2019-07-11, 17:21
Medlem
landbandys avatar
Polistänket är ju lite off kan man tycka ;

Okej att de först vill leta efter en levande försvunnen person första dagarna -men inte hade LWsuttit där bakom bullerplanket och gömt sig i 3-4 dagar om hon levt !

Så varför de inte kopplar in hundförarna omkring en försvunnen person på en gång är för mig helt galet .

Det är ju typ 50/ 50 chans att den försvunna personen lever eller ej !

Så hur tänker Polisen där ?

Skadar väl aldrig att sända ut hundar på letande ?

Har det med kostnaden att göra ? Eller hur ligger det till ?
Ett människoliv är väl värt så pass ; att hundförare + hund borde ingå direkt !
Senast redigerad av landbandy 2019-07-11 kl. 17:23.
Citera
2019-07-11, 17:35
Medlem
landbandys avatar
Okej hörni .
Vi säger att de enda LW älskade till 100% var sina barn , resten utav befolkningen hade hon enbart någotsånär trevlighetstänk mot ( spekulation) .

Om det nu var så att hon till och med ansågs vara en ”bitterf*t*a enligt många ( ? inte vad jag vet , men men var ju inte i känslomässig relation med henne , så ?) , Vem vet, vad folk tyckt och tänk ? )

Så om hon nu var otroligt obekväm att ha med att göra och även en riktig gnällspik , så finns det mycket man kan göra åt att slippa henne ; UTAN ATT BEHÖVA DÖDA, henne !???????

Eller hur ?
Typ besöksförbud , telefonringningsförbud och till sist polisanmälan för förargelseväckande beteende .

Varför glömde mördaren bort de enklare sakerna ?

(Spekulation)

Eller var det så enkelt att den som mördade henne visste att LW:s relation med barnen ALDRIG SKULLE tvättas ur ;

, ej heller moderskapet och därigenom skulle föräldraskapet som hon hade med LW bestå som lång och lerhalm ? Hela livet , typ !

Var det något sådant , som fick mördaren att ”se rött ” , och inte finna någon annan utväg .
För att få sinnesro ? .................

(Spekulation)

Drastiskt och mycket sorgset i så fall .
Senast redigerad av landbandy 2019-07-11 kl. 18:04.
Citera
2019-07-11, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Okej hörni .
Vi säger att de enda LW älskade till 100% var sina barn , resten utav befolkningen hade hon enbart någotsånär trevlighetstänk mot ( spekulation) .

Om det nu var så att hon till och med ansågs vara en ”bitterf*t*a enligt många ( ? inte vad jag vet , men men var ju inte i känslomässig relation med henne , så ?) , Vem vet, vad folk tyckt och tänk ? )

Så om hon nu var otroligt obekväm att ha med att göra och även en riktig gnällspik , så finns det mycket man kan göra åt att slippa henne ; UTAN ATT BEHÖVA DÖDA, henne !???????

Eller hur ?
Typ besöksförbud , telefonringningsförbud och till sist polisanmälan för förargelseväckande beteende .

Varför glömde mördaren bort de enklare sakerna ?

(Spekulation)

Eller var det så enkelt att den som mördade henne visste att LW:s relation med barnen ALDRIG SKULLE tvättas ur ;

, ej heller moderskapet och därigenom skulle föräldraskapet som hon hade med LW bestå som lång och lerhalm ? Hela livet , typ !

Var det något sådant , som fick mördaren att ”se rött ” , och inte finna någon annan utväg .
För att få sinnesro ? .................

(Spekulation)

Drastiskt och mycket sorgset i så fall .
Där fick några något att fundera på. Bra tänkt!
Citera
2019-07-11, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag har alltid undrat varför du är så mån om att hela tiden peka ut åklagaren med namn?
Men poliserna undviker du att namnge.
Finns det någon orsak till detta?
Känner du de poliser som är inblandade i fallet och vill du skydda dem från att bli uthängda här?
Två saker vill jag göra klart för dig.
Det första: Jag ogillar att du påstår att jag ljuger. Du skriver att jag citat: "fantiserar" när jag skriver att jag är (var) i Baku. Jag är fortfarande i Kaukasusregionen, fast nu i ett annat område. Har inte skrivit en enda osanning här i tråden. Du är skamlig!

