Citat:
Ursprungligen postat av
Hypotesus
Om jag gissar + förstår dig rätt tog du din senaste injektion av nebido för drygt 3 månader sedan? Det är ungefär 13 veckor sedan och det betyder att nebidon inte är ute ur kroppen och därmed är din egenproduktion fortfarande nedstängd av den injektionen.
Sen har du tillfört HCG i 2 månader för att få igång din egenproduktion, korrekt? Hur tänkte du eller den läkare som gav dig den behandlingen där? HCG fungerar som en exogen/"falsk" signal till kroppen att producera testosteron. Det du eftersöker är en endogen signal, alltså en kroppsegen signal. Exempelvis är clomid tillrådligt här för att stimulera din egenproduktion.
Sorry om jag missuppfattat något och låter hård i tonen, vill hjälpa dig.
Ja du verkar vara helt korrekt ute
Nu ska vi se, jag bläddrade i min dagbok och såg att Nebido injektion nr 2 togs den 4e januari i år, full dos. Sen tog jag nästa dos den 24e mars, men då tog jag endast en halv dos med syftet att dela upp dosen för bättre mående.
Tyckte inte det fungerade så bra så jag bestämde mig för att försöka få upp mina nivåer naturligt med träning och kost. Så jag ringde läkaren och sa att jag ville ha barn, så då fick jag HCG som i en fingerknäppning.
HCG började jag med den 10e April. sen körde jag det varannan dag 750 IE per injektion, dvs en halv injektionsflaska, fram till den 12 Juni då jag slutade. Jag har haft det himla jobbigt med östrogen upp och ner. Efter HCG mådde jag ganska bra, men det var väl för att kroppen började reglera östrogenet.
Jag tog HCG idag igen, för nu vill jag ha upp testosteronet så fort som möjligt för att undvika hälsoriskerna.
När jag tidigare började med HCG för en månad sedan så var bollarna små, men dom växte till sig under de här 2 månaderna, därav att jag slutade med HCG, och ja, för att jag mådde så dåligt.