2019-07-08, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Nja, finns på ett antal ställen i tråden. Den utpekade är TS, jag har själv tagit upp detta rykte som inte riktigt vill försvinna eller dementeras ordentligt. Kom senast från en lokal trovärdig källa förra sommaren. Omöjligt att belägga bara. Lite skumt det där gänget TS, KM, herr UA å kanske även MrÖ i mina ögon. Den sistnämnde förnekar dock totalt kännedom om KM. Mina källor envisas med att säga något annat, nämligen att de ofta gick ut ihop under åren det begav sig.

Du verkar ha koll på läget..... Vet du om BW och PU också umgicks/festade med dessa herrar?
Citera
2019-07-08, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Lite skumt det där gänget TS, KM, herr UA å kanske även MrÖ i mina ögon. Den sistnämnde förnekar dock totalt kännedom om KM.

Finns det några uppgifter om att UA var på Stadt? MRÖ har i tråden förnekat att han var ute den kvällen (=han var ”inne”?).

Det finns ett annat namn: K*rl J*h*n L*rss*n. Uppgifter om hans förehavanden den aktuella kvällen och framförallt ev. koppling till Mannen med pilotglasögon?
Citera
2019-07-09, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Du verkar ha koll på läget..... Vet du om BW och PU också umgicks/festade med dessa herrar?

Mig veterligen ingen sådan koppling. De tillhörde den något yngre gen.
Citera
2019-07-09, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Finns det några uppgifter om att UA var på Stadt? MRÖ har i tråden förnekat att han var ute den kvällen (=han var ”inne”?).

Det finns ett annat namn: K*rl J*h*n L*rss*n. Uppgifter om hans förehavanden den aktuella kvällen och framförallt ev. koppling till Mannen med pilotglasögon?

Vet vem det är men vet inget om det du efterfrågar. Kan höra mig för.
Citera
2019-07-09, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PW70
Det må väll vara så.
Men det är inte den misstänkte vi är ute efter och lösa vem det är, utan vem som har med Helenas försvinnande att göra.
Den misstänkte är ju ett oskyldigt offer, som fått sitt liv förstört de senaste 18 åren polisen jagat honom med det ena och det andra sättet. Hoppas han orkar driva det vidare.
Den misstänkte kommer ju snart bli avskriven från detta fall, inom en snar framtid. Och fallet lämnas över till kalla fall gruppen, där det tyvärr blir ännu kallare ett tag.
Fotnot.
Skulle inte Helena varit gravid med någon "Tomas"?
Ulrikas pojkvän som var med på festen, resan från Töreboda och fortsatte även med hem heter ju Tomas.
En tanke bara.

Gör om, blev lite Lubbigt......
Ja det är inte så uppseendeväckande att du säger att den misstänkte idag är ett oskyldigt offer.
När GW kan hävda som offentlig person att de har fel misstänkt och stå fast vid detta trots motsägelser från både utredare och anhöriga.

Däremot att Helena skulle varit gravid med någon "Thomas", väcker frågetecken...hos mej.
Detta har passerat i tråden utan argument/motsägelser, kanske något jag missat...nytt för mej iafl.

Har även missat att Ulrikas dåvarande pojkvän var med på festen i taxin och sedan hem, till Ulrika? (vad hade han för bil) Var finns den infon? Ingen reaktion från insatta?
Ulrikas dåvarande T, TB, TS..........?

Citera
2019-07-09, 19:28
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Gör om, blev lite Lubbigt......
Ja det är inte så uppseendeväckande att du säger att den misstänkte idag är ett oskyldigt offer.
När GW kan hävda som offentlig person att de har fel misstänkt och stå fast vid detta trots motsägelser från både utredare och anhöriga.

Däremot att Helena skulle varit gravid med någon "Thomas", väcker frågetecken...hos mej.
Detta har passerat i tråden utan argument/motsägelser, kanske något jag missat...nytt för mej iafl.

Har även missat att Ulrikas dåvarande pojkvän var med på festen i taxin och sedan hem, till Ulrika? (vad hade han för bil) Var finns den infon? Ingen reaktion från insatta?
Ulrikas dåvarande T, TB, TS..........?

Tror Pinzezzan har viss koll på det där.

TB o TS är inte några, mig veterligen, som Ulrika hade någon intim relation med, iaf inte juni -92. Är det verkligen klarlagt att U's pojkvän vid tiden (T?) var med på PW's inflyttningsfest? och i taxin? njääe.
Citera
2019-07-09, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Tror Pinzezzan har viss koll på det där.

TB o TS är inte några, mig veterligen, som Ulrika hade någon intim relation med, iaf inte juni -92. Är det verkligen klarlagt att U's pojkvän vid tiden (T?) var med på PW's inflyttningsfest? och i taxin? njääe.

Fotnot.
Skulle inte Helena varit gravid med någon "Tomas"?
Ulrikas pojkvän som var med på festen, resan från Töreboda och fortsatte även med hem heter ju Tomas.
En tanke bara.

Undrar bara över inlägget från PW70. Har inte sett detta påstående/fotnot tidigare ang pojkvän, festen, taxin, hem till syster U.
T?
Verkar en makaber tanke som åsyftas, var kom detta ifrån.....?

