Citat:
Ursprungligen postat av
papatri
Ja jeg vet det, men 30 min etterpå?
Hvorfor ikke ta seg mer tid.
Hvordan legge en plan på 30 min.
Viss det var planlagt. Hvorfor fullføre med nylig besøk av verisure og på halloween? Ikke beste dagen.
Har sett nyeste sesong slasher, da bruker morderen høytider til å kle seg ut å skjule drap, men dette drapet var tydeligvis på dagtid og ikke kveldstid.
Mye som er rart her. Får ikke det til å stemme at det er planlagt
Om det ikke var planlagt og han vil skjule det er det rart han kom på så god plan raskt og at han har klart å skjule det så godt å lage så god dekkhistorie på så kort tid.
Jeg tror han er smart, men er forbryter geni tviler jeg sterkt på.
Sjeldent politiet er på villspor så lenge.
Futurum mennene er også en brikke som ikke passer inn. Var det noen som skulle drepe TH også, men så oppdaget han dem og reiste hjem og fant kona død.
Kanskje de skulle drepe han?
Er mye viss vass her (viss vass betyr nesten konspirasjoner)
Tror politiet har noen gode spor.
Jeg tror også om de mistenker han så venter de med og offentlig mistenke han inntil de har veldig gode bevise.
Milliardæren vil og kommer til å få særbehandling. Kanskje av god grunn. De har råd til å gå i en lang dag å fikse på beviser og vitner.
De fleste vil vitne til fordel for TH om de før 10 mill.
En ting jeg har tenkt på.
Kanskje hn har betalt løsesummen 90 millioner for å ha penger den dagen han slipper ut av fengsel.
Kanskje derfor han kan ha lagd trusselbrevet for å kunne "skjule" penger i tilfelle han blir tatt og mister pengene sine.... Bare en tanke jeg har hatt en god stund.
Når det gjelder de to mennene som gikk forbi Futurumbygget, så tror jeg ikke at dem har noe med forsvinningen å gjøre. Ingen som har med en slik kidnapping å gjøre vil la seg fange av kamera. De fleste oppegående folk vet at slike forretningsbygg ol. er kameraovervåket. Alt tilsier at et slikt bygg skulle være overvåket. Man ser jo inngangs porten til futurumbygget f.eks. det er jo en svær og kraftig alu-port med skarpe pigger på toppen. En slik port blir ikke ødelagt om man så bruker lastebil, og da sier det seg selv at området også er sikret med kameraovervåkning. Man kan jo også finne ut dette ved å bruke maps.google.no, da ser man jo bygget og kameraene. Hvis dem skulle sjekke om bilen hans var på jobb eller hvor den var, så ville det vært mye lettere tror jeg å feste en sporer som man får kjøpt på Spyshop, under bilen. Man kan da følge den overalt til batteriet på den er tom. Mest sannsynlig kan disse to personene være folk som kjøper eller selger narkotika, og så var dem kanskje ikke så kjent i området. Kanskje skulle disse to møtes her i området. Nå vet jeg ikke tidsforskjellen på når disse to personene passerte kameraet. Den ene tar altså opp en telefon, og snur igjen. Hvis det var et snev av proffe folk dette, så ville dem i det minste brukt en vhf-radio som ikke kan spores, hvis formålet var å sjekke om bilen hans sto parkert der. Nei, jeg tror dette var folk som hadde med kjøp og salg av narkotika å gjøre, og at dem kanskje har gjenkjent seg selv i media, men ikke turt å melde seg. Slike narkomane er lyssky eller hva man skal kalle det, og frykter alt som har med å snakke med politi å gjøre
Ja, vet ikke med 30 minutter. Hun kan jo vært drept kvelden før. Og så har han brukt hennes telefon til å ringe seg selv for å skape et slags alibi, vet ikke.
Hehe, halloween, tror det må være tilfeldig. Det finnes jo creepy folk som tenker på å drepe noen på akkurat halloween, men jeg tror ikke at Tom er en slik creepy weirdo. Det er bare på film, eller folk med psykiske lidelser at slikt går ann med.
Ja, mye vissvass. Mye taler for at det var planlagt. Mye taler for at det var i affekt. Mye taler for at det var Tom alene som gjorde dette, og mye taler for at han hadde medsammensvorne. Forvirrende
Tror nok man får annen behandling hvis man har masse penger. Mange land er korrupte, og Norge er intet unntak. Se på denne Scandinavian Star saken. Den er et godt eksempel. 150 mennesker eller hvor mange det var ble brent/røkt hjel i Oslo havn fordi noen redere ville ha nok raske millioner i lomma. Maskinisten og et par andre var med på denne forsikringssvindelen, men ingen ble dømt, selv om det er tunge bevis i saken. Tor Aksel Bush henla det hele. Anbefaler å bruke et par timer å lese seg opp i denne vanvittige historien, og også se de youtubevideoer som finnes. Her er det mange som har mottatt bestikkelser. Også politifolk høyt opp i ledelsen.
Tror ikke han mister formuen sin om han blir dømt for drap. Men klart, erstatningskrav vil bli trukket rett fra hans konto mens han sitter inne. Skal mye til for at 1,7 milliarder blir borte.
Politiet vet nok masse som dem holder, og MÅ holde hemmelig. Jeg tenker litt sånn at dem kanskje har latet overfor Tom som at dem har trodd på hans historie, og så har dem rigget diverse feller for Tom. At uten Toms viten har dem samlet videoer fra kameraer rundt omkring, helt fra dag 1. Innehaverne av kameraene har selvsagt fått munnkurv. Bomstasjoner, mix-kiosker, bensinstasjoner etc. En god avhører eller hva det heter er ekspert i å se om folk lyver. Unnvikende blikk, blikk mot høyre og venstre. Eller at han stirrer i øynene til politimannen for at han ikke skal bli avslørt på sitt blikk. Rastløshet, tvinner tommeltotter. Svelger konstant. Det er mange tegn på en person som lyver.
Tom er definitivt smart og kalkulerende. Jeg tror han har en veldig god evne til å forutsi ting.