2019-07-11, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azusephre
Exakt! Eftersom jag själv är sjukskriven och är i "vårdsvängen" så vet jag också hur illa behandlad man blir där och kämpar man inte för sin sak, så hamnar man väldigt lätt utanför systemet helt. Tror också, som du, att hon har "fastnat" i "diagnosträsket" lite grann då hon desperat försöker förstå hur och varför hon fungerar på ett visst sätt, för hon får inte hjälp med den biten från samhället. Vet hur lätt det är att fastna i och desperat leta efter förbättringsvägar.
Vet också hur lätt det är att fastna i en negativ spiral där ingenting blir helt och hållet bra, utan man hittar alltid något att gnälla över, för man inte mår bra.

Hon smiter ju iväg innan hon hinner få hjälp? Som nu - de vill flytta mitt under utredning.

Morsan har dessutom lagt upp video tidigare om vilka utredningar hon fått och vilken hjälp.

Sen får hon troligen inte allt hon vill ha, för att hon helt enkelt inte behöver det.
Citera
2019-07-11, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dontholdyourbreath
Som sagt förmodligen jewles eller issy som försöker att försvara. Vilket jag tror det är då hen inte tillåter andra åsikter och verkar veta mycket om jewles mående men själv kan man inte ha en teori eller spekmktulera då måste det vara fel

Personen är en aspie med skevt tankesätt, kolla tidigare inlägg och ämnen startade av personen. Gissningsvis även konsekvent tänkande utan att kunna ta in annat än det man fått för sig.
Ingen idé att bry sig om.
Citera
2019-07-11, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigilante99
they have all met jewels so they know what she is like....my mum visited skelleftea in 2005...we left sweden together....they all want issy to come to Australia

The documents.. What happened after that?
Citera
2019-07-11, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Hon smiter ju iväg innan hon hinner få hjälp? Som nu - de vill flytta mitt under utredning.

Morsan har dessutom lagt upp video tidigare om vilka utredningar hon fått och vilken hjälp.

Sen får hon troligen inte allt hon vill ha, för att hon helt enkelt inte behöver det.

Jag tror att det är så här dom söker hjälp för att dom måste det eller så säger dom bara dom gör det det tar inte mer än 3 månader att göra en utredning på bup och issy har gott ditt tills dom flyttade i Norrköping och fick tydligen tid ganska fort

Sen angående om modern jag tror att hon är rädd för att arbeteraputen ska säga att hon faktis kan jobba och att det bara sitter i huvudet och därför vill jewles hitta något nytt och att dom klagar över lukt etc dom klagade inte lika mycket i sorasle fast pellets stinker mer

Och jag tror att jewles måste ansöka annars förlorar hon väll sin sjukpenning i guess.
Och jag tror dom hyr ut sin lägenhet dom hade i Nynäshamn i andra hand fast dom bara inte sagt det
Citera
2019-07-11, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigilante99
i have thought about it......she has seen videos and photos from when i was in sweden but it didn't seem to change her opinion much.......if anyone wants to see some photos i have linked here...i have been digging through my old storage and found ALOT of photos and video from my time in skelleftea and sorsele

https://www.dropbox.com/s/0tdh228q1a6nbn8/photos%20from%20sweden.zip?dl=0

the photo "sam and issy" is from the day i arrived in skelleftea and met her for the first time....she was 6-7 months old

The video is coming up now
Citera
2019-07-11, 20:40
Medlem
Citat:

Det där är inte helt sant. Oavsett om man behöver hjälpen eller ej så gör vården ALLT för att det ska kosta så lite som möjligt. Jag har fått anmäla till patientnämnden x antal gånger pga att jag ej fick den hjälpen jag hade rätt till och behövde. Vet man inte sina rättigheter (som dom flesta inte vet) så står man där och får ingen hjälp. Vad har hon haft för hjälp?
Citera
2019-07-11, 20:53
Medlem
Citat:
Det där är inte helt sant. Oavsett om man behöver hjälpen eller ej så gör vården ALLT för att det ska kosta så lite som möjligt. Jag har fått anmäla till patientnämnden x antal gånger pga att jag ej fick den hjälpen jag hade rätt till och behövde. Vet man inte sina rättigheter (som dom flesta inte vet) så står man där och får ingen hjälp. Vad har hon haft för hjälp?

I någon av flyttbloggarna innan de flyttade till Norrköping, där pratar hon om det. Du får leta själv.
Citera
2019-07-11, 20:57
Medlem
Citat:

Problemet är att hon vrt exsagt vad hon behöver hjälp och hon säger det själv i sina videos att hon ansök och varje gång när hon ska få den hjälpen hon behöver så ska dom flytta när det är hennes tur att gå hjälp.
Citera
2019-07-11, 21:12
Medlem
Citat:
Personen är en aspie med skevt tankesätt, kolla tidigare inlägg och ämnen startade av personen. Gissningsvis även konsekvent tänkande utan att kunna ta in annat än det man fått för sig.
Ingen idé att bry sig om.

Hurvida mitt tänkande är skevt eller inte låter jag vara osagt, det får nog varje person själv bestämma. När det gäller att ta in annat än vad jag själv fått gör mig, så presenterar ju jag enbart andra teorier än de som ni är överens om i tråden. Jag nämner också varje gång när det är en teori eller när det är fakta. Måste dock säga att det är en ganska ovanlig
uppfattning om mig, att jag bara skulle köra på den uppfattning som jag fått för mig, speciellt när den kommer i den här tråden där det enbart finns en uppfattning, att Jewels är dum och man kan skylla allt på henne. Berlinmurens fall, att Pluto inte är en planet och att vi haft två världskrig, allt är Jewels fel. Man ska också vara försöka sätta så många diagnoser som möjligt på Jewels, men när hon gör det själv då är det fel. Det är också Jewels fel att Issy inte gillar pappan, för att han kan ju absolut inte ha gjort något fel. Nääää, som sagt, jag ser mig inte så enkelspårig, och jag vet också att jag är kille.
Citera
2019-07-11, 21:18
Medlem
Hayworthians avatar
..där kom Issy ut som trans. Så klart.
Citera
2019-07-11, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hayworthian
..där kom Issy ut som trans. Så klart.
Sedär ja, jag misstänkte nästan det skulle vara det!
Citera
2019-07-11, 21:23
Medlem
Det här kommer bli spännande, på riktigt spännande. Framförallt vad pappan ska hitta på med. Nu får det nästan bli uppgraderad till en såpa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in