2019-07-12, 20:59
Medlem
Hej Hur blir jag av med min borderline diagnos? Någon som vet eller är det kört? Tar livet av mig långsamt. Seriösa svar tack eftersom det börjar gå riktigt åt helvete och vet inte hur länge jag orkar må dåligt.
Citera
2019-07-12, 21:05
Medlem
Träffa ny läkare för ny diagnos? Eller menar du hur du medicinerar bort den?
Citera
2019-07-12, 22:26
Medlem
warfighters avatar
Prata med psyk och be att få hjälp. Det som har bäst resultat är något som kallas DBT, Dialektisk Beteende Terapi. Börja där.
Citera
2019-07-12, 23:31
Bannlyst
TS talar väl för fan inte om behandling för sin diagnos, utan hur man får bort den ur register så ingen får reda på det. Det sägs vara omöjligt men jag lyckades trolla bort min ADHD-diagnos.
Citera
2019-07-13, 07:45
Medlem
warfighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt.Eklund
TS talar väl för fan inte om behandling för sin diagnos, utan hur man får bort den ur register så ingen får reda på det. Det sägs vara omöjligt men jag lyckades trolla bort min ADHD-diagnos.

Varför skulle diagnosen i sig få TS att må dåligt? Det är ett ord i en databas. Till skillnad från ADHD är "borderline" inte klassat som en funktionsnedsättning utan den dag man inte längre uppfyller kriterierna så kan man ta bort diagnosen. Det ena följer alltså med det andra och är långt ifrån omöjligt.
Citera
2019-07-13, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av warfighter
Varför skulle diagnosen i sig få TS att må dåligt? Det är ett ord i en databas. Till skillnad från ADHD är "borderline" inte klassat som en funktionsnedsättning utan den dag man inte längre uppfyller kriterierna så kan man ta bort diagnosen. Det ena följer alltså med det andra och är långt ifrån omöjligt.
Det var exakt det svaret som.TS sökte.
Citera
2019-07-16, 05:23
Medlem
kanske går om du hör med psykiatrin eller ett nytt ställe.
är nog onödigt att ha diagnos om den inte hjälper eller gynnar dig.
Citera
2020-03-10, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt.Eklund

Hur trollade du bort det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in