Citat:
Unge man, jag menar det som ett råd till en nybörjare. Här finns argumenten staplade, rådbråkade, och tröskade på ett fördömligt sätt så vi slipper ta dem i forumet hela tiden. Istället kan vi ta sådant som inte är genomtröskat av andra, sådant som alla pålästa *inte* är överens om. Borgnäs är inte min Gud men han har ett oförtjänt dåligt rykte trots att han nästan dragit fram mer viktiga fakta en hela PU med källanvisningar och intervjutranskriptioner. Han är en bra startpunkt, att behärska honom är som en disputation om man så vill, sen börjar den riktiga forskning. Wall är lika bra men inte lika detaljerad i böckerna och det finns många andra, "blood on the snow" gillar jag skrivet av en professor med kunskap om hur fakta handhas akademiskt. Bröderna P är lika bra att läsa som Wall eller Borgnäs om man nu skulle ha en aversion mot någon av dem. Santliga dessa författare finns i nyutgåva. Blood on the snow har jag postat en gratislänk till för någon månad sedan.
Mvh,
Professor X
Mvh,
Professor X
”Unge man”.... jag är för bövelen en gammal gubbe.
En gammal gubbe som var med ”då det begav sig”.
Jag minns nyhetsrapporteringen dagarna efter mordet. Jag minns Holmér och Ebbe Carlsson. Jag minns rättegångarna mot Christer Pettersson.
Förmodar att du fortfarande åt modersmjölk när Christer Pettersson gick ur tiden.
Lisbet Palme såg mordet. Hon kände igen Pettersson vid vittneskonfrontation och kunde peka ut honom och stå för sitt ord under ed i rättegång.
Du ska veta att Lisbet Palme var inte vilken kvinna som helst. Lisbet var en kvinna med högt rättspatos och högt anseende. Hon skulle aldrig någonsin fara med osanning i en rättegång.
Säger Lisbet att det var Christer Pettersson som sköt tror jag på det.
Att sedan Borgnäs och Wall med flera försöker sko sig på böcker lägger jag ingen vikt i. Borgnäs och Wall var inte på plats den 28:e februari 1986. Det var Lisbet Palme.