2019-07-10, 19:53
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Även om afghanen visar att han är beväpnad och säger att han snart ska döda dem allihopa?

Ja tyvärr är det så. Efter de fått ner honom på marken så hade det kunna hålla ner honom. Inte sparka honom i huvudet. Speciellt när det har med en stor livvakt.
Citera
2019-07-10, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Även om afghanen visar att han är beväpnad och säger att han snart ska döda dem allihopa?

Rekommenderar dig att läsa NJA 2009 s. 234 som behandlar ett scenario likt det du beskriver.
Citera
2019-07-10, 20:01
Medlem
Wendy Williams tog upp detta med Asap Rocky i hennes talkshow

https://www.youtube.com/watch?v=vBZHh1FPI0Y
Citera
2019-07-10, 20:01
Medlem
@Arne Bajse

Jag vill be om ursäkt för ett tidigare inlägg där jag undrade vad ditt inlägg hade med tråden att göra. Jag trodde då att tråden låg under "Aktuella brott och kriminalfall" men jag upptäckte nu att det ligger under "Kändisskvaller". Jag ber om ursäkt. Det var jag som hade fel.
Citera
2019-07-10, 20:03
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Jag har full förståelsen för ASAP Rockys agerande.

Men svensk lag gäller i Sverige och agerandet ryms tyvärr inte inom aktuellt lagrum.

Nä, fast man får ju se på helheten tycker jag. Så gäller med all byråkrati förresten. Vi har alltid svårt att se på helheten.

ASAP visste att han kunde bli våldsam och ville och försökte till varje pris undvika bråk.

Ibland får vi sluta att vara så fyrkantiga och tänka "straff" för det man gjort. Polisen och rättsväsendet brukar ju trycka på att fängelse också är en vårdande instans och det är till för att skydda samhällsmedborgare från brottslingar.

Då får man ju väga in, vem som "ska vårdas" samt vem kommer att fortsätta att begå brott i samhället.

Den här afghanen som går på heroin, och ska ha snygga märkeskläder, och som dessutom själv brukade våld, kommer att fortsätta att begå brott.
Hur mycket "vård" behöver ASAP för att komma ifrån brottslighet?

Det är ju tråkigt att vi inte har borgensförfarande i Sverige för ASAP:s del. Det skulle han ju inte ha några problem att punga ut för, och sen komma tillbaka och ta sitt straff (om man nu är orolig för att han inte skulle dyka upp vid rättegång).
Senast redigerad av dialektiker 2019-07-10 kl. 20:08.
Citera
2019-07-10, 20:12
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoraTulpanen
Wendy Williams tog upp detta med Asap Rocky i hennes talkshow

https://www.youtube.com/watch?v=vBZHh1FPI0Y

Det finns totalt tre svarta personer i Sverige varan en är Rocky. Tänk om det var sant!

Annars är det ingen dans på rosor i ett svenskt häkte. Men såklart de måste överdriva. Tänk bara på hur svensk media porträtterar Thailändska fängelser. Eller nja det kanske inte är någon överdrift.
Citera
2019-07-10, 20:12
Medlem
Flying.Swines avatar
Sämsta fängelsesystemet i hela västvärlden finns i USA och ändå maler jänkarna på med att svenska häkten ska vara skit? Svinen borta i väst är väl chockade att amerikaner med pengar plötsligt inte kan köpa sig fria som dom gör i staterna.

Blir intressant att se om Sverige som vanligt böjer sig ner och tar emot negerkuken från USA och släpper brottslingen. Löfvén gillar nog sånt redan så ingen blir väl isåfall överraskad, inte ens Löfvén själv.
Citera
2019-07-10, 20:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av over9k
Skitsnack. Han ska följa svensk lag precis som alla andra.

Låter det inte bekant att blindt följa ord som skrivits i en bok? Inte direkt något som resulterat i positiva saker genom historien.

Nej man måste kunna vara taktisk och se helheten i sådana här situationer. Man kan inte helt överlåta all auktoritet till en bok som skrivits för många år sedan. Allt annat är efterblivet fårtänk, tyvärr har många människor fortfarande det här tankesättet i vårt land.

Därför det är så skitnödigt här nu för tiden och saker går som det går. Allt och alla utnyttjar ett crashande system som desperat försöker hålla ihop allt med sina gamla regler och paragrafer utan att fatta att man måste tänka själva också och vara flexibla i varje situation.
Citera
2019-07-10, 20:14
Medlem
Men vad är det här med att alla i staterna är så förvånade över att han inte lösts ut mot borgen? Har de inte koll på att borgen inte finns i Sverige eller vad handlar det om? Folket i staterna är bevisligen mycket mer korkade än vad jag först trodde. Nästan lika korkade som skåningar men bara nästan.
Citera
2019-07-10, 20:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Men vad är det här med att alla i staterna är så förvånade över att han inte lösts ut mot borgen? Har de inte koll på att borgen inte finns i Sverige eller vad handlar det om? Folket i staterna är bevisligen mycket mer korkade än vad jag först trodde. Nästan lika korkade som skåningar men bara nästan.

Förväntar du dig att folk från USA ska ha samma koll på Sverige som svenskar har på staterna eller? De flesta amerikanarna vet nog ej mkt om Sverige och dess rättsystem nej.
Citera
2019-07-10, 20:19
Medlem
Ni måste sluta lägga in era känslor i detta, lagen är tydlig vad gäller misshandel. Fattar inte att så många som ändå lyckats skapa ett konto på Flashback inte klarar av att iaf googla fram vad en lag innebär.
Vänd på det, du ”attackerar”(kasta lite hörlurar) och ”förföljer”(går efter och är lite dryg) någon var på denne till slut ruttnar och sänker er och försöker skära upp er med trasig flaska.
Jag är rätt säker på vad du själv skulle känna...
Citera
2019-07-10, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrfluke90
Ni måste sluta lägga in era känslor i detta, lagen är tydlig vad gäller misshandel. Fattar inte att så många som ändå lyckats skapa ett konto på Flashback inte klarar av att iaf googla fram vad en lag innebär.
Vänd på det, du ”attackerar”(kasta lite hörlurar) och ”förföljer”(går efter och är lite dryg) någon var på denne till slut ruttnar och sänker er och försöker skära upp er med trasig flaska.
Jag är rätt säker på vad du själv skulle känna...

Hazarerna hade utöver att de började slåss även antastat unga tjejer.
Gemene svenne hade nog backat och lagt ut nån anonym kommentar på nätet men ASAP stod på sig och gjorde det enda rätta - gick till attack och slog sönder packet.
Han bör friges och få medalj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in