2019-07-13, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelle.baumgarth
Det jag har svårt att förstå är att det verkar finnas ett sådant hat mot henne. Hon är fortfarande ett barn och folk sitter och spyr ut mängder av elakheter mot henne och hånar henne för att hon har asperger. Jag har läst kommentarer om att man hoppas att hon ska dö. Det är så otroligt omoget. Personligen tycker jag det är bra när människor kämpar för något de tror på. Om det stämmer överens med min livsåskådning eller politiska åsikter är ointressant. Jag blir glad när jag ser människor gör något som påverkar och det gör Greta. Det är bättre än att sitta som en tangentbordskrigare på Flashback och skriva saker till folk som man aldrig någonsin skulle våga såga till dem, inte ens till lilla Greta, när man står framför dem.

Hon kämpar inte för något, hon har ingen insikt vare sig i naturens cykler eller något annat, hon ha ju ingen som helst utbildning inom biologi, kemi, fysik, hon är en djävla nolla för att säga som det är - det är helt andra krafter som använder denna idiot som inte själv har förmåga att ens inse detta !
Hon är inget jävla barn, hon är en tonåring som snart är vuxen.
Hon kläs och ser ut som 12 år, vilket är medvetet.
Hon har fyllt 16 år och får rösta i nästa val.
Smid medans järnet är varmt, så länge Greta kan säljas in som ett barn funkar bluffen.
2019-07-13, 10:10
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
Smid medans järnet är varmt, så länge Greta kan säljas in som ett barn funkar bluffen.
Produkten Greta kommer att sättas på både intellektuell och kroppslig svältkost för att inte ges möjlighet att utvecklas på något vis.

Människan Greta är det inte någon som bryr sig om. Hennes liv har sålts av föräldrarna till något som för tankarna till The Truman Show.
2019-07-13, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Produkten Greta kommer att sättas på både intellektuell och kroppslig svältkost för att inte ges möjlighet att utvecklas på något vis.

Människan Greta är det inte någon som bryr sig om. Hennes liv har sålts av föräldrarna till något som för tankarna till The Truman Show.
Människan Greta är medveten om att hon spelar en rollfigur som framför vad världens alla professionella klimatologer har kommit till insikt om:

att fossila bränslen för upp koldioxid till biosfären
att koldioxid i atmosfären påverkar jordens strålningsbalans och medeltemperatur
att en höjning av medeltemperaturen med några få grader ytterligare kan få ödesdigra följder
att oljeindustrin med sina ofattbart stora tillgångar blockerar åtgärder

Egentligen är hon en ganska blyg tonåring tror jag, men när hon läser upp sina manuskript inför makthavare och kändisar så går hon in i rollen som 'Greta', barnet som egentligen inte skulle behöva läxa upp de vuxna.
2019-07-13, 11:42
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Människan Greta är medveten om att hon spelar en rollfigur som framför vad världens alla professionella klimatologer har kommit till insikt om:

att fossila bränslen för upp koldioxid till biosfären
att koldioxid i atmosfären påverkar jordens strålningsbalans och medeltemperatur
att en höjning av medeltemperaturen med några få grader ytterligare kan få ödesdigra följder
att oljeindustrin med sina ofattbart stora tillgångar blockerar åtgärder

Egentligen är hon en ganska blyg tonåring tror jag, men när hon läser upp sina manuskript inför makthavare och kändisar så går hon in i rollen som 'Greta', barnet som egentligen inte skulle behöva läxa upp de vuxna.
Vad vet du om Gretas medvetenhet? I inlägg efter inlägg efter inlägg efter inlägg skriver du som om du har den djupaste av insikter i denna lilla skadade människas själsliv och intellekt. Du vill nog väl men gör dig patetisk. Medge att du tagit produkten/symbolen Greta till ditt hjärta i brist på annat. Hon ger dig en anledning att kliva upp på morgonen. Det doftar av en väldigt osund besatthet som jag hoppas inte går överstyr.

