2019-07-11, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Som oftest er skikkelig kamereovervåkning driftet fra et lukket system, altså ikke koblet til internett, og dermed kan det være ganske markante avvik, på flere minutter, mellom faktisk tid og systemets interne tid.

Hvis man ikke vet hva avviket var på, akkurat på den tiden, så er det umulig å fastslå hva, på minuttet, klokken var, når hvilke observasjoner ble gjort.

Men akkurat her så tror jeg ikke det utgjør noen forskjell om han ankom kontoret 09:01:49 eller 09:03:07.

MEN, om kamerasystemet på Futurum var like gammelt og modent for utskiftning som hjemmealarmen i Sloraveien, så kan jo avviket være helt på jordet, hvis ingen har koll på det, he he..

Men ut i fra kvaliteten på bildene så virker i hvert fall selve kameraene ganske moderne, og da vil jeg anta det er noen som drifter systemet forholdsvis kompetent også. Uten de aller største avvikene i tid.

Jeg glemmer at han ikke er siktet.... Det er selvsagt ingen grunn for at hans eksakte tidslinje skal være av interesse, det som er av interesse er når siste livstegn fra AE var, og det er 09:14. "Til et familemedlem". Noen minutter senere var det intet svar.
Citera
2019-07-11, 16:15
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Har du undersøkt hva en panikknapp er?

Når alarmen utløses, er du koblet til Verisure voice som har kontakt med huset, kan høre alt som sies og følge med på alt som skjer i huset. Den kan også kommunisere med de som måtte oppholde seg der og følge en eventuell utvikling av det som skjer i hjemmet.

Nei, jeg vet bare at vi vanlige folk, tilknyttet alarmselskapene, må ta til takke med at noen faktisk gidder å ringe oss tilbake og sjekke at vi lever.
Carry on.
Citera
2019-07-11, 16:19
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrtrt
Jeg glemmer at han ikke er siktet.... Det er selvsagt ingen grunn for at hans eksakte tidslinje skal være av interesse, det som er av interesse er når siste livstegn fra AE var, og det er 09:14. "Til et familemedlem". Noen minutter senere var det intet svar.

Hans eksakte tidslinje er selvfølgelig nøye kartlagt, vi har bare ingen grunn til å få opplyst denne, ennå..
Citera
2019-07-11, 17:04
Medlem
Helt riktigt. Verisures larmpanel har en överfallsfunktion så om man trycker in två knappar samtidigt så går det ett överfallslarm till larmcentralen och eventuella kameror börjar skicka bilder till larmcentralen. Ingår som standard hos Verisure sedan minst 8 år tillbaka.

Citat:
Må du gi deg, "panikkknapp" er ikke det samme som voldsalarm.

Mest sannsynlig er dette en beskrivelse av betjeningspanelet til alarmsystemet, som i de fleste tilfeller ville blitt lagt opp ved hovedinngangen, og "panikkknappen" vil i så fall dreie seg om en merket og spesiell knapp som utløser en umiddelbar alarm hos selskapet, som da er forpliktet å ringe opp/kontakte det utløste punkt, og sende ut personell om de ikke får kontakt i løpet av en viss tid.

Men de rakk jo aldri å snakke videre om å installere noe som helst.
Citera
2019-07-11, 17:20
Medlem
Citat:
Hans eksakte tidslinje er selvfølgelig nøye kartlagt, vi har bare ingen grunn til å få opplyst denne, ennå..

