2019-07-11, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Unge man, jag menar det som ett råd till en nybörjare. Här finns argumenten staplade, rådbråkade, och tröskade på ett fördömligt sätt så vi slipper ta dem i forumet hela tiden. Istället kan vi ta sådant som inte är genomtröskat av andra, sådant som alla pålästa *inte* är överens om. Borgnäs är inte min Gud men han har ett oförtjänt dåligt rykte trots att han nästan dragit fram mer viktiga fakta en hela PU med källanvisningar och intervjutranskriptioner. Han är en bra startpunkt, att behärska honom är som en disputation om man så vill, sen börjar den riktiga forskning. Wall är lika bra men inte lika detaljerad i böckerna och det finns många andra, "blood on the snow" gillar jag skrivet av en professor med kunskap om hur fakta handhas akademiskt. Bröderna P är lika bra att läsa som Wall eller Borgnäs om man nu skulle ha en aversion mot någon av dem. Santliga dessa författare finns i nyutgåva. Blood on the snow har jag postat en gratislänk till för någon månad sedan.

Mvh,
Professor X

”Unge man”.... jag är för bövelen en gammal gubbe.

En gammal gubbe som var med ”då det begav sig”.

Jag minns nyhetsrapporteringen dagarna efter mordet. Jag minns Holmér och Ebbe Carlsson. Jag minns rättegångarna mot Christer Pettersson.

Förmodar att du fortfarande åt modersmjölk när Christer Pettersson gick ur tiden.

Lisbet Palme såg mordet. Hon kände igen Pettersson vid vittneskonfrontation och kunde peka ut honom och stå för sitt ord under ed i rättegång.

Du ska veta att Lisbet Palme var inte vilken kvinna som helst. Lisbet var en kvinna med högt rättspatos och högt anseende. Hon skulle aldrig någonsin fara med osanning i en rättegång.

Säger Lisbet att det var Christer Pettersson som sköt tror jag på det.

Att sedan Borgnäs och Wall med flera försöker sko sig på böcker lägger jag ingen vikt i. Borgnäs och Wall var inte på plats den 28:e februari 1986. Det var Lisbet Palme.
Citera
2019-07-11, 17:09
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
CA=CMA=CMTA= Carl Almfelt (se min tidigare länk i veckan om honom)

CA kan vara en olycklig förkortning efter som den redan är "upptagen" av Christer Andersson.

Skitjobbigt med alla förkortningar om man är intresserad men inte följer tråden slaviskt. Ibland är det 4-5 olika initialer i samma inlägg. Blir i det närmaste obegripligt.
Citera
2019-07-11, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva

Jag minns nyhetsrapporteringen dagarna efter mordet. Jag minns Holmér och Ebbe Carlsson. Jag minns rättegångarna mot Christer Pettersson.

Förmodar att du fortfarande åt modersmjölk när Christer Pettersson gick ur tiden.

Lisbet Palme såg mordet. Hon kände igen Pettersson vid vittneskonfrontation och kunde peka ut honom och stå för sitt ord under ed i rättegång.

Du ska veta att Lisbet Palme var inte vilken kvinna som helst. Lisbet var en kvinna med högt rättspatos och högt anseende. Hon skulle aldrig någonsin fara med osanning i en rättegång.

Att sedan Borgnäs och Wall med flera försöker sko sig på böcker lägger jag ingen vikt i. Borgnäs och Wall var inte på plats den 28:e februari 1986. Det var Lisbet Palme.

Lisbet säger aldrig att hon såg CP skjuta OP. Hon kan möjligen ha sett honom i närheten. Hennes höga rättspatos har många gånger ifrågasatts. Hon såg aldrig vem som sköt - om inte - skjutningen föregicks av ett möte - och det gjorde det ju inte - enligt Lisbet.
Citera
2019-07-11, 17:14
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:

Lisbet Palmes rättspatos var det säkert inget fel på men hon kan mycket väl ha misstagit sig och sedan är det väl allmänt känt hur misslyckad konfrontationen var.
Citera
2019-07-11, 17:20
Medlem
bartrams avatar
Citat:

Det är nog bra att du hör det här även från en annan person. Du måste läsa på och inte fastna i din överdrivna tro på LP:S uppgifter. Speciellt som hennes utpekande av CP kommit till under skandalösa förhållanden. Vet du du nåt om detta??. Tror du f.ö att det är en tillfällighet att CP friades av hovrätten 1989 eller att HD avslog resningsansökan 1997. Att CP överhuvudtaget hamnade i rättegång är ett försök till justitiemord
Citera
2019-07-11, 17:47
Medlem
DVDetektivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Vill minnas att LGWP:S uttalanden IRL om "mindre grupp med en nu levande GM "började komma efter 2011 och uttalandet att "spåret kallnat nån gång under de två-tre senaste åren dvs flera år efter att TF dött.

Tycker dock att det är tveksamt att dra några slutsatser åt nåt håll .
LGWP håller nog korten nära kroppen,inte minst för sin egen säkerhets, samhällsställnings skull. Att han sen kittlar "populasen "med deckare där köttben för spekulation slängs ut ,som "F" i spaningsledningen i "Faller fritt som i en dröm", är en annan sak

Tror det har att göra med affes mentala förfall och sjukdom samt död 4 Jan 2017
Senast redigerad av DVDetektiven 2019-07-11 kl. 17:49.
Citera
2019-07-11, 18:50
Medlem
Intervjun med lögnhalsen Hahne har tydligen redan legat uppe på Vimeo ett par dagar.

https://vimeo.com/345515769

Är han bara totalt gubbgaggigt inkompetent eller tror han sig kunna bidra till grumligare vatten kring mordet på det här sättet? Jag vet åt vilket håll jag lutar.
Citera
2019-07-11, 18:53
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
CA=CMA=CMTA= Carl Almfelt (se min tidigare länk i veckan om honom)

CA kan vara en olycklig förkortning efter som den redan är "upptagen" av Christer Andersson.