Det andra (OnT): Vet inte hur jag enklast kan få dig till att börja fundera neutralt och förutsättningslöst. Som detta med att jag namnger åkl men inte poliser (fast nog har jag nämnt Mikael Nyqvist några gånger).
Det förhåller sig på det viset hoppsann, att ingen polis, varken PS eller MN, har varit utredningsansvariga! Läs nu det kursiverade ordet en gång till!
Det är nämligen åkl Åsa Hiding som är förundersökningsledare -och hon är därmed personligt ansvarig för den alltjämt pågående förundersökningen!

Förstår du kanske nu varför jag riktar min kritik just mot henne?
Om inte, kan inte jag hjälpa dig mer, tyvärr.
Citera
2019-07-11, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
En sak som förbryllar mig en aning är det som LW skrev och antydde ; att hon snart inte skulle finnas med på Ratsit .

Om hon nu ville ha sin adress hemlig för folk på hennes jobb , ej arbetskamraterna utan ”kreti & pleti etc. , då är det ju förståeligt , utifrån våra olika sätt att lägga moralribban utifrån födsel och ohejdad vana i världen .....e Ni med i hur jag tänker ?

Men att bli osynlig på ratsit inför grannar i området är ju ingen Hit . De visste ju redan att hon bodde där .

Så då kan man faktiskt fundera lite på OM det var någon strange random person som påvisade ett gränslöst intresse som gjorde henne orolig utifrån sin ensamstående livsstil ?

Bara en tanke och spekulation ...
Jag är absolut med i hur du tänker!
Det sammanfaller till stor del innehållsmäsdigt med de resonemang jag fört här i tråden, så jag är med, definitivt!
Citera
2019-07-11, 19:48
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Angående att LW ”snartskulle försvinna från Ratsit”:

Var det inte i själva verket så att någon i tråden skrev att ”Nu kommer hon snart att försvinna från Ratsit” - och sen tog det fart.

Som jag kommer ihåg det så var det alltså inte LW själv som skrev så, utan någon nämnde det och sen tog någon vid, någon som inte läst första inlägget.

Jag kan så klart ha fel.
Citera
2019-07-11, 19:50
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Har det här inlägget alltså misstolkats av en del skribenter till att det var LW som sa att hon inte skulle finnas kvar på Ratsit?

Och jag har ännu ej lärt mej citera citat i citat, så att säga.

#45971 är iaf ”grundcitatet”.
Citera
2019-07-11, 20:08
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag undviker, till skillnad från vissa andra, att utpeka enskilda poliser som ansvariga för ev felgrepp/felbeslut. Sån är jag.

Citat:
Det andra (OnT): Vet inte hur jag enklast kan få dig till att börja fundera neutralt och förutsättningslöst. Som detta med att jag namnger åkl men inte poliser (fast nog har jag nämnt Mikael Nyqvist några gånger).
Du är rätt rolig i alla fall.

Citat:
Det förhåller sig på det viset hoppsann, att ingen polis, varken PS eller MN, har varit utredningsansvariga! Läs nu det kursiverade ordet en gång till!
Det är nämligen åkl Åsa Hiding som är förundersökningsledare -och hon är därmed personligt ansvarig för den alltjämt pågående förundersökningen!
Om du hade läst mina inlägg så hade du sett att jag inte har använt orden utredningsansvarig och förundersökningsledare.

Citat:
Men om du anser dig veta hur allt i början gick till rörande Örebro polishus och den ev Säpo-inblandningen i ärendet initialt, så lovar jag att sitta alldeles tyst och bara lyssna.
SÄPO har jag heller inte nämnt en enda gång.
Du blandar ihop mig med någon annan.

Någon annan skrev tidigare i tråden att Springarw inte var spaningsledare, dvs ansvarig polis vid utredningens början.
Det var så den här absurda diskussionen startade.

