2019-07-11, 02:36
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Visst är det så. De var lätta att trampa på, förfasa sig över och spotta på. Och själva förstod de inte att de genom att förirra sig ut i ett politiskt ödelandskap bara undergrävde kritik mot multikulturalism och försenade debatten flera decennier. Makten måste ha sett dem som gudasända.

Men nu sipprar vattnet in i andra klass. Långt efter skakningen på nedre däck.
Men de klär sig inte i kängor som svar. De flyttar. Se t ex SvD som skriver att nu börjar t o m utflyttning av "infödda svenskar och barnfamiljer" från Stockholm.

Enkla offer som du säger, ofta präglade av en problematisk uppväxt där man även snällt blev fördriven sakta men säkert från områdena man växte upp i. Någon som inte kan argumentera för sin sak tenderar ofta att visa sin frustration på ett mer handgripligt sätt. Detta gjode sig då "intelektuella" lustiga över. Mitt förakt för det klassvek som var på den tiden var antagligen den mest homogena går knappt att beskriva i tillräckligt klara verb.

Läggdags snart men skall dra en liten anekdot som jag ofta tänker tillbaka på. Jag spenderade drygt 6 år i försvarsmakten mellan jag var 20 och 30. När det hettade till som värst 2009-10 i Afghanistan så tänkte jag att denna chansen får jag inte missa. Vid ett tillfälle flögs vi ut till en sk. "FOB". Tänk dig en mindre bas som till största del var bemannad av dels afghansk militär som ofta berättade att dom hade planer att våldta en nytillkomna ungre rekryter. Det var kutym, ibland träffade man även på afghansk "polis" som var mer att jämställa med rövare.

Vi "tvingades" under patruller understjödja dessa flera gånger där det framgick med all önskvärd tydlighet att man helt helt enkelt plundrade byar. Bevittnade vid ett tillfälle när dom provsköt en DShK sprängranat från rysk SPG-9 mot en häst som stod och betade utanför en mindre by. Ofta beströk man diverse bergstoppar med den ryska tunga kulsprutan DShK. Jämfört med kulspruta 88 är ljudnivån och mynningsflamman säkert det dubbla. Vid ett tillfälle började dom även skjuta mot barn som samlats på en upphöjning av förmodad nyfikenhet. Efteråt bara skratta dessa åt det.

Flummar iväg igen nu. Skyller inte på långa nattpass men det är en förklaring.

Hursom fick vi med oss ut en överläkare från Umeå till den där fob:en. I början var han lite reserverad och hade som ofta läkare har svar på det mesta oavsett om det berör deras profession eller inte.

Efter ett par dagar råkade vi först ut för lite lättare stridskänning. I efterhand förstod jag att den var framprovocerad av lokala "arbaki" grupperingar som mer eller mindre kan jämföras med ett medborgargarde. Det vexlades lite eld under natten och när man märker att motståndaren gör en gemensam insats att släcka min 58:a så insåg man att man uppenbarligen hade gjort något för att försätta motståndaren i ett agiterat tillstånd.

Skitsamma, skall hålla historien kort. Dagen efter tog man två fångar. En äldre man och en annan som var under 30. Man berättade att den yngre hade kontakter så man riktade in sig på den äldre och slog av han näsbenet med kolven till en AK-74. Det tenderar att se ganska dramatiskt ut när det blöder rejält från näsan och stämningen blev snabbt dålig. Överläkaren gick i taket och började prata om att han skulle göra en anmälan så fort vi kom hem då det enligt han stred mot genevekonventionen att misshandla en fånga.

En dag efter kom motdraget. Man valde att attackera FOB:en vi behöll oss vid från tre olika fronter. Det var men andra ord ett ganska välplanerat tilltag. Överläkaren blev beodrat att gå in i ett hus och sätta sig där, han var så klart av ett speciellt skyddsvärde.

När det väl började dra igång så gick jag in i hans rum för att hämta 7.62 till min 58:a då målen var ganska nära och jag behövde knappt bry mig om att hålla nedhållande eld.

I såna där hus byggda på vad jag förmodar är lera och halm fortplantar sig ljuden av en pågående eldstrid på ett ganska påtagligt sätt. När jag kommer in i rummet så sitter den prominenta överläkaren där med uppspärrade ögon och var uppebarligen rädd. Jag sa lite kort att det här ser ut att eskalera när jag hämtade den färdigbandade ammonutionen. Då säger överläkaren, jag kommer inte ihåg helt ordagrant, men något i stil med att "skjut av dom jävlarna nu".