Ja du har helt rätt, det är lite rörigt nu med alla förkortningar. Skriver CMTA så ska det fungera om han dyker upp igen.
Citera
2019-07-11, 19:03
Medlem
bartrams avatar
[BAng förkortningar på namn[/b]

Bör gälla åtminstone för de personer som vi av olika anledningar misstänker vara inblandade i MOP . Bör gälla både levande och döda. Nytillkomna kan väl få en översättning av MOdsen här om de vill ha det. Jag tycker inte det är ok att skriva i klartext i tråden

. Däremot kan jag hålla med om att det går till överdrift även avseende andra =bekvämlighetsskäl ex AJ, LGWP, GW, LP, OP, MOP etc. Även dessa förkortningar kan vara med på listan med under rubriken övrigt
Citera
2019-07-11, 19:14
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ser att samma människor ältar i denna tråd. År-in-och-år-ut.

Lisbet Palme var där och såg Christer Pettersson och kunde peka ut honom.

Christer var en känd tjackpundare och våldsverkare som befann sig i kvarteren.

Bara för att ”bevisen inte ansågs tillräckliga” i hovrätten innebär det inte att han är oskyldig.

Polismannen Thure Nässen fabricerade indicierna mot CP genom att göra en deal med Roger Ö. CP var således inte vid Grand vid den tidpunkt som krävdes. Det avslöjades i Uppdrag Granskning.

Istället framträdde alibi-vittnen I hovrätten som berättade att CP var på pendeltåget i Märsta när mordet begicks.

Hovrätten förklarade att LP inte kunde ha sett någon gärningsman alls av följande skäl:

1. Hon var svårt chockad och icke kontaktbar.
2. Motljuset från Dekorima.
3. Det sekundsnabba förloppet.
4. Ingen anledning eftersom hon trodde att skotten avlossades från långt håll.

I första förhöret berättade hon att hon endast såg GM snett bakifrån.

Chrille P hade heller inget motiv och inget vapen- inga bevis finns. I de många förhören med hans knarkpolare framgår att han inte ens var intresserad av skjutvapen.

Personligen har jag uppfattat det så att han letade efter Sigge utanför Grand vid 21-tiden, gick till Oxen och sedan åkte hem.

Vid Grand sågs han 20.55 av Birgitta W som senare tecknade av honom. Tror även det var CP som Anja L och Inga Å såg inne i foajén vid 21-tiden. En bufflig typ med plastkasse.

Ett vittne som framträdde i hovrätten berättade att hon skickat Christer P till Grand någon gång efter 20.30. Hon sa att Sigge var på bio.

Det här är min uppfattning rörande CP. Behåll gärna din, om inte annat för diskussionens skull.
Citera
2019-07-11, 19:38
Medlem
Citat:

Jag är ledsen min vän men ålder har ingen bäring i detta fall. Vi diskuterar inte skillnad i smak på pastöriserad och opastöriserad mjölk.

LP visste på förhand att OP skulle bort. Faktum är att hon kan ha varit en av dem som gav grönt ljus för attentatet. Hon kunde lätt ha ordnat med en hjärtinfarkt istället och SAP hade hjälpt henne. Jag är ledsen om du tar mina spekulationer hårt men när du så småning om inser detta så är det dags att bearbeta och gå vidare.

Varför ingen hjärtatack? Man behövde få OP att bli en martyr/hjälte och inte en bortgången statsminister. Detta är tyvärr ett tecken på politisk girighet förmodligen av det verkställande utskottet i SAP.

Varför var det inte CP? Jag ska ge dig ett tips, se CP på youtube eller svt. Hör rättegångarna mot honom. Ingenting nytt dyker upp?

Ok, betänk nu att CP anar att LP är inblandad eftersom han själv står anklagad oskyldig. Lyssna och se på banden igen. Inget nytt dyker upp? Ok, se på klippet när CP frias av hovrätten. Inget nytt dyker upp? Lyssna igen... Nu kanske du hör att CP vill krama LP. Han har förstått att LP är inblandad och hon har sett till att han aldrig kan dömas. 1 För att hon har vägrat samarbeta med rättsväsendet och polisen. 2 Förstört sitt eget utpekande av honom från början. 3 För att hon vet att revolvern inte har dykt upp hos VG eller någon annan tilltänkt syndabock som CA, SE vilket gör att hon kan spela ut i rättegångarna (fullfölja sin del av kontraktet) och ändå vara förvissad om att han aldrig kommer att dömas.

Varför pekade hon inte ut VG? Hon klarade inte av det helt enkelt. Karln var ung, vårdad och helt och hållet oskyldig. Men VU och HH klarade tydligen av det...
Citera
2019-07-11, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av folken1
Intervjun med lögnhalsen Hahne har tydligen redan legat uppe på Vimeo ett par dagar.

https://vimeo.com/345515769

Är han bara totalt gubbgaggigt inkompetent eller tror han sig kunna bidra till grumligare vatten kring mordet på det här sättet? Jag vet åt vilket håll jag lutar.

Nu har jag sett intervjun och jag vet inte hur jag ska kommentera den.
Men samarbetet med Holmer verkar inte ha varit problemfritt.
Om Hahne pratar sanning hela tiden är det mycket spektakulär information som han kommer med.
Jag känner mig inte övertygad att han talar sanning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in