2019-07-10, 23:35
Medlem
En sak jag funderat på:
Läste en artikel i TSL kommer ej ihåg datum men där en bartender uppmärksammade två okända personer i baren precis innan stängning som nekades vatten varav Helena erbjöd sitt (om jag inte missminner). Hon hade ju även enligt Radiodokumentären där i baren sagt till sitt sällskap ”är det inte någon som ska åt mitt håll” kan det möjligtvis vara någon av dessa två okända som uppmärksammar detta? Vet man vilka dessa två är? Är dem identifierade?
Citera
2019-07-10, 23:43
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Rätt! Det tål att upprepa Lars Johanssons ord: ”Det finns detaljer som inte GW känner till” samt ”Han (Pilot) är fortfarande intressant i utredningen”, trots att hans DNA inte fanns på skon.
Finns kanske någonstans i tråden men är "Pilots" identitet känd?
Citera
2019-07-11, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legooo
En sak jag funderat på:
Läste en artikel i TSL kommer ej ihåg datum men där en bartender uppmärksammade två okända personer i baren precis innan stängning som nekades vatten varav Helena erbjöd sitt (om jag inte missminner). Hon hade ju även enligt Radiodokumentären där i baren sagt till sitt sällskap ”är det inte någon som ska åt mitt håll” kan det möjligtvis vara någon av dessa två okända som uppmärksammar detta? Vet man vilka dessa två är? Är dem identifierade?

”Ni kan få mitt vatten” lär hon ha sagt enligt samma artikel. Orsaken till att bartendern inte ville servera var att kl. passerat 02 på natten.

Detta är ett bevis för att Helena ses gå över torget kl. 02:05 som tidigast. Inte före 02. Om hon inte sinkas av någon/något, når hon troligen dungen runt 02:20. Sen drar tumultet igång. Hundvittnet osv. (har ältats så det räcker).

Visst fasen har polisen kartlagt tidshändelserna utifrån vittnens iakttagelser.
Citera
2019-07-11, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you

Officiellt är svaret på den frågan ”Nej”.

Läs tråden sen maj 2017 så framgår det med all tydlighet vem som åsyftas med ”Mannen med pilotglasögon”. Samme man som var med på inflyttningsfest, åkte med till Stadt osv. Denne man lider av minnesförlust under ”den kritiska tiden” på natten. Däremot minns han att han kontaktade sin dåvarande sambo som arbetade kl. 04 på natten.

Har själv uppgifter på att han var hos polisen en dag i maj 2017. Uppgiften är dubbelkollad.

Ett offer för högst olyckliga omständigheter? Upp till dig och din analytiska förmåga...
Citera
2019-07-11, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PW70
Att UA pojkvän var med på festen har jag fått av någon som tom satt bredvid honom. Så den källan håller jag trofast till 100%.

-Är det Mannen med pilotglasögon som är din källa på den uppgiften?

(En sådan uppgift måste bekräftas från annat håll. Kan ni övriga som har trovärdiga källor, dubbelkolla den uppgiften?).
Citera
2019-07-11, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you

Ja, mer eller mindre har PW70 bekräftat den som i tråden lyfts fram som kandidat.
Citera
2019-07-11, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Ja, mer eller mindre har PW70 bekräftat den som i tråden lyfts fram som kandidat.

Och vem är det då? Länk till inlägg?
Citera
2019-07-11, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supersnut
Och vem är det då? Länk till inlägg?
Det är inte så svårt att se vilka inlägg en viss person gjort. Jag rekommenderar att du, för nu och framtida bruk, lär dig använda sökmöjligheter i denna plattform.
Citera
2019-07-11, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Tack för svar.
Det har nämnts i förbigående vid tillfälle i tråden att UA skulle ev haft sällskap hemma av dåvarande pojkvän, men det har passerat ganska obemärkt i tråden och inte bekräftats eller argumenterats vidare.

Den här infon om att han även var med på festen blir intressant.
Det var alltså två personer som försökte hålla sej vakna efter att Helena ringde och var på väg hem.
Var det hans bil de anv till PW på sön morgon? Mkt bilar som kan blandas ihop.....utan att vara inblandade?
Någon som har tankar kring detta?
Japp. Underligt är det. Skulle inte förvåna mig att UA vet mer om försvinnandet. Mycket snack i media men inte något om vad hon själv gjorde. Sov. Har hon sagt. Troligtvis ren lögn. Vad ljuger hon mer om?
Citera
2019-07-12, 00:04
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Fotnot.
Skulle inte Helena varit gravid med någon "Tomas"?
Ulrikas pojkvän som var med på festen, resan från Töreboda och fortsatte även med hem heter ju Tomas.
En tanke bara.

Undrar bara över inlägget från PW70. Har inte sett detta påstående/fotnot tidigare ang pojkvän, festen, taxin, hem till syster U.
T?
Verkar en makaber tanke som åsyftas, var kom detta ifrån.....?

Blir tre T som hittills nämns i tråden bortsett från detta sammanhang, TB och TS.

Citat:
Fattar mig lite kort, kommer inte att kunna/orka svara då jag kommer att gå igenom en cancerbehandling.
Att hon skulle vara gravid kanske är en trådsanning, har bara sett/hört det här.
Att UA pojkvän var med på festen har jag fått av någon som tom satt bredvid honom. Så den källan håller jag trofast till 100%.
Att KM är oskyldig.....pratat med honom gör det ni med. Han är inte farlig tvärtom. Gott fika.

Över änd ut.

En tanke som slog mig just nu är: Tänk om Helena var gravid och att det är därför som den/de som ligger bakom Helenas död inte till något pris vill ge sig till känna - inte ens anonymt? DNA blir ju intressant, dessutom: Om det fanns ett foster i Helenas mage, kan ju detta säga allt om gärningsmannen och motivet. En tanke, som sagt.
Citera
2019-07-12, 00:06
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Rentvå honom? Behövs det? Smartare att leta efter det som kan fälla honom i så fall. I mina ögon så tror jag inte på KM som GM, tror inte han är inblandad på något sätt. Polisen har ju snöat in på honom för att han var packad, limmade på HA och minnesluckor, ändrade historier etc. Han var väl som vliken annan Mariestadsbo som helst som var ute den kvällen dvs full. Då finns det mååååååånga kandidater

Du är en av dem som först rycker ut till KM:s försvar. Hur kommer det sig?
Citera
2019-07-12, 00:08
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Japp där är nog helt säkert. De personer som ev "satt" dit KM är ju isåfall de slyldiga. Åter igen har Polisen allt i sin hand att "bara" förhöra vittnen o alibin. Så är detta löst.

Ja, jag har sagt det flera gånger tidigare: Gör om samtliga förhör med de mest aktuella personerna och vittnena. Kalla in samtliga - och helst samtidigt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in