Så från att ena dagen vara en stor förespråkare av mänskliga rättigheter till att nästa dag inse att han satt i skiten och tonläget tog en diametral form.

Långt utlägg men du förstår var jag vill komma. Du kan ena dagen vara en "intelektuell" människa som värnar om andra för att nästa dag när man inser sitt prekära läge uppmuntra andra att döda så många som möjligt.

Det där är en händelse jag ibland tänker tillbaka på då den visade med all önsvärd tydlighet att "godhet" har sina gränser. Civilisations fernissa är som bekant tunn.

Återigen långt inlägg och läggdags för mig nu men det visade på ett väldigt tydlig sätt hur en persons tankebanor kan förändras på mindre än ett dygn när denne insåg att det finns en påtaglig risk att själv hamna i ett knivigt läge.

En någorlunda "intelektuell" människa bör för länge sedan förstått att utveckligen går åt fel håll allt snabbare numera. Ändå låtsas man som ingenting fram till dess att man själv blir utsatt för problematiken. Det handlar i grunden såklart om socialt stigma man inte vill förstöra sin egen renomé.

Mönstret är dock smärtsamt påtagligt och att inte ens våga rösta SD visar snarare prov på feghet och inget annat. Vid en ev. kris av något slag är det dem mest oförberedda som har potential att ställe till med mest skit oavsett om denne ser sig själv som "intelektuell" i nuläget. Det är inte utan man på senaste tid börjat hysa ett visst förakt på den stora medelklassen som egentligen är dom enda som tillsammans kan bryta en negativ oerhört negativ trend.

Lite trött och skall sova nu, jag var tillräckligt otydlig?
Senast redigerad av 0.999... 2019-07-11 kl. 03:25.
Citera
2019-07-11, 03:01
Medlem
I den här situationen anser borde föräldrarna polisanmäla barnen, och socialtjänsten göra sitt. Omhändertagande av barnen borde kunna vara aktuellt så det tycks finnas indikationer på att föräldrarna inte tar sitt ansvar. Dessa barn behöver antagligen splittras från bostadsområdet, med eller utan föräldrar. Det går inte vara mjäkig utan det måste dras en tydlig gräns, annars kommer det eskalera.

Den värsta risken i detta sammanhanget i min mening är att de barn som inte är bråkiga riskerar att bli negativt påverkade och börja tillämpa samma beteende för att skydda sig. Då blir det en riktigt tråkig situation.
Citera
2019-07-11, 03:03
Avstängd
karjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eatmyshorts
I den här situationen anser borde föräldrarna polisanmäla barnen, och socialtjänsten göra sitt. Omhändertagande av barnen borde kunna vara aktuellt så det tycks finnas indikationer på att föräldrarna inte tar sitt ansvar. Dessa barn behöver antagligen splittras från bostadsområdet, med eller utan föräldrar. Det går inte vara mjäkig utan det måste dras en tydlig gräns, annars kommer det eskalera.

Den värsta risken i detta sammanhanget i min mening är att de barn som inte är bråkiga riskerar att bli negativt påverkade och börja tillämpa samma beteende för att skydda sig. Då blir det en riktigt tråkig situation.

Låt det eskalera då. Folket har röstat för detta, nu får de suga svart dolme i årtionden och evigheter framåt!
Citera
2019-07-11, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karju
Låt det eskalera då. Folket har röstat för detta, nu får de suga svart dolme i årtionden och evigheter framåt!

Jo, så kan man ju se på saken, och det är lätt att säga. Men jag tror att detta kan bli riktigt tråkigt, föreställ dig att barn inte vågar lämna huset och lever i ständig rädsla, det kan inte accepteras, det måste åtgärdas. För det är bra första steget i en ännu värre utveckling, som sagt kommer det påverka de som blir utsatta, man kan inte gå runt och vara rädd, jag tror det blir traumatiskt för barnen. De måste fredas, och fredandet måste ske av samhället och staten. Det är deras skyldighet att gå in hårt och sätta ner foten ordentligt.
Citera
2019-07-11, 03:16
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Hörde nån polis ikväll från Grums på p1. Det var pojkstreck fast av grovare slag

Samma som pojkstreck i Sollentuna när lån blåste huvudet av nån. Fast lite grövre.