Dessutom, Greta har ännu inte läxat upp någon. De "drabbade" ler generat/överseende och ger henne beröm som till vilket barnbarn som helst som visar upp en usel teckning. Likt statsministern ger dom henne "rätt" för att sedan hasta iväg till regeringsplanet för att åka till Frankrike och titta på damfotboll. Det enda produkten Greta lyckats med är att uppvigla till skolk. Diverse utmärkelser och liknande är i första hand för att själva få medialjuset på sig för någon sekund.
2019-07-13, 11:52
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating

Än en gång Greta i regnkläder.

https://newscompact1.files.wordpress.com/2019/02/screenshot_2019-02-08-16-33-12-1-1.png

Notera att ingen i omgivningen bör något regnskydd. Man får intrycket av ett dagisbarn som klätts i regnoverall för dagen, därför att SMHI förutspår regn.
2019-07-13, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Vad vet du om Gretas medvetenhet? I inlägg efter inlägg efter inlägg efter inlägg skriver du som om du har den djupaste av insikter i denna lilla skadade människas själsliv och intellekt. Du vill nog väl men gör dig patetisk. Medge att du tagit produkten/symbolen Greta till ditt hjärta i brist på annat. Hon ger dig en anledning att kliva upp på morgonen. Det doftar av en väldigt osund besatthet som jag hoppas inte går överstyr.

Dessutom, Greta har ännu inte läxat upp någon. De "drabbade" ler generat/överseende och ger henne beröm som till vilket barnbarn som helst som visar upp en usel teckning. Likt statsministern ger dom henne "rätt" för att sedan hasta iväg till regeringsplanet för att åka till Frankrike och titta på damfotboll. Det enda produkten Greta lyckats med är att uppvigla till skolk. Diverse utmärkelser och liknande är i första hand för att själva få medialjuset på sig för någon sekund.
Jag har aldrig engagerat mig i miljöfrågor förrän jag reagerade på hatet mot Greta Thunberg. Jag är pensionär med hur många intressanta hobbies som helst.

Det är mamma Malena som har uttalat sig om Gretas rollfigur. Greta tar teaterlektioner och Malena hävdar att Greta sagt att hon går in in rollen som 'Greta' när hon talar.

Koldioxid spelar roll för klimatet. I en miljon år har halterna varierat mellan 180 och 300 ppm. På 1940-talet passerades 300 ppm och idag ökar halten allt snabbare och senaste mätningen visade 415 ppm. Ungefär hälften av co2-utsläppen från de fossila bränslena hamnar i atmosfären och en stor andel i haven, där den största delen av all koldioxid finns. Ju varmare det blir desto svårare för havsvattnet att behålla sin koldioxid som istället avges till atmosfären.

En sak måste man försöka förstå: att medeltemperaturen över hela jorden höjs med typ fem grader, är inte detsamma som att vi i Sverige får Medelhavsklimat. Framtiden blir förmodligen en otrevlig överraskning.
2019-07-13, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsstilsparasit
Än en gång Greta i regnkläder.

https://newscompact1.files.wordpress.com/2019/02/screenshot_2019-02-08-16-33-12-1-1.png

Notera att ingen i omgivningen bör något regnskydd. Man får intrycket av ett dagisbarn som klätts i regnoverall för dagen, därför att SMHI förutspår regn.
En bra bild. Ditt problem är att Greta rustat sig för regn. Hon har antagligen förstått väderrapporten bättre.
2019-07-13, 12:07
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Jag har aldrig engagerat mig i miljöfrågor förrän jag reagerade på hatet mot Greta Thunberg. Jag är pensionär med hur många intressanta hobbies som helst.

Det är mamma Malena som har uttalat sig om Gretas rollfigur. Greta tar teaterlektioner och Malena hävdar att Greta sagt att hon går in in rollen som 'Greta' när hon talar.

Koldioxid spelar roll för klimatet. I en miljon år har halterna varierat mellan 180 och 300 ppm. På 1940-talet passerades 300 ppm och idag ökar halten allt snabbare och senaste mätningen visade 415 ppm. Ungefär hälften av co2-utsläppen från de fossila bränslena hamnar i atmosfären och en stor andel i haven, där den största delen av all koldioxid finns. Ju varmare det blir desto svårare för havsvattnet att behålla sin koldioxid som istället avges till atmosfären.

En sak måste man försöka förstå: att medeltemperaturen över hela jorden höjs med typ fem grader, är inte detsamma som att vi i Sverige får Medelhavsklimat. Framtiden blir förmodligen en otrevlig överraskning.

Lehs har tid att bluffa och snacka goja. CO2 har med all tydlighet inget speciellt att göra med temperatur, tvärtom det har varit både stekhett och iskallt med långt högre CO2 nivåer än dagens.

Men var vid gott mod Greta och Lehs, man har nyligen presenterat lösningen på Era problem. Träd. Jag ställer mig dock frågande till att vi skall sänka CO2 nivåer från dessa låga nivåer vi har idag, skogarna växer, skördarna ökar, välmåendet i världen stiger. Inget vi vill stoppa.

