2019-07-12, 15:59
Medlem
Tittat på dokumentär om en kannibal. Han var ensam och utelämnad i vuxen ålder.

Som barn mobbad och låste in sig på sitt rum.
Var han olydig åkte han på stryk, kan även vara sjuka grejer som incest. Han hatar sina föräldrar och skäms för att berätta.

Han flyttar ut och kontakten är bruten. Nu inga vänner spelar dataspel dygnet runt kanske kollar Dexter och börjar tro att så funkar livet. Han är totalt isolerad.

Han går ner på ett fik och träffar en tjej som så småningom har allt från A-Ö bokstavskombination med psykiska problem. Dom har sex och folk fint om beskriver han som en "lite udda men tyst och snäll kille som håller sig för själv:

Efter 2 månader när hon badar så får han mitt från ingenstans tanke om att stycka henne. Han väger och skriver upp vad bålen, torso, händer, fötter och sen huvud. Det har han räknat ut och skrivit på ett papper.
Tanken blir realitet han går in tar stryptag och hon tror det är sexrelaterat så hon skrattar så gott. Nu är vattnet fullt och han dränker henne och hon dör. Vad gör han nu? Jo styckar och väger allt. Nu kommer det sjuka bli verkligt han vill äta henne och gör det!.

Så här kan det se ut med "isolerade snälla och lite udda personer". Här borde polisen fokusera på. Tog han sin medicin där och då? Är han schizofren? Är han en lugn person men med hett temperament och diagnoser? Kan han va nåt av detta och en pedofil?

Tänkte han hota M för att få nåt sexuellt tillbaka?

Mycket sjukt känns udda när man skriver men nån där ute går fri och jag ger mig fan på att nåt av det här är nära sanningen!
Citera
2019-07-12, 17:08
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
En lagändring har gjort att polisen har fått fram en ny lista på runt 30 profiler vars dna är snarlikt med den okände man som misstänks ha dödat två personer i Linköping 2004.
Min utredningsgrupp håller nu på att planera in resor för att åka runt och höra människor”, säger Jan Staaf vid polisen.
Detta skulle vara klart senast under maj månad.

Vad säger att polisen fått tag i alla på listan.

Detta är 30 personer med ett DNA snarlikt med GM.

Om GM fanns på den listan så gör han klokt i att hålla sig undan farbror blå när de knackar på hemma hos honom.

Säg att han tar lång "semester" i Latinamerika på obestämd tid.

Det är tyst från Polisen och en tolkning kan vara att de inte lyckats beta av listan med 30 personer vars DNA är snarlikt - kanske t o m överensstämmer - med GM's.

Min fråga till ngn klok på tråden är denna: Om ngn på listan gjort sig oanträffbar på obestämd tid - somliga har som bekant gott om både tid och pengar - kan Polisen då gå in i dennes lägenhet och pensla i hopp om att hitta lägenhetsinnehavarens DNA? Eller måste de vänta tills han snällt återvänder till fosterlandet, om ens någonsin mer.

Edit: ekonomiska brottslingar har hållit sig undan i åratal med alla miljoner på fickan. Ingen konst alls. Vi har en kines i Sverige, häktad, av den sorten.
Senast redigerad av MossTrums 2019-07-12 kl. 17:19.
Citera
2019-07-12, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Detta skulle vara klart senast under maj månad.

Vad säger att polisen fått tag i alla på listan.

Detta är 30 personer med ett DNA snarlikt med GM.

Om GM fanns på den listan så gör han klokt i att hålla sig undan farbror blå när de knackar på hemma hos honom.

Säg att han tar lång "semester" i Latinamerika på obestämd tid.

Det är tyst från Polisen och en tolkning kan vara att de inte lyckats beta av listan med 30 personer vars DNA är snarlikt - kanske t o m överensstämmer - med GM's.

Min fråga till ngn klok på tråden är denna: Om ngn på listan gjort sig oanträffbar på obestämd tid - somliga har som bekant gott om både tid och pengar - kan Polisen då gå in i dennes lägenhet och pensla i hopp om att hitta lägenhetsinnehavarens DNA? Eller måste de vänta tills han snällt återvänder till fosterlandet, om ens någonsin mer.

Edit: ekonomiska brottslingar har hållit sig undan i åratal med alla miljoner på fickan. Ingen konst alls. Vi har en kines i Sverige, häktad, av den sorten.

Är säkert svårare om han är utanför EU. Antar att du tänker på personen du tipsat om, MN. Får dom en bra träff via familjesökning eller släktsidorna så är det väl upp till den lokala polisen, var han nu finns, att ta det.
Citera
2019-07-12, 18:56
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Är säkert svårare om han är utanför EU. Antar att du tänker på personen du tipsat om, MN. Får dom en bra träff via familjesökning eller släktsidorna så är det väl upp till den lokala polisen, var han nu finns, aeftt ta det.
Om du läste vad Polisen säger om de 30 namngivna på listan så planerade man resor från Linköping för att förhöra och topsa dem. Detta skulle vara slutfört under maj månad. Om en person av de 30 på listan förblivit oanträffbar till dags dato, så är det väl inte den lokala polisen som ska lösa det? Frågan blir: var är han? Kanske utredarna i det här fallet står där idag.