Blir tre T som hittills nämns i tråden bortsett från detta sammanhang, TB och TS.
Citera
2019-07-09, 21:44
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist

Har även missat att UAs dåvarande pojkvän var med på festen i taxin och sedan hem, till UA? (vad hade han för bil)
Nu är det tre namne...UAs T, TB, TS..........

Står det i boken att "Helena" (Annika) skulle ha varit gravid med någon Thomas? (Har inte kommit så långt än.) I så fall tror jag, att OM Helena varit gravid (i verkligheten), så torde inte författaren ha namngivit killen med hans rätta namn.

Enligt uppgifter jag fått, ska syster U:s pojkvän T ha varit kvar i huset och inte ha varit med på PW:s fest. (Jag har skrivit om detta tidigare.). Källan sa att pojkvännen var kvar "hemma" och inte med på festen. För att vara säker på att källan och jag menade samma sak, så frågade jag: "Hemma i huset?" varpå källan svarade:"Ja, i villan på Ekudden." Jag kan inte garantera att det källan har påstått är/var rätt, men utifrån dennes profession så borde h*n veta. (Om vi säger så. Mer kan jag inte säga om källan.) Samtalet skedde per telefon.

Skulle vilja fråga PW70 en sak. Var du själv med på festen hos PW i Töreboda den aktuella kvällen, så att du med egna ögon såg T där?

En fråga till dem som var på festen i Töreboda (naturligtvis anonymt): Såg du/ni själv(-a) syster U:s pojkvän T på festen? (Det vore bra att få fastslaget om han var där eller inte den aktuella kvällen.)
Citera
2019-07-10, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Står det i boken att "Helena" (Annika) skulle ha varit gravid med någon Thomas? (Har inte kommit så långt än.) I så fall tror jag, att OM Helena varit gravid (i verkligheten), så torde inte författaren ha namngivit killen med hans rätta namn.

Enligt uppgifter jag fått, ska syster U:s pojkvän T ha varit kvar i huset och inte ha varit med på PW:s fest. (Jag har skrivit om detta tidigare.). Källan sa att pojkvännen var kvar "hemma" och inte med på festen. För att vara säker på att källan och jag menade samma sak, så frågade jag: "Hemma i huset?" varpå källan svarade:"Ja, i villan på Ekudden." Jag kan inte garantera att det källan har påstått är/var rätt, men utifrån dennes profession så borde h*n veta. (Om vi säger så. Mer kan jag inte säga om källan.) Samtalet skedde per telefon.

Skulle vilja fråga PW70 en sak. Var du själv med på festen hos PW i Töreboda den aktuella kvällen, så att du med egna ögon såg T där?

En fråga till dem som var på festen i Töreboda (naturligtvis anonymt): Såg du/ni själv(-a) syster U:s pojkvän T på festen? (Det vore bra att få fastslaget om han var där eller inte den aktuella kvällen.)

Handlar inte om boken, tycker vi glömmer boken....Tycker den har tagits på för stort allvar här. I brist på eget uppslag så är den ett hopkok av gammal skåpmat här ifrån samt från media, blandat med egen påhittad kryddning. Kanske det bör startas en tråd om boken i sej.

Undrar var PW70 fick det hela ifrån. Är det från boken så ödslar jag inget mer på den undran.
Senast redigerad av exsist 2019-07-10 kl. 09:09.
Citera
2019-07-10, 11:12
Medlem
Fattar mig lite kort, kommer inte att kunna/orka svara då jag kommer att gå igenom en cancerbehandling.
Att hon skulle vara gravid kanske är en trådsanning, har bara sett/hört det här.
Att UA pojkvän var med på festen har jag fått av någon som tom satt bredvid honom. Så den källan håller jag trofast till 100%.
Att KM är oskyldig.....pratat med honom gör det ni med. Han är inte farlig tvärtom. Gott fika.

Över änd ut.
Citera
2019-07-10, 12:39
Medlem
Citat:
Fattar mig lite kort, kommer inte att kunna/orka svara då jag kommer att gå igenom en cancerbehandling.
Att hon skulle vara gravid kanske är en trådsanning, har bara sett/hört det här.
Att UA pojkvän var med på festen har jag fått av någon som tom satt bredvid honom. Så den källan håller jag trofast till 100%.
Att KM är oskyldig.....pratat med honom gör det ni med. Han är inte farlig tvärtom. Gott fika.

Över änd ut.

Jo, att han anser sig oskyldig har vi hört förut. Inte en enda rad om något som kan rentvå honom alltså eller annan information som tar oss vidare? Med all respekt för din behandling, krya på.
Citera
2019-07-10, 14:52
Medlem
Citat:

Över änd ut.

Tack för svar.
Det har nämnts i förbigående vid tillfälle i tråden att UA skulle ev haft sällskap hemma av dåvarande pojkvän, men det har passerat ganska obemärkt i tråden och inte bekräftats eller argumenterats vidare.

Den här infon om att han även var med på festen blir intressant.
Det var alltså två personer som försökte hålla sej vakna efter att Helena ringde och var på väg hem.
Var det hans bil de anv till PW på sön morgon? Mkt bilar som kan blandas ihop.....utan att vara inblandade?
Någon som har tankar kring detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in