2019-07-12, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Hur många brott de har begått har jag inte en aning om och jag tänker inte spekulera i det heller då vi inte har sådan information tillgänglig.

Problemet är väl ändå att vi bara har ett påstående på video samtidigt som det till min vetskap enbart finns vittnen som är partiska i det hela?

Hade det funnits tillräckligt för att väcka åtal rörande ofredande så hade det troligen skett men, men det visar sig i framtiden hur det hela ligger till.

Men så som det verkar nu så är det på tok för svaga bevis, åtminstone till min vetskap för att det skulle ha skett, det som sägs i videon kan mycket väl vara något som påstås eller som kan ha skett av misstag men som tjejerna misstolkade eller inte är vaksamma med sina ord utan säger något som de inte menar är lika allvarligt som de säger vid tillfället.

Ja, flickorna måste anmäla om det är riktigt, dom här två Hazarerna känns för mig som typiska Femmanbarn, bara hänger, rånar och ofredar. Jag kan ha fel och Rocky hamnat i bråk med Sthlms ordentligaste Hazarer, men jag är mycket tveksam till det.
Citera
2019-07-12, 16:48
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaneMarple
Du uttrycker dig ganska märkligt. Du kan väl inte mena att folk aldrig suttit häktade i Sverige trots att de varit helt oskyldiga? Fallet Tommie Karim (googla om det inte känns igen) är ett utmärkt exempel på motsatsen.

Med det sagt så är det väl solklart att ASAP inte är helt oskyldig till att ha misshandlat den påtända afghanen, videobevis finns ju. Jag fattar däremot inte varför sagde afghan inte sitter häktad han med. Men jo egentligen fattar jag, han är afghan och tillhör därmed gruppen Heliga Män i Sverige.

Jag funderar mest över varför så många försvarar ASAP, och jag med. Jag tror att det beror på att vi är många nu som haft ett ASAP Rocky-moment. Ett "moment" där man ser fullständigt rött och känner att det är alldeles nog och man bara vill klippa till. Ett "moment" när man är så trött på att det är helt i sin ordning för vissa att ofreda, trakassera och jävlas oavbrutet i medvetande om att man kommer undan med det, varenda jävla gång! Det spelar ingen roll att man som jag varit världens fredligaste människa i hela sitt liv och aldrig lyft en hand mot någon, en dag kan man knappt behärska sig. Jag behärskade mig dock men det var med en enorm självövervinnelse
Kanske dags för en artikel i GP: Har du haft ett ASAP Rocky moment?

Det är väl klart att oskyldigt folk fått sitta häktade dömd blir man först efter en ev rättegång. Men att häkta någon kräver också att man är skäligen misstänkt eller på sannolika skäl .
Citera
2019-07-12, 16:49
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Ja, flickorna måste anmäla om det är riktigt, dom här två Hazarerna känns för mig som typiska Femmanbarn, bara hänger, rånar och ofredar. Jag kan ha fel och Rocky hamnat i bråk med Sthlms ordentligaste Hazarer, men jag är mycket tveksam till det.

Det visar sig som sagt, vi kan inte utgå från att det enda vi ser från videon är 100% sanning, vi vet inte vad som hände innan och mellan videoklippen, mycket kan hända på kort tid och vi vet inte heller hur mycket sanning eller om folk har uppfattat allt korrekt under hela tumulten
Citera
2019-07-12, 16:50
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Rasism enligt:
https://www.friatider.se/usas-ex-ambassad-r-rasism-kan-ligga-bakom-att-asap-rocky-greps

Jude? Jajamensan.
Han är ju rätt woke ändå som inser att även icke-vita kan vara rasister.
Citera
2019-07-12, 16:57
Avstängd
Ksenia74s avatar
Att tafsa på en tjej leder inte till en häktning det hoppas jag att folk fattar och förstår för då skulle vi behöva miljontals häkten i Sverige.
Citera
2019-07-12, 16:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Betänk att det handlar om USA. Måste alltid dras fram ett rasistkort.

Sedan är han demokrat och Obama utsedd. Såklart han säger att det måste vara rasism för att göra svarta väljare nöjda.

Just det argumentet blir ju lite ihåligt med tanke på att det var två icke-vita muslimer. Men klart de försöker ändå.

USA är en slags spegel för lilla Sverige vad gäller framtiden. Allt kommer att handla om ras, inbillad rasism och vilken folkgrupp som kan tjäna mest på de andra.
Citera
2019-07-12, 17:07
Medlem
Otroligt tramsigt att tro att icke vita inte kan ha rasistiska motiv pga att de inte är vita. Det är klart de kan precis som en del stollar här som har rasistiska motiv bakom i precis varenda inlägg som de skriver i forumet.
Citera
2019-07-12, 17:10
Bannlyst
Vi försvarar inte Rocky, vi försvarar rätten att försvara sig mot stalkande, ofredandes och tafsande afghaner.
Citera
2019-07-12, 17:12
Medlem
absolut-justices avatar
Stormvarning utfärdad !

En av USA:s största skrikhalsar, pastor Al Sharpton vill komma över och hälsa på Rocky.
Då får vi en TOTAL mediacirkus... Kungsbron kommer att vara belamrad med tv-bussar från alla möjliga tv-bolag. På sätt och vis har hela storyn nu antagit komiska nivåer, bli inte förvånade om Hollywood vill haka på...

https://en.wikipedia.org/wiki/Al_Sharpton
video: https://www.youtube.com/watch?v=BPUVVRi1mOI
Senast redigerad av absolut-justice 2019-07-12 kl. 17:29.
Citera
2019-07-12, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pirre77
Så för att summera: Ett gäng afghaner provocerar ett gäng negrer. Handgemäng utbryter, afghanerna åker på pisk, negrerna häktas (!) och rättegång väntar. Blir intressant att se utgången, vilken grupp trumfar vilken?

Och så slutklämmen som i princip alltid glöms; vilka betalar hela kalaset? Jo vi, de svenska skattebetalarna...

Samt att åklagaren är uppenbar homosexuell - och garanterat tror att han står för Sveriges rättsmedvetande!!
Citera
2019-07-12, 17:21
Medlem
De 2 hazarerna har verkligen startat något de inte hade tänkt sig.
Citera
2019-07-12, 17:21
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Nej ingen dom ännu, men det finns tillräckliga bevis för häktning det var det jag menade.

Det får vara din åsikt, jag är av en annan. Jag anser att de som har den åsikten stirrar sig blint på en specifik del i ett större händelseförlopp. För dig är att freda sig mot otäcka upprepade närmanden kanske misshandel, för mig är det självförsvar, att stå upp inte bara för sig själv utan även andra närvarande.
Det är upp till rätten att avgöra, men världen har talat : Ser man hela händelsen utifrån det vi idag känner till istället för att isolera en enskild handling från en större kontext står det bortom tvivel att det handlar om självförsvar, ett tappert återtagande av det offentliga rummet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in