Polisen tiger som muren, så vi kan bara gissa. Jag tror inte att listan med de 30 är avbetad och släktforskningen får vänta till dess.

Vägrar pärmen säger mig att alla är inte samarbetsvilliga med Polisen. I den pärmen sitter flera, inte bara den jag tipsat. Jag vet också att det finns tips till Polisen på en person som blivit topsad och frikänd, men att tipsarna likväl tror det är han. Frågan de ställer sig är hur f-n han kunde trixa sig fri efter dna-topsning? Lurade han dem? Inget är klart i det här komplicerade fallet och saker och ting kan ha gått helt galet i utredningen.
Senast redigerad av MossTrums 2019-07-12 kl. 19:02.
Citera
2019-07-12, 18:57
Medlem
Citat:
Är säkert svårare om han är utanför EU. Antar att du tänker på personen du tipsat om, MN. Får dom en bra träff via familjesökning eller släktsidorna så är det väl upp till den lokala polisen, var han nu finns, att ta det.

Vem är denna MN och varför är han relevant. Om ingen vill skriva i tråden går det bra att skicka PM.
Citera
2019-07-12, 19:00
Medlem
Citat:
Om du läste vad Polisen säger om de 30 namngivna på listan så planerade man resor från Linköping för att förhöra och topsa dem. Detta skulle vara slutfört under maj månad. Om en person av de 30 på listan förblivit oanträffbar till dags dato, så är det väl inte den lokala polisen som ska lösa det? Frågan blir: var är han? Kanske utredarna i det här fallet står där idag.

Polisen tiger som muren, så vi kan bara gissa. Jag tror inte att listan med de 30 är avbetad och släktforskningen får vänta till dess.

Vägrar pärmen säger mig att alla är inte samarbetsvilliga med Polisen.

Jag menar den lokala polisen på platsen i det land han finns. Tror också att GM finns bland vägrarna, inte svårare än så.
Citera
2019-07-12, 19:11
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Jag menar den lokala polisen på platsen i det land han finns. Tror också att GM finns bland vägrarna, inte svårare än så.
Men var är han? Svara på det till att börja med. På de sju haven?

Jag lade till att det finns tips till Polisen på en person och trots att han är topsad tror tipsarna fortfarande att det kan var han som är gm. De frågar sig hur han lyckades lura Polisen vid topsningen. Den personen hade Åsgatan som genomfart någon gång i veckan, en exakt likadan kniv och ett sjuhelvetes j-la humör och var då helt oberäknelig.

Inget är på långa vägar klart i det här fallet. Det kan förbli ouppklarat. De kan ha klantat sig rejält i utredningen.
Senast redigerad av MossTrums 2019-07-12 kl. 19:13.
Citera
2019-07-12, 19:17
Medlem
Citat:

Jag lade till att det finns tips till Polisen på en person och trots att han är topsad tror tipsarna fortfarande att det kan var han som är gm. De frågar sig hur han lyckades lura Polisen vid topsningen. Den personen hade Åsgatan som genomfart någon gång i veckan, en exakt likadan kniv och ett sjuhelvetes j-la humör och var då helt oberäknelig.

Inget är på långa vägar klart i det här fallet. Det kan förbli ouppklarat. De kan ha klantat sig rejält i utredningen.

Jag tror mer på en annan person bland vägrarna.
Citera
2019-07-12, 19:24
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Polisen har fått drösvis med tips. Osvuret är bäst. Men de som sätter sig i vägrar pärmen förtjänar ingen respekt, inte från mig iallafall.
Citera
2019-07-12, 19:25
Medlem
Skaraborg2s avatar
Snart 15 år sedan.

Citat:

Det håller jag verkligen med dig om.

Dubbelmordet är långt ifrån uppklarat och frågan är om det någonsin kommer att bli det? I oktober i år så är det hela 15 år sedan det utspelade sig. Ingen kan säga med säkerhet var GM numera bor. Om han ens är i livet?
Citera
2019-07-12, 20:07
Medlem
Citat:
Polisen har fått drösvis med tips. Osvuret är bäst. Men de som sätter sig i vägrar pärmen förtjänar ingen respekt, inte från mig iallafall.

Precis. Gäller bara att få åklagar grönt på rätt person.
Citera
2019-07-12, 20:15
Medlem
Citat:
Intressant! Leder till frågan om hur omfattande vägrararkivet är. Eftersom släktspårning blivit tillåten borde man kunna jobba med vägrarna utifrån detta. Är det vad som pågår i det tysta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in