Inget att oroa sig över dvs

Pojkstreck - med helt andra dimensioner; som etniska och kulturella. Vilket gör att de faktiskt aldrig försvinner enbart skiftar form beroende på ålder. Grövre? Det är årets understatement.

Polisen är för övrigt maktens megafoner och ljuddämpare på samma gång. Svensk polis är inte längre något för svenskar.
Citera
2019-07-11, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eatmyshorts
Jo, så kan man ju se på saken, och det är lätt att säga. Men jag tror att detta kan bli riktigt tråkigt, föreställ dig att barn inte vågar lämna huset och lever i ständig rädsla, det kan inte accepteras, det måste åtgärdas. För det är bra första steget i en ännu värre utveckling, som sagt kommer det påverka de som blir utsatta, man kan inte gå runt och vara rädd, jag tror det blir traumatiskt för barnen. De måste fredas, och fredandet måste ske av samhället och staten. Det är deras skyldighet att gå in hårt och sätta ner foten ordentligt.
Jag håller med, man borde skydda barnen. Men det innebär ju trots allt att man går emot föräldrarnas önskemål om att orsaka problem av det här slaget, för sina egna barn. Kan man gå emot föräldrarnas egna önskemål, på det sättet?
Citera
2019-07-11, 08:35
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg
Uppenbarligen är det en agenda som genomförs men folk är lata och naiva som inte läser på och försöker att förstå. "overton" fönstret är redan stängt i och med att google, facebook , twitter med flera förtrycker sanningen om invandringsagendan, zionisternas verkligt massiva makt medans de förmedlar vänsterns kram och snyft agenda.

När kommer folk att fatta? Ja det var som den kommunistiska avhopparen sa : När soldaterna trängt in i ditt hem för att skjuta dig.

https://www.youtube.com/watch?v=QJ2fMeer5Mw

Babba Vanga hade nog rätt i sin profetia att västeuropa skulle lyda under islam innan 2040.

https://www.express.co.uk/news/world/625021/Baba-Vanga-ISIS-Islamic-State-Muslim-Jihadi-Extremists-Syria-Europe-Iraq-Caliphate

Jag är bara en(1) människa, som varit på alla demonstrationer/offentliga möten jag kunnat, jag har pratat med många människor och förmedlat min bild. Resten är upp till dem. Jag har absolut inte gjort mest men jag har heller inte gjort minst. Och jag har aldrig stött det på något sätt mer än absolut livsnödvändigt t ex i att handla mat och konsumera det grundläggande och för att inte hamna i total isolering. Jag vet inte mer vad jag kan göra än det lilla jag gjort och gör. Jag har förstått en stor del och den där soldaten som trots det kanske tränger sig in i mitt hem är givetvis skrämmande, därför har jag också inhandlat vissa vapen och försöker bygga upp en alternativ plan, men det är svårt utan stora ekonomiska medel.
Citera
2019-07-11, 08:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Nej, jag tillhör inte gangstrarna. Men det är lugnt för oss som inte tillhör gangstrarna, även här. Barn i 8-12 åldern kan man som vuxen faktiskt bemästra oavsett om de är nyanlända, andra generations invandrare eller pursvenskar, åtminstone här. Om det förhåller annorlunda i Grums kan jag inte uttala mig om, men jag tycker inte att denna typ av sandlådebråk är någonting som är värt att storas upp. Men det är sommar och nyhetstorka samtidigt som journalisterna vet vad som säljer bäst i dagens politiska klimat i Sverige.
Sandlådebråk?? Snacka om att du med ditt ordval förminskar problemen. Inget av barnen är i sandlådeåldern och det är definitivt inte en näve sand som slängs. Och att du tycker att man SOM VUXEN kan bemästra situationen om man blir utsatt för det här gänget är ointressant. Vi kan väl vara överens om att BARN i samma ålder eller yngre inte kan freda sig mot gänget? Alltså kan dessa barn inte vara ute själva. Deras frihet begränsas och du tycker att det är blaha blaha? Jag hoppas inte att du har egna barn för du kan uppenbart inte hålla dem säkra.

När dessa barn blir några år äldre kommer de sabotera, stjäla, missbruka mm. Alla kommer säga: "varför tog man inte tag i dem tidigare, det fanns ju starka signaler redan när de var 8-9 år?"

Jo pga människor som du och den där polisen som relativiserar och slätar över. Detta har pågår i ett år och har uppenbart inte löst sig av sig självt. Och inte kommer något lösas för att man tonar ner det hela och kallar det " sandlådebråk".

