Citat:
Ursprungligen postat av
vigilante99
jewels took me to court in 2015(if memory serves me right)....was going through a seperation at the time and could not fight it in sweden....i volunteered sole custody (the court said this would not affect visitation)
in hind sight the sole custody was so jewels could start her youtube channel with issy in it so that i couldnt stop her being on youtube....
Tar det på svenska, du får översätta då det är ganska krångligt det här med vårdnad om barn.
Eftersom du inte har vårdnaden om Issy, så har du inga rättigheter när det gäller det juridiska. Du kan inte bestämma någonting som rör Issy, oavsett. MEN du har ALLTID rätt till umgänge med ditt barn, det kan ingen ta ifrån dig. Inte ens hennes mamma. DOCK så är Issy så pass gammal nu så en tingsrätt skulle lyssna mer på henne än på dig, tyvärr. Och om du skulle gå till tingsrätten och Issy säger att hon ändå inte vill träffa dig, eller prata med dig, så kan du ingenting göra. Jag rekommenderar dig att inte gå till rätten då Issy är "för gammal", kommer bara vara slöseri med pengar, tid och energi.
Ang försäkringskassan så kommer du vara underhållsskyldig tills hon blir 21 (?) har jag för mig, eller om det är 18, står på FK's hemsida. Så där kan du inte göra någonting heller. Det du kan göra är att betala in till FK i 6 månader tills FK säger att ni ska sköta det själva och sen skita i att betala. Men det är enbart för att jävlas i så fall och det rekommenderar jag inte heller då det kommer ta mycket energi från dig också. För hon kommer ändå gå till FK igen då och få genom dom ännu en gång, men du kan jävlas på samma sätt hur många gånger du vill, men som sagt, till vilken nytta?
Så ledsen att säga det, men du kan inte göra någonting åt situationen, det du kan göra är att acceptera att verkligheten inte ser ut som du vill att den ska se ut och sen gå vidare.