2019-07-12, 13:55
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Men de flesta tycker detta är konstigt, oavsett. Jag har också svängt, totalt. Men problemet med svenska rättsystemet verkar vara att de inte kan erkänna att de haft fel. De ska köra det inslagna spåret in i kaklet. Det är svårt att vända om när man gått vilse, och här är det ganska uppenbart att åklagaren är helt ute på villospår.

Jag tycker det är svårt att avgöra om han är ute på villospår. Vi vet inte vad som föranledde fighten. Vi vet inte ens vad som föranledde att de följer efter dem. Enligt en tidig artikel så sabbade de afghanens hörlurar inne på Max, vilket gjorde att de följde efter för de ville ha ersättning. Säg vad man vill, men det låter faktiskt rätt rimligt om det är sant.

Vad vi SER är brutalt övervåld. Det går inte att förneka. Finns det risk för landsflykt (vilket är garanterat i det här fallet) så sitter man häktad. Så jag vet inte om det är villospår, jag ser bara massa personliga åsikter och kändisrunk från folk som gissar och spekulerar, samt en extrem jävighet spunnen ur hat mot invandrare och kåthet gentemot rika kändisar.

Sedan är 1-2 veckor ingenting när lagens kvarnar maler, speciellt på sommaren. Folk är så uppstressade av allt gnäll om inställda festivalspelningar etc. Hade detta varit slutstationen på hans turné hade folk tyckt att han gott kan sitta 2 veckor och sedan kommer sanningen fram, som förmodligen utreds i skrivande stund.

Misstolka nu inte detta som att jag tar parti. Jag försöker förhålla mig neutral. Jag låtsas att det är amerikanska vita studenter kontra svenska vita studenter. Endast då kan man tänka klart.
Senast redigerad av mrtowlie 2019-07-12 kl. 14:05.
Citera
2019-07-12, 13:58
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Om det nu skulle visa sig att ASAP Rocky blir friad från anklagelserna om misshandel, vilket jag håller för troligt, kommer i så fall den svenska staten att få betala honom skadestånd för den tid han suttit frihetsberövad? Uteblivina intäkter för inställda konserter lär väl uppgå till avsevärda belopp?

Ja och det kommer att svida! Frias eller döms dom bara till böter vilket är praxis vid misshandelsfall av denna typ om du är ostraffad sen tidigare så kommer kraven om förlorad arbetsförtjänst omgående.
LAG (1998:714) OM ERSÄTTNING VID FRIHETSBERÖVANDEN OCH ANDRA TVÅNGSÅTGÄRDER
7 § Ersättning enligt 2-5 §§ lämnas för utgifter, förlorad arbetsförtjänst, intrång i näringsverksamhet och lidande.
Det är helt obegripligt hur åklagaren kunde yrka på häktning, detta frihetsberövande står inte i proportion till varken händelsen eller flyktfaran. Kortet flyktfara är redan spelat av åklagaren och han kan inte backa från detta beslut utan måste intill rättegången göra allt för att behålla sällskapet på Kronoberg.

Enda sättet för staten (du och jag) att slippa att betala är att döma ASAP och hans crew till fängelse på över ett år i både tingsrätten och i hovrätten vilket är det enda som skulle rättfärdiga åklagarens agerande. Det håller jag som ytterst osannolikt men jag är fanimig inte helt säker längre.

Två olika åklagare har nu skadat Sverigebilden för lång tid, jag trodde inte att man ville ha ett till Assangefall att hantera, men fan vad fel jag hade. Regeringen yrar om Sverigebilden hit och troll dit samtidigt som staten helt av sig själv lyckas sänka både vår krona och vårt tidigare så goda rykte ute i världen, bra jobbat Steffe!

Vi får se vem som till slut sätter ned foten och inser vilken skada detta innebär för vårt land.

/Provokatör
Senast redigerad av Provokatör 2019-07-12 kl. 14:09.
Citera
2019-07-12, 13:59
Medlem
Tycker han sitter ganska bra där han sitter. Löjligt att olika sändebud från staterna ska lägga sig i och utöva påtryckningar när det i deras hemland sker samma sak på daglig basis. Ta seden dit ni kommer, förbannade jävla hycklare. Har man begått ett brott så får man ta konsekvenserna. Ingen ska försöka intala mig att det fungerar annorlunda i USA.
Citera
2019-07-12, 14:04
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Är så trött på dessa fyndigt formulerade inlägg med en löjligt tydlig agenda. Vill du leka författare kan du väl söka dig till det forumet?

