna för min helt äkta kroniska smärta. Alvedon, Arkoxia, Pregabalin Oxycontin och oxynorm.

Jag behöver dessa rför annars blir varje dag ett helvete rent bokstavligt talat. Arkosxian är den som gör allra minst för särtan och jag har massvis av den, så undrar om den går att flumma på eller om det är farligt och vad för doser ni ev rekomenderar. Jag har 90mg tabletter och läkarna har sagt att jag inte får ta tex två tabletter per dag. SÅ vore tacksam för info och är nyfiken på era erfarenheter. Kan ju avvara en hel del arkoxia vilket jag inte kan med de andra pga smärtan.
Citera
2019-07-12, 13:50
Medlem
Arcoxia är en cox-hämmare och är inget man kan "flumma" på oavsett dos. Vid högre doser får man ökade biverkningar.
Citera
2019-07-13, 12:51
Medlem
Om du vill flumma på något är de väl spara oxyn samt pregabalinen i några dagar sen dra i sig allt.
Citera
2019-07-13, 19:32
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Om du vill flumma på något är de väl spara oxyn samt pregabalinen i några dagar sen dra i sig allt.
Ok tack för era svar! Jodå har allt gjort som du tipsade om någon gång, men tänkte att jag har ju sådana mängder med Arkoxia så det hade ju vart bra om det var nåt som funkade att flumma på, men så var ju tyvärr itne fallet. Jaja den håller smärta borta iaf så det är ju alltid ngt ;
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in