Det fanns en chans att vrida det hela rätt när vuxenvärlden visade upp en stark och enad reaktion mot barngängets uppträdande. Att både få slut på den nuvarande terrorn men också lära barnen något för livet. Sen gjorde du och dina likar entré med ert överslätande, och där försvann den chansen ut genom fönstret. Skiten kommer fortsätta och "busstrecken" eskalera när barnen blir äldre. Grattis, ytterligare några förstörda liv att lägga till protokollet.
Citera
2019-07-11, 09:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trollabella
Bor själv på orten och hade inte hört talas om dessa problem förrän jag såg det i media så det har inte varit något vi andra Grumsbor känt till faktiskt.

Det jag tycker är konstigt är hur det enligt media varit problem sedan förra sommaren, cirka ett år, utan att de boende kontaktat socialtjänst eller polis. Det är först nu de verkar fått reda på något, finns inte ens någon polisanmälan. Istället vänder man sig till Hyresgästföreningen...
Kan det vara så att man inte tror att man skulle få någon hjälp av soc eller polis, att de skulle relativiserar det hela och kalla det busstreck eller sandlådebråk? När samhällets instanser sviktar och folk inte uppfattar sig få hjälp längre så vänder man sig inte dit.

Polisen har ju redan bekräftat att man inte är nåt att ha - detta är inte deras bord och förresten så är problemen överdrivna. Soc vill arrangera en grillkväll. Jag skulle säga att Hyresgästföreningen är en lika god väg framåt, om inte bättre, än soc o polis. Bäst är nog dock att flytta.
Citera
2019-07-11, 09:11
Medlem
Den-sistaMINUTENs avatar
Tyvärr är det här något vi alla i Sverige kommer leva med, få ser mer av, dom mot vi och vi förstår ingenting av det som händer innan det är försent. Säg om 5-10 vad har då dessa barn för vapen då att ta till. Kommer dödsskjutningarna som vi ser idag minska? Nej är mitt svar på den frågan, tyvärr!
Citera
2019-07-11, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den-sistaMINUTEN
Tyvärr är det här något vi alla i Sverige kommer leva med, få ser mer av, dom mot vi och vi förstår ingenting av det som händer innan det är försent. Säg om 5-10 vad har då dessa barn för vapen då att ta till. Kommer dödsskjutningarna som vi ser idag minska? Nej är mitt svar på den frågan, tyvärr!
Vilken fegis du är. Vi mot dem?
Våga möta en medmänniska!
Citera
2019-07-11, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Kan det vara så att man inte tror att man skulle få någon hjälp av soc eller polis, att de skulle relativiserar det hela och kalla det busstreck eller sandlådebråk? När samhällets instanser sviktar och folk inte uppfattar sig få hjälp längre så vänder man sig inte dit.

Polisen har ju redan bekräftat att man inte är nåt att ha - detta är inte deras bord och förresten så är problemen överdrivna. Soc vill arrangera en grillkväll. Jag skulle säga att Hyresgästföreningen är en lika god väg framåt, om inte bättre, än soc o polis. Bäst är nog dock att flytta.

En grillkväll herregud hur ska då den se ut?, så det blir rätt?.
Någon avdankad gammal alkis eller kåkfarare som fälltgubbe... En gäng yra kärringar från socialen,som minsann har utbildning...
Föräldrar som följer lagar sen 1300talet..
Ska kommunen köpa upp ett par får, så dom får hallalslackta ute på gården först??. Så att allt går rätt tillväga..Blodbad så långt ögat når..
Tänk er socialtanter med trä örhängen, och klassiska schalen 3varv runt huvudet,rött läppstift o hängpattar..
Den gammla svullna fältgubben håller i grillen... Någon av tanterna ville vara snäll o tog med korv alltså griskött..
Tumult uppstår, poliserna som står nere vid Sibylla får avbryta sitt korv o mos ätande.. Svarta spår mot nybyggarna, när dom kommer fram är det fullt tumult..
Polisen får begära in förstärkning från Karlstad, sitter i bilen o trycker.
Problemet är att bussen som ska användas är ute på möhippekalas.. En annan buss är på pridefestivalen...
Så grillningen kan sluta i totalt kaos, Sverige 2019 håller verkligen en hög interligents !.. Så kan det gå när människor inte använder huvudet i sina handlanden!
Senast redigerad av Khatia 2019-07-11 kl. 11:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in