Här är en artikel som tvärtom säger att han var ansvarig:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/efter-intern-kritik-utredare-for-kvinnomord-petas
Citera
2019-07-11, 20:26
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
"Expressen har tagit del av en kraftigt maskad version av anmälan där det framgår att det handlar om meddelanden som skickats. I skrivelsen står:

"Målsägaren har sparat alla sms och mms"

"Förundersökning inleds. Det finns anledning att anta att brott som hör under allmänt åtal har förövats"

Ärendet avslutades när Lena Wesström drog tillbaka sin anmälan.
"

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/lena-vigde-sin-misstankte-mordare-pa-hans-brollop/

https://www.expressen.se/nyheter/lena-wesstroms-oro-infor-misshandelsanmalan/

Det finns alltså ytterligare en anmälan - ej ord mot ord utan sparade sms/mms.

Inte bara knoggnuggningen.

Inte bara avsaknad av alibi.

(Detta mitt inlägg är menat som en replik till Draifos.)
Senast redigerad av StudebakerHog666 2019-07-11 kl. 20:28. Anledning: Redigerat n:s inlägg, tagit bort mycket
Citera
2019-07-11, 20:29
Medlem
Citat:

Om du hade läst mina inlägg så hade du sett att jag inte har använt orden utredningsansvarig och förundersökningsledare.

Någon annan skrev tidigare i tråden att Springarw inte var spaningsledare, dvs ansvarig polis vid utredningens början.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/efter-intern-kritik-utredare-for-kvinnomord-petas
Jag ber att få avsluta den här "diskussionen " med dig.
Att jag har nämnt polis MN med namn, innebär inte att jag nånsin försökt göra honom ansvarig, varken för det tidigare inträffade eller för nuvarande situation.
Jag blandar inte ihop dig med nån annan, hoppsann. Du är nämligen helt outstanding när det kommer till att reta sig på min person. Du skadar tråden när du håller på med att angripa mig. Det är väl dumt av dig?

OnT: Jag trodde jag nyss gjorde klart för dig att orsaken till att jag fortlöpande skriver ut åkl Åsa Hidings fulla namn beror på att hon är personligt ansvarig för den rådande situationen!
En gång till: Åkl Åsa Hiding är f n ensamt och därmed helt ansvarig för att situationen ser ut som den gör när det gäller den här skandalutredningen!

PS: Jag noterar att du "glömde" be mig om ursäkt för att du påstår att jag ljuger. Trist.

Edit (ang i din avslutning): Nej, diskussionen startade INTE p g a att SonyaStolt kom med PS-info. Den startade innan med att du ställde mig en rak fråga gällande varför jag skriver ut åklagarens namn, men inte polisers namn.
Nu hoppas jag att mina tre svar på din fråga bör räcka ett tag.
Senast redigerad av Carinah78 2019-07-11 kl. 20:34.
Citera
2019-07-11, 20:38
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Jag tror att det blev en "hittepåtrådsanning" efter att skribenten DilsNacke skrev så här:

"I hopp om att tråden ska slippa fortsatt upprepade frågor från latskallar som inte ids läsa densamma:

BO: Lena Wesström
Lär snart försvinna från Ratsit
, så jag lägger in uppgifterna här:
Lena Choon Shil Wesström
Byalagsgatan 4 A
703 60 Örebro
f. 1973-01-10"

(2018-05-20, 22:42 #1154)

Så här kan det ha gått till.

(Det finns vid närmare sökande någon som menar att LW själv faktiskt skrivit på sin FB att hon skulle försvinna från Ratsit. Dock ej verifierat.)
Citera
2019-07-11, 20:40
Medlem
Citat:

Du vill ha det till att PS var ansvarig för de första dygnen när L försvann vilket han inte var.

Citat:
"En kvinna i 45-årsåldern försvann från sitt hem natten mellan måndag och tisdag den här veckan. En förundersökning gällande människorov har inletts."

"Kvinnan anmäldes försvunnen morgonen efter av anhöriga. Efter att ha utrett händelsen sedan dess har polisen nu kommit fram till att kvinnan med största sannolikhet inte har försvunnit frivilligt. Hur de har kommit fram till det vill polisen inte gå in på.

En förundersökning om människorov pågår nu via en utredningsgrupp som leds av grova brott. Det finns i nuläget ingen misstänkt i ärendet."

Källa: Sveriges Radio
P4 Örebro
Publicerat 17/5 2019
Kl 12.51

*Samt att jag har uppgifter från polisregion Bergslagens pressmeddelanden)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in