2019-07-12, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigilante99
they are still very young...the oldest (tyler) will be 8 in september....he knows he has a sister (or should i say brother) in sweden.

Thats just the point, he know he has a sister, bur now brother. I feel it can be a bit hard on him. 8 year, maybe not knowing a person just can change a gender.
Citera
2019-07-12, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Att självmord är högt bland transpersoner är fakta. "Nära 60 procent av transpersoner i åldrarna 15–19 år har övervägt självmord, och 40 procent har gjort åtminstone ett allvarligt försök."
Så självklart dör folk världen över pga att de är trans. Att det finns transpersoner överallt är också fakta.
Trans är inte så jävla tabu i många länder heller.
Kathoey, ladyboys osv.

Alla dom som du tog upp är tabu. allefall i thailand "ladyboy" det funkar inte att bara byta för man känner som annat jag känner mig som en 9 åring men betyder det jag är det? nej? är kön viktigare en ålder?
Citera
2019-07-12, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegardig
Alla dom som du tog upp är tabu. allefall i thailand "ladyboy" det funkar inte att bara byta för man känner som annat jag känner mig som en 9 åring men betyder det jag är det? nej? är kön viktigare en ålder?

Fast uppenbarligen funkar det ju eftersom folk gör det?
Varför stör det dig vad andra väljer att göra med sina kroppar, är väl skitsamma?
Citera
2019-07-12, 17:03
Medlem
Citat:
Fast uppenbarligen funkar det ju eftersom folk gör det?
Varför stör det dig vad andra väljer att göra med sina kroppar, är väl skitsamma?

För det är anledningen vi måste ta hand om psyksjuka transpersoner det är en mental illness och jag känner att det är onormalt 2019 är sjukt och du sitter här och försvarar psyk sjukdom. Detta är en anledning att sverige är så ett hatat land
Citera
2019-07-12, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Om Jewels inte har arbetat, så fåt hon enligt FKs sida 9800 före skatt. Så att hon talar om att hon får ut 9400 per månad låter högt.

Ja eller så betalar hon 400kr i skatt och resten går till kronofogden.
Men då är det konstigt att dom kan få 6800kr på 3 dagar då är er någon som inte stämmer

För då kan hon inte spara även med youtube pengarna som hon får och jag tror inte folk swishade 6800 antigen fick hon bostad tillöget men sa inget och dom sparar undan dessa som dom fick swish donationer det är den ända teroi som jag kan komma på.
Citera
2019-07-12, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegardig
För det är anledningen vi måste ta hand om psyksjuka transpersoner det är en mental illness och jag känner att det är onormalt 2019 är sjukt och du sitter här och försvarar psyk sjukdom. Detta är en anledning att sverige är så ett hatat land

Försvarar och försvarar, jag bryr mig inte. Eftersom jag själv inte är trans ser jag inte varför jag ska ha några åsikter om det, de får väl göra och känna hur de vill? Jag respekterar att alla har rätt till sin egen kropp.

Tror du att den psykiska delen försvinner om de inte får operera sig eller om folk skulle sluta acceptera det? Problematiken finns ju kvar oavsett. En transperson känner så oavsett om du tycker om det eller inte.
Citera
2019-07-12, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dontholdyourbreath
Ja eller så betalar hon 400kr i skatt och resten går till kronofogden.
Men då är det konstigt att dom kan få 6800kr på 3 dagar då är er någon som inte stämmer

För då kan hon inte spara även med youtube pengarna som hon får och jag tror inte folk swishade 6800 antigen fick hon bostad tillöget men sa inget och dom sparar undan dessa som dom fick swish donationer det är den ända teroi som jag kan komma på.

Är det att de betalat hyran du hängt upp dig på?
Citera
2019-07-12, 17:28
Medlem
Citat:
Nej hur dom fick det övriga när dom bara fick in två tusen då kan man väll säga det och vara ärlig om man fick botillägg tidigare eller bara donationer
Citera
2019-07-12, 17:28
Medlem
Citat:
Nej hur dom fick det övriga när dom bara fick in två tusen då kan man väll säga det och vara ärlig om man fick botillägg tidigare eller bara donationer
Citera
2019-07-12, 17:32
Medlem
Dom fick hjälp av pappan den här gången dom fick inte hjälp av socialen. Det dom fick är 2000kr i donationer det här var en onsdags. Dom skulle bli vräkta på söndagen där på alltså två dagar hade på sej.
Hur fick dom ihop det?
Citera
2019-07-12, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dontholdyourbreath
Dom fick hjälp av pappan den här gången dom fick inte hjälp av socialen. Det dom fick är 2000kr i donationer det här var en onsdags. Dom skulle bli vräkta på söndagen där på alltså två dagar hade på sej.
Hur fick dom ihop det?

Det vet vi inte eftersom morsan blev arg och inte ville svara.
Troligen saknade de inte pengar alls till hyran utan försökte få lite extra på swish.
Citera
2019-07-12, 17:58
Medlem
Citat:
Det vet vi inte eftersom morsan blev arg och inte ville svara.
Troligen saknade de inte pengar alls till hyran utan försökte få lite extra på swish.

Ja och hade dom till exmpel bara svarat och inte börja böla så hade det räckt med att dom svara en gång sedan kan dom i chatten svara åt dom om dom inte vill när dom berättat.

Men det blir mer misstänktsam om man börjar böla om någon till exempel vis frågar om dom ska behålla Netflix och då säger dom att dom får ta ner på någoting annat som vadå? Då måste ju issy sluta med godis eller något hur ska det gå då blir väll han ännu mer deperimerad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in