2019-07-12, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Nja, nej. Han skrev på faderskapspapper. Har dem också.
Det var Ida som ansökte om egen vårdnad senare och han gick med på det, det skriver han ju i tråden?

Hur man kan besöka, göra hemfridsbrott osv när man aldrig försökt ha kontakt som de sagt förstår jag inte heller. Men det kanske du gör?

Det är ju just det jag inte kan, och det är det som är mitt bekymmer. med det du påstår Det vi vet är att Sam besökt de, vi vet också att skypesamtal har ägt rum, vad jag kan förstå på Sams önskan. Vi vet också att Sam godkänt faderskapet. Detta har båda parter styrkt.
Vi vet också att vårdnaden gått över till Jewels, kan inte påstå att Jewels sagt att det var på hennes bevåg, men Jewels har sagt, genom Issy att fadern jävlades med dom, genom att hävda egenmäktighet med barn, och fick passet beslagtaget. Att det skulle bli en vårdnadstvist genom det, är ganska självklart. fadern har väl vad jag vet inte bekräftat detta med passet, det beror ju på vad som står i pappren som jag inte sett.

Men vad vi inte vet, är det som J&I hävdat, att fadern försökt slippa ifrån ansvaret som fader. Han har velat stryka sig från faderskapet. det är vad jag anser att J&I sagt, inte att han inte haft kontakt med dom, för det har de ju inte sagt.
Citera
2019-07-12, 14:52
Medlem
Och igår dagens live så sa dom ev att dom kanske kommer sluta med youtube förmodligen att sanningen kanske kommer fram nu och att dom tjänar mer än vad dom påstår.
Och dom kanske måste börja betala skatt nu på sina sammarbeten vilket då har dom inte råd med det. Och då gör ju dom det enbart för pengarna skull.
Citera
2019-07-12, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Det är sant, det är fler i västvärlden som åtgädar sitt kön än i u-länderna. Men tänk om det är så att folk som har detta problem i u-länderna helt enkelt dör istället för att genomgå könsbytet? Den statistiken säger alltså inte så mycket.

"Tänk om det är så att folk har detta problem"
detta är bara dina teorier och inga fakta belägg
Citera
2019-07-12, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dontholdyourbreath
Så att issy säger i sina lives när någon frågar hur det går med ekomoni och han säger inte bra eller det går som det brukar är en lögn. Då vill dom bara ha swish när dom säger så

Men hur har du missat att Kronofogden är efter Jewels? Du kanske inte vet vad skulder innebär...
Citera
2019-07-12, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Det är ju just det jag inte kan, och det är det som är mitt bekymmer. med det du påstår Det vi vet är att Sam besökt de, vi vet också att skypesamtal har ägt rum, vad jag kan förstå på Sams önskan. Vi vet också att Sam godkänt faderskapet. Detta har båda parter styrkt.
Vi vet också att vårdnaden gått över till Jewels, kan inte påstå att Jewels sagt att det var på hennes bevåg, men Jewels har sagt, genom Issy att fadern jävlades med dom, genom att hävda egenmäktighet med barn, och fick passet beslagtaget. Att det skulle bli en vårdnadstvist genom det, är ganska självklart. fadern har väl vad jag vet inte bekräftat detta med passet, det beror ju på vad som står i pappren som jag inte sett.

Men vad vi inte vet, är det som J&I hävdat, att fadern försökt slippa ifrån ansvaret som fader. Han har velat stryka sig från faderskapet. det är vad jag anser att J&I sagt, inte att han inte haft kontakt med dom, för det har de ju inte sagt.

Varför skulle en person som vill slippa undan faderskapet stå och svära under ed av motsatt anledning - han vill vara en del av hennes liv? Varför skulle han blanda in myndigheter för inriktat på att få ha kontakt med sitt barn om han inte ville ha kontakt med sitt barn?
Han ville ha 4 veckor varje år, hade inga problem med att morsan var med de 4 veckorna. Han ville ha kontinuerlig uppdateting från morsan angående Issys utveckling och liv via mail, telefon eller Skype.
Citera
2019-07-12, 14:58
Medlem
Citat:
Och igår dagens live så sa dom ev att dom kanske kommer sluta med youtube förmodligen att sanningen kanske kommer fram nu och att dom tjänar mer än vad dom påstår.
Och dom kanske måste börja betala skatt nu på sina sammarbeten vilket då har dom inte råd med det. Och då gör ju dom det enbart för pengarna skull.

Men vad är poängen med dina inlägg? En stor röra bara. Vad vill du få fram?
Skatten kommer de få betala oavsett, de kommer inte undan det.
Citera
2019-07-12, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Men hur har du missat att Kronofogden är efter Jewels? Du kanske inte vet vad skulder innebär...

Jo det är med inräknat då hon själv sagt efter kronofogden får hon 9400kr
Citera
2019-07-12, 15:00
Medlem
Citat:
Huh?

Detta förklarar jag på Svenska, var knepigare än jag trodde att skriva på engelska. Men, det jag sa, var att om Sam upplevt det som att Issy velat ha mer kontakt med honom, eller uttryckt något slags behov av kontakt med Sam, så har Sam problem med empati eller lyhördhet, ganska rejält. Och när det är den nivån av problem, så är frågan om det inte är ett NPF precis som Jewels var inne på, och i så fall borde det utredas.
Citera
2019-07-12, 15:00
Medlem
Citat:
Men vad är poängen med dina inlägg? En stor röra bara. Vad vill du få fram?
Skatten kommer de få betala oavsett, de kommer inte undan det.

Jag fråga samma sak vad är poängen med dina inlägg?
Citera
2019-07-12, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegardig
"Tänk om det är så att folk har detta problem"
detta är bara dina teorier och inga fakta belägg

Att självmord är högt bland transpersoner är fakta. "Nära 60 procent av transpersoner i åldrarna 15–19 år har övervägt självmord, och 40 procent har gjort åtminstone ett allvarligt försök."
Så självklart dör folk världen över pga att de är trans. Att det finns transpersoner överallt är också fakta.
Trans är inte så jävla tabu i många länder heller.
Kathoey, ladyboys osv.
Citera
2019-07-12, 15:01
Medlem
Dom behöver inte betala skatt för swish om dom tar bort liven
Citera
2019-07-12, 15:02
Medlem
Citat:

1. Jewels sa det när folk kom in och hatade, hon sa att hon vet inte om hon orkar med sånt.
2. Alla gör youtube för pengar, vad trodde du själv?
3. Klarar du att hålla isär dessa saker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in