Om det hade varit någon random amerikansk turist som tillsammans med några polare gängspöade en liggande svensk för att han följde efter dem några kvarter och var jobbig (samt daskade till någon med hörlurar 10 minuter tidigare), hade du brytt dig då om denne var häktad i ett par veckor?

Sluta kändisrunka nu. Vi ska inte ge specialbehandling bara för att någon har mycket som står på spel och är "kändis". Rocky hade enkelt kunnat traska in på max-restaurangen och ringa polisen så hade han sluppit allt detta. Som man bäddar får man ligga.

Du kan trösta dig med att Rockys varumärke och kändisskap har gått upp med 10 000 % tack vare detta och han kommer tjäna många sköna miljoner dollars som ett resultat av det hela. Du kan även trösta dig med att afghanerna förmodligen kommer mördas av arga förortsnegrer inom en snar framtid.
Att hänga efter någon i kvarter efter kvarter för att utöva utpressning och dessutom ta till våld med såväl knutna nävar som hörlurar så att BO börjar blöda, blir med den ljugande vänsterns ord: följa efter och vara lite jobbig, samt daska till med hörlurar. Allt för att gärningsmannen tillhör den nya adeln. Om GM istället hade varit vit hade det blivit annat ljud i skällan, då hade det varit en rasistisk hatattack, misshandel och försök till rån.
Citera
2019-07-12, 14:07
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Att hänga efter någon i kvarter efter kvarter för att utöva utpressning och dessutom ta till våld med såväl knutna nävar som hörlurar så att BO börjar blöda, blir med den ljugande vänsterns ord: följa efter och vara lite jobbig, samt daska till med hörlurar. Allt för att gärningsmannen tillhör den nya adeln. Om GM istället hade varit vit hade blivit annat ljud i skällan, då hade det varit en rasistisk hatattack, misshandel och försök till rån.

Som sagt, spekulationer och personliga åsikter..ingenting av substans. Du projicerar.
Citera
2019-07-12, 14:07
Medlem
Treantprotectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Tycker han sitter ganska bra där han sitter. Löjligt att olika sändebud från staterna ska lägga sig i och utöva påtryckningar när det i deras hemland sker samma sak på daglig basis. Ta seden dit ni kommer, förbannade jävla hycklare. Har man begått ett brott så får man ta konsekvenserna. Ingen ska försöka intala mig att det fungerar annorlunda i USA.

Den taffsande och hotfulla flyktingfittan fick vad han förtjänade, synd han inte blev ihjälslagen. Riktigt tråkigt att vissa i omvärlden verkar tro att det rör sig om svenskar, gång på gång. Antar att du själv inte har några döttrar.
Senast redigerad av Treantprotector 2019-07-12 kl. 14:11.
Citera
2019-07-12, 14:08
Medlem
dialektikers avatar
I morgonstudion svt https://www.svt.se/kultur/brottsexperten-om-asap-rocky-det-lutar-at-ett-atal säger journalisten Ametist Azordegan exakt det som jag återupprepat sagt hela tiden här i tråden, att livvakten inte gör sitt jobb.
"livvakten är till för att även skydda att artisten inte provoceras att göra sådana här utfall" säger hon som jag sagt här i tråden.

Speciellt när Rocky har en historia att kunna bli våldsam, så begriper jag inte att han inte håller sig med en bättre livvakt.

Men kan NÅGON här i tråden ta reda på om det var en certifierad livvakt eller om det var mer en polare.

HADE denna livvakt han hade med sig bra betalt?
Citera
2019-07-12, 14:09
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Ja och det kommer att svida! Frias eller döms dom bara till böter vilket är praxis vid misshandelsfall av denna typ om du är ostraffad sen tidigare så kommer kraven om förlorad arbetsförtjänst omgående.
LAG (1998:714) OM ERSÄTTNING VID FRIHETSBERÖVANDEN OCH ANDRA TVÅNGSÅTGÄRDER
7 § Ersättning enligt 2-5 §§ lämnas för utgifter, förlorad arbetsförtjänst, intrång i näringsverksamhet och lidande.
Det är helt obegripligt hur åklagaren kunde yrka på häktning, detta frihetsberövande står inte i proportion till varken händelsen eller flyktfaran. Kortet flyktfara är redan spelat av åklagaren och han kan inte backa från detta beslut utan måste intill rättegången göra allt för att behålla sällskapet på Kronoberg.

