2019-07-10, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
1. Har du nån koll på vilka ändringar som gjordes i boken?

2. Ändringarna kanske var nödvändiga för att kunna "överleva". Det är intressant att fundera över om den omsvängning som AJ gjort kan förklaras av liknande omständigheter. Som jag ser det har AJ sänkt sin trovärdighet eftersom:
a) Den senaste boken är dålig enligt flera bedömare b) Han svarar inte på frågor om orsakerna till ändrade ståndpunkter c) Bloggen har tystnat

Det har ju funnits teorier i denna tråd vem som legat bakom påtryckningar

Varför skulle det vara påtryckningar o om vad?
Citera
2019-07-10, 20:58
Medlem
SGDFs avatar
När det gäller LK, så måste man ta i beaktning att han förmodligen suggererar vid igenkännandet av TP i domstolen.

Sedan kan man fundera över varför privatspanare massivt åsidoskjuter YN, men LK är intressant.

Jag tror många helt enkelt VILL att det ska vara en skitstövel till polis. Men det är inte så.
Citera
2019-07-10, 21:07
Medlem
SGDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Det finns inget om KP kommer att presentera en lösning. KP har sagt att han ska.
Vill du anta ett vad med mig? 😉
(mot, heter det nog)

Det vore att stjäla från ett barn. KP kommer inte att presentera Svarten heller, nämligen.
Citera
2019-07-10, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
Det vore att stjäla från ett barn. KP kommer inte att presentera Svarten heller, nämligen.
Vad gör dig så säker på det? Har du träffat mördaren kanske?
Du vet inget. Inget!
Citera
2019-07-10, 22:26
Medlem
Ser att samma människor ältar i denna tråd. År-in-och-år-ut.

Lisbet Palme var där och såg Christer Pettersson och kunde peka ut honom.

Christer var en känd tjackpundare och våldsverkare som befann sig i kvarteren.

Bara för att ”bevisen inte ansågs tillräckliga” i hovrätten innebär det inte att han är oskyldig.
Citera
2019-07-10, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Ser att samma människor ältar i denna tråd. År-in-och-år-ut.

Lisbet Palme var där och såg Christer Pettersson och kunde peka ut honom.

Christer var en känd tjackpundare och våldsverkare som befann sig i kvarteren.

Bara för att ”bevisen inte ansågs tillräckliga” i hovrätten innebär det inte att han är oskyldig.

Men nu har du inte hängt med i svängarna. I feb 2018 sa åklagaren Krister Petersson att det INTE är Christer Pettersson som är mördaren.
Citera
2019-07-10, 22:56
Medlem
Citat:
Men nu har du inte hängt med i svängarna. I feb 2018 sa åklagaren Krister Petersson att det INTE är Christer Pettersson som är mördaren.

Vet att du förmodligen anser mig vara dum. Men Krister Peterson var inte på plats den 28 februari 1986. Det var Lisbet Palme.

Lisbet såg gärningsmannen och kunde peka ut honom. Hon var helt säker på sin sak ända in i döden.

Det cirkulerar så många konstiga historier på internet. An*i A*san, CA, Ca*l Öst*ing, St*g Engstr*m och Vik*or Gunna*sson med flera. För mig är det mest förtal på lösa grunder.
Citera
2019-07-10, 23:28
Medlem
Citat:
Vet att du förmodligen anser mig vara dum. Men Krister Peterson var inte på plats den 28 februari 1986. Det var Lisbet Palme.

Lisbet såg gärningsmannen och kunde peka ut honom. Hon var helt säker på sin sak ända in i döden.

Det cirkulerar så många konstiga historier på internet. An*i A*san, CA, Ca*l Öst*ing, St*g Engstr*m och Vik*or Gunna*sson med flera. För mig är det mest förtal på lösa grunder.

Jag sa inte att du är dum. Men är bra att hänga med på nyheter 👍
Citera
2019-07-10, 23:31
Medlem
Citat:
Jag sa inte att du är dum. Men är bra att hänga med på nyheter 👍

Såhär blir det alltid när man pratar med människor om mordet på Olof Palme nuförtiden.

Alla dumförklarar mig när jag säger att jag tror att Christer Pettersson mördade Palme. Men ingen kommer med sakliga motargument.

”Men Krister Peterson säger...” vad fan är det för argument?

Krister Peterson har inte kommit någonstans med denna utredning och han har inte underbyggt sitt påstående om att Christer Pettersson skulle vara oskyldig med ett endaste argument eller bevis.
Citera
2019-07-11, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aktapirenelskling
Jag tror att en del av de wtobservationer och vittnesuppgifter som man inte vill kännas vid beror på män med sådan befattning att de inte får avslöjas tex Stay Behind som inte var avslöjat då. Därför måste de till varje pris förlöjligas förringas. Så som de 2 på perrongen som gick efter Palme tex. Förmodligen användes dessa av Holmer för teatermordet. Man kan tänka sig att det är därför ingen genomgång av svenska staybehind offentligats i Sverige än ty de skulle då igenkännas av levande vittnen som såg dem från perronger,näraliggande gator osv.

Ja, även wt observationen mittemot mordplatsen.
Sveriges koppling till Nato blir genant om detta dåd skulle klaras upp.
Citera
2019-07-11, 02:02
Medlem
hehehos avatar
fick ett tips om att SBs vapengömmor ofta var på en kyrkogård, kanske like mordvapnet begravt i vigd jord.
Citera
2019-07-11, 02:06
Medlem
hehehos avatar
Citat:

Läs Borgnäs bok " en iskall vind ..." det första 250 sidorna handlar om CP de resterande 250 om andra möjligheter, så kommer du få en nyanserad bild som enligt min mening håller hög journalistisk standard.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in