Citat:
Ursprungligen postat av
angerove
Asap genererar pengar åt sig själv och den näringskedjan som finns bakom honom. För svensk ekonomi är han värd ungefär lika mycket som en fis i motvind.
Nej självklart inte. Jag skriver mest om kedjereaktionen.
Det handlade mest om att som produkt missar han många shower och festivaler osv. Onödig utgift som man kunde ha undvikit igenom att endast beaktat situationen ifråga. Bannlys honom istället hade jag tyckt skulle vara ett bättre alternativt eller dylikt, bara bli av med han från landet. Nu har man istället målat in sig i en väg. Bara skattepengar åt helvete och framtida potentiala inkomster åt helvete likaså eftersom asap kommer med 99% aldrig tillbaka och tyler the creator kommer aldrig tillbaka heller samt potentiellt fler (?). Onödig grej bara i min mening att om man kommer behöva kompensera han pengar för alla shower osv bara för att sätta exempel för alla
Man borde ha tagit i åtanke att han är just en produkt och hanterat situationen annorlunda. Tycker jag åtminstone. Man vinner inget på att blind följa lagen.
Hela landet kommer inte falla i kaos som många tror. Man har tänjt på lagarna förut utan att det hänt så detta är bara ett sjukligt exempel för att visa till omvärlden Sverige är ett jävla torrt land till större del och artister kommer förmodligen tänka till innan dem kommer hit så missad cirkulation av pengar kan vara massiv men vem vet
Obs: jag har redan läst "men lagen då?" "Alla måste behandlas lika" "korruption" blabla osv. Behöver inte citera mig om du eller någon annan ska dra samma tröttsamma robot skit som finns redan 1000 inlägg om. Läs om mitt inlägg 100 gånger om tills det tar emot.
Nej, det tycker jag inte. Alla är inte lika värda. Visa är värda mer. Man måste tänka i pengar. Kommer jag alltid göra. Sverige förlorar på det här i alla avseenden. Pr, image, smutskastning, potential cirkulation av pengar, cirkel av konsumtion, medborgares nöjen. Potentiellt förlorad turism, andra artister osv osv
Speciellt när man kan se en situation där afghanerna uppträder hotfullt och går till attack. Dolda vapen? Vem vet vad de hade kunnat ta upp i stunden, afghanerna var ett hot. Situationen var inte lugn och hade kokat i ett tag som sedan eskalerade bara i onödan. Mycket frustration
Men regler är regler.
Det är sånt här tänke som gjorde nazist Tyskland en verklighet förresten. Folk som bara följde regler utan att ifrågasätta någonting. Exakt såhär. Bara lyssna på alla vakter i testamente "jag visste inte vad som hände. Jag följde bara regler" samma med medborgarna "jag följde bara regler" jävla råttor alltså, ptwi på er