"Motiv till mordet saknas ännu", hade man igår som rubrik på en artikel i Värmlands Folkblad.
Dessvärre en låst sådan så kan inte återge mer därifrån. Men lär väl inte innehålla nåt
särskilt nytt.
Intressant i alla fall att man fortfarande inte vet varför killen tog livet av kvinnan, hon som
månat så om honom och säkert gjort vad hon kunnat för att han skulle få stanna kvar i landet.
Så tackade han för all hjälp genom att släcka hennes liv...
Kan mycket väl vara på det viset att han kommit på att om han dödar någon svensk så har
han i alla fall sett till så att han slipper utvisas
nu och får hänga sig kvar här i Svedala
om än på anstalt ett flertal år framåt. Och även med ett vidhängande utvisningsbeslut i den
kommande domen så utgör det ju ingen garanti för att någon utvisning väl verkställs när
den dagen är här och straffet är avtjänat. Det ska vi nog akta oss för att ta för givet.
Kan bli knepigt att bli av med det här mordiska krypet...
Såg det här nyss också:
SVT:s vinkling i rapporteringen om mordet i Kil skaver
Granskning @avPublicService · 4 juli
"Det är något som skaver med denna typ av vinkling som SVT gör i sin rapportering efter mordet på den pensionerade lärarinnan i 70-årsåldern i Kil.
SVT tycks återigen vända blicken bort från offret och den bakomliggande våldsproblematiken."
https://twitter.com/avPublicService/status/1146761542844780544
Jo, nog fan skaver det alltid...
Noterade att någon länkat poemet "The Snake" och här har vi också en svensk tolkning.
Citerar mot slutet:
"Jag räddade ditt liv” sa kvinnan, ”du var nästan död.
Jag förbarmade mig när jag såg dig ligga där i nöd.
Varför biter du mig då, din orm!” sa kvinnan och fick svar
”Du visste redan dagen du tog in mig, vem jag var”
”Ta mej in, blida kvinna …………………..
Ormen har en plats på jorden ibland alla andra djur
Som lever under solen som en del av vår natur
Men det hör till ormens väsen att den har en giftig tand
Och därtill en kluven tunga som den talar med ibland.
Ta mej in ljuva kvinna……………………. "
https://www.poeter.se/Las+Text?textId=40055