Citat:
Ursprungligen postat av
Propparn
Därför tror jag att någon kom med bil, troligen någon som var på Stadt. Är KM helt oskyldig/ovetande om vad som hände? Tror du på tomten...?
Om tomten är GW så kanske.
Men jag är öppen för att diskutera alla möjliga teorier även dem jag är skeptiska till. Om jag har förstått det rätt så kände KM inte många i sällskapet den kvällen eftersom han var betydligt äldre än de flesta andra (26 år) och var i sällskap med Helena eftersom det var hans dåvarande flickväns kompis. Träffade KM någon inne på stat som var i hans ålder? som också började hänga med dem? Eller menar du att efter stängning kom plötsligt en nära vän till KM i hans ålder med bil som erbjöd att skjutsa hem både Helena och KM trots att de bodde åt olika håll? Och när skulle detta ha skett? Om Helena ses gå ensam över torget och KM bevisligen ringt sin dåvarande sambo från torget vilket också borde tagit några minuter..
Men givetvis skulle en bil kunna ha dykt upp efter detta men börjar tycka det blir krångligt att få ihop.
om Hanna vittnet inte hade funnits och det kvinnliga bro vittnet inte hade varit anonymt så hade jag kunnat tänka mig ett scenario där KM ensam bragder Helena livet men nu finns även andra vittnen som styrker ”Hanna vittnet”. Där av tror jag på hennes vittnes mål före brovittnet. Och
KM ses även i centrala Mariestad (tolkar jag som nära torget) runt 3:30 utan bil.
Men självfallet kan det finnas detaljer som man inte vet som gör att KM skulle kunna vara mer intressant.