2019-07-09, 22:21
Medlem
SGDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Har jag aldrig sett några källor till. Mer än att det börjades som ett rykte här.

Det var jag nog skyldig till. Han har gått från levande gm inom polis, säkerhet, till det har kallnat. Det råkar sammanfalla med Flyckts död.

Vidare har han pratat om en polisman som vittnen sett på Sveavägen.

Lösningen, om nu KP presenterar en sådan kommer inte handla om någon polis, inte om stay behind, inte om Cia eller Mossad eller Sydafrika. Jag är beredd att anta ett vad.
Citera
2019-07-09, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Sonny B
Lars Krantz, efter att han blivit skrämd
Jallai, sedan ett år
BW
Ett utdrag ur din lista över personer som sysslat med desinformation.
Din formulering om Krantz visar att du är en av dem som vet vad de talar om i tråden.
Krantz var pressad och skrämd hela tiden men stod emot i ca 15 månader. Först därefter
började han uppträda som en otillräknelig till desinformatörernas förtjusning.
Citera
2019-07-09, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
Det var jag nog skyldig till. Han har gått från levande gm inom polis, säkerhet, till det har kallnat. Det råkar sammanfalla med Flyckts död.

Lösningen, om nu KP presenterar en sådan kommer inte handla om någon polis, inte om stay behind, inte om Cia eller Mossad eller Sydafrika. Jag är beredd att anta ett vad.

Det finns inget om KP kommer att presentera en lösning. KP har sagt att han ska.
Vill du anta ett vad med mig? 😉
(mot, heter det nog)
Senast redigerad av Cianneli 2019-07-09 kl. 22:53.
Citera
2019-07-09, 22:51
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myllo
Ett utdrag ur din lista över personer som sysslat med desinformation.
Din formulering om Krantz visar att du är en av dem som vet vad de talar om i tråden.
Krantz var pressad och skrämd hela tiden men stod emot i ca 15 månader. Först därefter
började han uppträda som en otillräknelig till desinformatörernas förtjusning.

Under vilken tidpunkt menar du Lars Krantz skulle stått emot? Mars86-Juni87?
Citera
2019-07-10, 00:20
Medlem
hehehos avatar
ännu en lone-nut madman som kanske är mer än så
https://www.theguardian.com/politics/2003/jan/03/past.monarchy
Citera
2019-07-10, 02:33
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagharenbil
Är det 1.90 och över. Jag är själv 1.93 och anser mig vara relativt lång.
188cm
Citera
2019-07-10, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
C*rl Armf*lt, finsk greve uppväxt i Sverige. Född i USA. Flyttade hastigt till Kanada i dec 85. Bosatt på gränsen mellan Nederländerna o Belgien på 80-talet. Enligt BW "free agent" åt CIA och MI6.

Samverkade med nazister/högerextremister i Belgien m fl länder. Enligt egen utsago en av grundarna till WACL. Kände BH, ÅJE, AH etc i svenska WACL.

Enligt belgiska medier smugglade CA tillsammans med den syriske agenten Faed Al Ajjaz på 80-talet avancerad militär utrustning till högerextrema grupper i Sverige. Kommunikationssystem, vapen?

Detta sagt apropå att HH på sin tid hade uppfattningen att PKK i Sverige fått hjälp av en syrisk agent vid leveransen av mordvapnet. HH var också inne på att Palmes mördare fanns i Belgien, men då med fokus på kurderna.

CA påstås även ha hjälpt CIA (senare CIA-chefen William Colby) att bilda Stay Behind-grupper i Sverige i början av 1950-talet. Rekryterade folk ur den svenska Frontmannaföreningen Sveaborg som bestod av nazister som kämpat på tysk/finsk sida i fortsättningskriget mot Sovjet, dvs "pålitliga patrioter".

Den anonyme "Björn" i Borgnäs reportage berättade väl att gruppen han tillhörde bestod just av pålitliga patrioter. En tradition inom SB kanske.