Politiet har nok den sekund for sekund, ja. Lurer på om han har vært i nye avhør nå nylig. Om tidligere avhør har styrket mistanken de ser ut til å ha, og hva TH/familien har å si til at de har droppet Futurum-mennene, samt ny hypotese. Det er litt rart at de ikke har gått ut med en uttalelse via sin advokat synes jeg.
Citera
2019-07-11, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrtrt
Avtalen som ble gjort mellom AE og Verisure er ikke offentliggjort i mediene.
Alt tyder på at de skulle til Kvitfjell. TH skal ha dratt på jobb rundt 09, AE ringer altså når hun mener han burde ha ankommet jobb. Jeg spekulerer i at hun da ringte kontorets fasttelefon, "telefonsamtale til et familiemedlem " behøver ikke bety at hun snakket med vedkommende kanskje? At hun snakket med sekretæren feks? Da er det et sikkert livstegn vil jeg si, hvis det ikke bar preg av opptak. TH kan da ikke ha kunnet etterligne stemmen hennes? Den samtalen må vi bare få svar på snart, lei denne runddansen...
Hvorfor måtte han på jobb denne morgenen, et møte? Hvem jobber han sammen med, kun kontordamen og VE? Er det sånn at de har sett han kommer, er bilen sett på parkeringsplassen, vet de at han kom på jobb like etter 09? at han kom hjem 13:30 var avtalt, fordi de skulle på Kvitfjell, hvis opplysningene stemmer, tror ikke det er grunn til å tvile på det.
AE gikk som regel på morgentur rundt Langvannet mellom klokken 7 og 9 med hunden. Lurer på om de har sjekket om det er spor etter dette den morgenen, ingen husker å ha sett henne, men det er vanskelig å huske når det har gått ti uker... Men kanskje de fant spor av at valpen hadde gjort fra seg i hagen eller lignende, at den ikke hadde fått sin vante tur, tegn på uregelmessigheter?
Hun tok ikke telefonen da et annet familiemedlem ringte, og det var bare minutter etter 09:14, meget merkverdig synes jeg, at det skulle skje så fort etter, det er mistenkelig, og peker ytterligere på at 09:14 samtalen var falsk.
Vi vet også at datteren og barnebarn bodde like ved, rett over vannet. Så det ville være meget risikabelt å gjøre noe på dagtid, da de kanskje kunne kommet bortom en tur. Jeg tror derfor du har rett i dine tidligere antagelser, om at dette må ha skjedd på natten. Det er noe med den samtalen 09:14. Den stemmer ikke. Den passer ikke inn. Uansett scenario, så passer den ikke inn.
Etter hukommelsen:
Verisure selgeren skulle være hos AEH dagen etterpå, selgeren møtte også politiet der etter at TH kontaktet politiet.
Citera
2019-07-11, 18:46
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Etter hukommelsen:
Verisure selgeren skulle være hos AEH dagen etterpå, selgeren møtte også politiet der etter at TH kontaktet politiet.
Skumt värre.
Citera
2019-07-11, 18:48
Medlem
Citat:
Etter hukommelsen:

Det husker ikke jeg. At hun hadde gjort avtale om å installere neste dag altså. Jeg leser: «Anne-Elisabeth Hagen (68) skal ha fått tilbud om et toppmoderne alarmsystem i hjemmet sitt i Lørenskog. Det skjedde kvelden før hun forsvant.» De nevner ikke TH, så dette virker kanskje som noe hun gjorde på eget initiativ i så fall. At han ikke var hjemme, og at hun bestilte?
Citera
2019-07-11, 19:29
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Vet Polisen om hon överhuvudtaget är vid liv längre? Konstigt att gubben inte betalat ännu. Det är ju bara betala. 92 miljoner av 1700 miljoner för att få tillbaka sin fru. Men han kanske njuter av friden hemma nu sedan oktober.

Polisen har fått den frågan. Men svarat att inte ens polisen vet om herr H har betalat eller inte.
Citera
2019-07-11, 19:34
Medlem
Citat:
Etter hukommelsen:

Husker du hvor du leste dette?

Hvis det er sant at AEH hadde en avtale med Verisure-selgeren dagen etterpå, altså 31. oktober og samme dag som hun forsvant sporløst ... nei, jeg vet ikke hva jeg skal tro. Det er helt utrolig.

Går alarm-selgere rundt og ringer på dører helt uanmeldt, eller avtaler de hjemmebesøk pr telefon først. Visste AEH at alarmselgeren skulle komme. Ønsket hun å få installert overvåkningskamera innomhus, kanskje i et håp om å begrense trussler og vold i hjemmet, ren spekulasjon men ..

Det kan jo ha vært provoserende. At det er bestilt kamera her og der. Og selgeren sa at han kunne komme og installere de i morgen? Nei, jeg vet ikke.
Citera
2019-07-11, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Hvis det er sant at AEH hadde en avtale med Verisure-selgeren dagen etterpå, altså 31. oktober og samme dag som hun forsvant sporløst ... nei, jeg vet ikke hva jeg skal tro. Det er helt utrolig.

Går alarm-selgere rundt og ringer på dører helt uanmeldt, eller avtaler de hjemmebesøk pr telefon først. Visste AEH at alarmselgeren skulle komme. Ønsket hun å få installert overvåkningskamera innomhus, kanskje i et håp om å begrense trussler og vold i hjemmet, ren spekulasjon men ..

Det kan jo ha vært provoserende. At det er bestilt kamera her og der. Og selgeren sa at han kunne komme og installere de i morgen? Nei, jeg vet ikke.
Jeg har hatt folk som ville selge meg alarm flere ganger. De kommer rundt som vanlige dørselgere, i håp om at noen kjøper.
Citera
2019-07-11, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Nei det er så mange kilder, aviser, videoer og åsted Norge så det er helt umulig å huske.
Men jeg tar forbehold om at det kan være feil men jeg tror ikke det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in