Enda sättet för staten (du och jag) att slippa att betala är att döma ASAP och hans crew döms till fängelse på över ett år i både tingsrätten och i hovrätten vilket är det enda som skulle rättfärdiga åklagarens agerande. Det håller jag som ytterst osannolikt men jag är fanimig inte helt säker längre.

Två olika åklagare har nu skadat Sverigebilden för lång tid, jag trodde inte att man ville ha ett till Assangefall att hantera, men fan vad fel jag hade. Regeringen yrar om Sverigebilden hit och troll dit samtidigt som staten helt av sig själv lyckas sänka både vår krona och vårt tidigare så goda rykte ute i världen, bra jobbat Steffe!

Vi får se vem som till slut sätter ned foten och inser vilken skada detta innebär för vårt land.

/Provokatör

Vem är åklagare egentligen? Jag tror att det är en jagfixerad p0fågel som vill bli känd och komma i tidningen. Precis samma mekanismer som i fallet Assange (Marianne Ny), som du så mycket riktigt påpekar.
Senast redigerad av Ken Dryden 2019-07-12 kl. 14:13.
Citera
2019-07-12, 14:10
Bannlyst
SVT nyhetsmorgon hade juristen Dennis som är doktor i straffrätt med i morse, som tyckte åklagaren hade agerat rätt.
SVT gör allt för att inte Sverigebilden lr den feministiska regeringen ska solkas ner.
Citera
2019-07-12, 14:11
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
I morgonstudion svt https://www.svt.se/kultur/brottsexperten-om-asap-rocky-det-lutar-at-ett-atal säger journalisten Ametist Azordegan exakt det som jag återupprepat sagt hela tiden här i tråden, att livvakten inte gör sitt jobb.
"livvakten är till för att även skydda att artisten inte provoceras att göra sådana här utfall" säger hon som jag sagt här i tråden.

Speciellt när Rocky har en historia att kunna bli våldsam, så begriper jag inte att han inte håller sig med en bättre livvakt.

Men kan NÅGON här i tråden ta reda på om det var en certifierad livvakt eller om det var mer en polare.

HADE denna livvakt han hade med sig bra betalt?

Min känsla är att det inte är någon "riktig" livvakt, utan en storväxt polare. Han är lång, men samtidigt fet och rör sig trögt med vaggande gång. Han lyfter inte ett finger för att avlägsna Rocky från en potentiellt hotfull situation.

Här är en bild på Rocky med riktiga livvakter..undrar om småkillarna hade muckat med dem då?

https://pbs.twimg.com/media/BerSWMPCcAAYVIz.jpg:large
Citera
2019-07-12, 14:11
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
Spelar ingen roll var du påstår dig bo på ett anonymt forum. Södertälje är för övrigt en håla jämfört med Stockholm, så tagga ner.

Ta en kik på LOB-lagen: https://lagen.nu/ds/2001:31

En etnisk svensk sprutnarkoman som gjort sexuella övergrepp, trakasserat och misshandlat människor på ljusa kvällen under sitt rus skulle givetvis inte släppas ut från sjukhuset så att brottskavalkaden kan fortsätta, utan omhändertas i säkert förvar tills det att ruset avtagit.
Om det nu är standard enligt dig att utåtagerande missbrukare släpps fria direkt efter kortare sjukhusbesök trots att ruset och utåtagerandet kvarstår och att de inte LOBas så får du gärna komma med någon slags källhänvisning.

Det var min poäng, Södertälje som är betydligt värre än Stockholm struntar fullständigt i vad du har för hudfärg, är du misshandlad även om du är narkoman så kommer du att få åka ambulans.

Att du fortsätter att tjafsa visar som jag redan har påpekat att du gnäller och tjafsar för saken skull och som andra har tagit upp så kör du öppet med dubbelmoral just för att det är en kändis.

Afghanen är fortfarande motanmäld nu och ditt tidigare antagande har därmed kastats ut genom fönstret, vad ska du komma med härnäst att Afghaner får våldta din mamma framför dig medan du inte ens får titta bort?
Citera
2019-07-12, 14:14
Medlem
Snygg-Anderss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Skillnaden är att i USA hade han kunnat betala borgen och blivit frisläppt från häkte (jail).

Och vem är det som är hycklare i sammanhanget? Förklara gärna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in