CA försökte på 70-talet få Palme avsatt. Menade att Palme arbetade på uppdrag av Moskva då han gav bistånd till Vietnam. Menade även att de chilenska flyktingarna i Sverige tränades till terrorister av den svenska s-regeringen. Och att Palmes utrikespolitiska tal var kontrollerade i Kreml innan han framförde dem. Några direkt bevis för dessa påståenden fanns inte.

Apropå indicier kan man väl utan tvekan påstå att denne figur (CA) är intressant som eventuell inspiratör/initiativtagare till Palmemordet. Han dog 2005.

Men till Sveavägen kommer vi inte baserat på dessa uppgifter. Som sagt behöver man nog fokusera på mer konkreta uppgifter och omstarta på Sveavägen.
Tack för info.
Citera
2019-07-10, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF

Så vad kommer lösningen att handla om?
Citera
2019-07-10, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
188cm

Är det samma AA som står skriven på en adress på Värmdö? Han var isåfall 28 år när mordet skedde.
Citera
2019-07-10, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Under vilken tidpunkt menar du Lars Krantz skulle stått emot? Mars86-Juni87?
Jag förstår inte frågan men antar att den går ut på att du anser att Krantz har varit otillräknelig
hela tiden. Frågan är alltså av typen "Har du slutat slå din fru?"
LK och bussföraren anmälde båda oberoende av varandra två mäns märkliga beteende vid buss
43 vid hållplats Eriksbergsgatan ca nio min efter MOP. När polisen fick klart för sig vilka det var
som de sade sig sett så inleddes ett makabert spel från polisens sida där man pressade LK och
bussföraren hårt för att få dem att erkänna att de kört/åkt med en annan buss! Tack vare ett
vittne Taraldsson misslyckas polisen med detta fula spel.
Hösten 1987 var ett datum fastställt för Krantz bok "Ett verkligt drama" men det sköts upp i ett
par veckor för att LK skulle omarbeta slutet som nu kom att innehålla stolligheter som givetvis
sänkte boken men även författaren. Varför handlar Krantz så?
TV-producenten LK och bussföraren var från början betrodda i sina yrken som inga otillräkneliga
skulle kunna vara i sådana yrken och min bedömning är att de två män som de har sett vid buss
43 har befunnit sig där.
Citera
2019-07-10, 12:13
Medlem
En sak jag kom och tänka på nu togs det några bilder av OP på plats innan han fördes till sjukhus?
Citera
2019-07-10, 18:09
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myllo
Jag förstår inte frågan men antar att den går ut på att du anser att Krantz har varit otillräknelig
hela tiden. Frågan är alltså av typen "Har du slutat slå din fru?"
LK och bussföraren anmälde båda oberoende av varandra två mäns märkliga beteende vid buss
43 vid hållplats Eriksbergsgatan ca nio min efter MOP. När polisen fick klart för sig vilka det var
som de sade sig sett så inleddes ett makabert spel från polisens sida där man pressade LK och
bussföraren hårt för att få dem att erkänna att de kört/åkt med en annan buss! Tack vare ett
vittne Taraldsson misslyckas polisen med detta fula spel.
Hösten 1987 var ett datum fastställt för Krantz bok "Ett verkligt drama" men det sköts upp i ett
par veckor för att LK skulle omarbeta slutet som nu kom att innehålla stolligheter som givetvis
sänkte boken men även författaren. Varför handlar Krantz så?
TV-producenten LK och bussföraren var från början betrodda i sina yrken som inga otillräkneliga
skulle kunna vara i sådana yrken och min bedömning är att de två män som de har sett vid buss
43 har befunnit sig där.

1. Har du nån koll på vilka ändringar som gjordes i boken?

2. Ändringarna kanske var nödvändiga för att kunna "överleva". Det är intressant att fundera över om den omsvängning som AJ gjort kan förklaras av liknande omständigheter. Som jag ser det har AJ sänkt sin trovärdighet eftersom:
a) Den senaste boken är dålig enligt flera bedömare b) Han svarar inte på frågor om orsakerna till ändrade ståndpunkter c) Bloggen har tystnat

Det har ju funnits teorier i denna tråd vem som legat bakom påtryckningar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in