Nyheten slår inte bland aktivisterna:
https://www.expressen.se/kronikorer/johan-hakelius/nyheten-slar-inte-bland-aktivister-pa-instagram/
2019-07-13, 12:10
Medlem
Citat:

Tröttsamt nonsens från dig i inlägg efter inlägg. Vi talar om några tiondelar till en grad på hundra år om CO2 halten i atmosfären fördubblas.
Greta hängs ut av sina egna föräldrar på ett extremt cyniskt sätt.
Cirkusbjörnen Greta visas upp och flygs snart jorden runt.
Allt kommer pågå tills dess barnet Greta är myndig, då får man ändra vinkel.
Vi får hoppas att Gretas uppvaknade inte blir för abrupt, då kan det sluta illa.
2019-07-13, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Lehs har tid att bluffa och snacka goja. CO2 har med all tydlighet inget speciellt att göra med temperatur, tvärtom det har varit både stekhett och iskallt med långt högre CO2 nivåer än dagens.

Men var vid gott mod Greta och Lehs, man har nyligen presenterat lösningen på Era problem. Träd. Jag ställer mig dock frågande till att vi skall sänka CO2 nivåer från dessa låga nivåer vi har idag, skogarna växer, skördarna ökar, välmåendet i världen stiger. Inget vi vill stoppa.

Nyheten slår inte bland aktivisterna:
https://www.expressen.se/kronikorer/johan-hakelius/nyheten-slar-inte-bland-aktivister-pa-instagram/
Träd för inte bort koldioxid från atmosfären annat än tillfälligt. Blad vissnar och träd förmultnar vartefter varvid koldioxiden återförs till atmosfären. Det finns en kolcirkulation och det finns oljebolag som tjänar stora pengar på att kolföreningar från forna tider förs upp i vår tids atmosfär.

Du borde lyssna mer till Greta. Hon förstår.
Senast redigerad av lehs 2019-07-13 kl. 12:46.
2019-07-13, 12:52
Medlem
Citat:
Träd för inte bort koldioxid från atmosfären annat än tillfälligt. Blad vissnar och träd förmultnar vartefter varvid koldioxiden återförs till atmosfären. Det finns en kolcirkulation och det finns oljebolag som tjänar stora pengar på att kol från forna tider förs upp i vår tids atmosfär.

Jag läste i fam. Thunberg/Ernmans bok så sent som imorse och, om jag inte minns alldeles fel togs just trädplantering och trädbevarande upp som ett av de viktigaste sätten att hindra The Tipping Point, tillsammans med höga koldioxidskatter som nämndes på första plats.

Å andra sidan anges i boken att vi bara har två år på oss, vilket rimmar dåligt med Gretas utspel häromdagen med cirka år 2030.

Det är tur att Greta förstår. Jag gör det dessvärre inte.
2019-07-13, 12:59
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Träd för inte bort koldioxid från atmosfären annat än tillfälligt. Blad vissnar och träd förmultnar vartefter varvid koldioxiden återförs till atmosfären. Det finns en kolcirkulation och det finns oljebolag som tjänar stora pengar på att kolföreningar från forna tider förs upp i vår tids atmosfär.

Du och Greta samt Gretas föräldrar är inne i dimman Lehs, du kan ta dig ur - kämpa!
Träd vissnar (efter 100år) CO2 livets elixir genererar under tiden nya träd som tar upp koldioxiden, vi ser detta redan nu med en grönare planet. Hela ditt resonemang bygger på att just 200ppm dvs nivån CO2 för ett hundratal år sedan var rätt nivå. Det var den inte det kan vi med 100% säkerhet säga då vi idag på 400ppm har större skördar, grönområden och skogsområden. Temperaturen har inte nämnvärt förändrats under perioden 0.8grad, inte heller denna förändring är till det sämre. Färre oväder, Tornados och andra katastrofer när inte kallt och varmt väder kolliderar lika ofta. Statistisk säkerställt.

Vill man sänka nivån CO2 kan man göra detta genom att plantera fler träd. Det finns dock inget som säger att vi skall det.Det presenterar Schweiziska forskare. Ta till dig detta nu, jorden kommer inte gå under pga CO2 om 12år, det är fake, bogus, gallemattias.

Fler träd löser allt!
Greta, Gretas föräldrar borde ta upp detta som något nytt, fantastiskt och bra, ett genombrott i deras ständiga kamp mot jordens undergång, men.. inte ett pip. Härnharvdom.lösningen, varför inte spendera semestern med att plantera träd uppe i Norrland ? https://www.expressen.se/kronikorer/johan-hakelius/nyheten-slar-inte-bland-aktivister-pa-instagram/
Senast redigerad av Nixter 2019-07-13 kl. 13:09.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in