2019-07-10, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Både ja och nej..
Det jag stör mig på är att dom plockar bort dessa videos.
En annan sak är att dom inte ens skriver upp vilka som skänker och hur mycket.
Dom förklara detta med att det inte ska vara någon tävling och att små donationer är lika mycket värda som stora.
Rask tex skriver upp både namn och summan på dom som donerar mer än 10 kr men även han plockar bort sina swish videos.
Det är nog ett sätt för att inte visa hur mycket dom får in tror jag.
Det jag stör mig på med dessa 2 är att dom utnyttjar folks godhet. Så länge folk lättar på plånboken så är det bra men när det stängs och visningarna sjunker så gnälls det. Det handlar i grund och botten bara om att håva in pengar.
Var det någon som lovat dom ett hus i Solna? I senaste liven som även den nu är bort plockad var det någon som undrade om huset i Solna. Nej, det var nog bara en luring trodde dom och talade om att många lurar dom på det sättet.
Ja Solna är ju ett ganska fint attraktivt, dyrt område i Stockholm... Danderyd, Lidingö.. Vart dom nu vill bo?
Fint ska det vara..

Ja eller hur och när dom som skulle bli vräkta så fick dom ihop 2000kr. Men dom sa inte att dom hade fått lika många swish i fyra dagar innan om det var lika mycket vet jag inte. Men ändå sa dom då i liven att dom hade dålig med ekonmi den veckan.
Jag tycker man ska vara ärlig men ändå sa dom att det saknades 3500kr hyran vilket jag tror dom fick in på swish en dagarna innan
Citera
2019-07-10, 12:48
Medlem
Hur kan man annars få ihop 3500 från en tisdag typ till en fredag?
Citera
2019-07-10, 13:01
Medlem
kirugumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerff
Är det bara jag som tycker att ”Jewels” (mamman) ser ut att ha anorexia?

Herregud, har du sett de allra första vloggarna de spelade in? Så smal!
Citera
2019-07-10, 13:14
Medlem
vigilante99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imsdal93
Here you go.
I did a poor try to transtlate the whole thing. If anyone wants to do correct or add something, just do it.

OHHHHH WOWWW!!!!!!!!........thank you so much for that!.

I am speechless as to the lies been told to issy!!!!

Texting her grandmother is she dead yet? NEVER HAPPENED, And i have never called her brother either!!!!

The only truth in that whole video is yes i made videos about "jewels", i made a website exposing her for parental alienation.....Posting pictures of isabelle and myself wasn't illegal...no police ever shut down my youtube channel....i got shut down for privacy violations (a mistake i wont make again hence why my videos and channel are still up and will remain so)

WOW!!!!!

And the skype sessions.....where do i even begin........how horrible of me to show issy her (at the time) newborn brother tyler..........how could i even have been mean to her....she didn't speak english at the time she was 6-7 and i cant speak swedish.......

and WOW selling her dog and running over a cat.....WOWWW

WOW!!!!!!
Citera
2019-07-10, 13:27
Medlem
vigilante99s avatar
So WOW by using issy's logic...when she was 6 and came to Australia having NEVER SPOKEN to be before in her life why did she fear me then?, you see how the story falls apart with FACTS, if the reason she hates me is because i have been mean to her then why did she hate me in 2010?.......LOGIC.....Aarghhhhh i am beyond frustrated right now......
Citera
2019-07-10, 13:49
Medlem
Imsdal93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigilante99
So WOW by using issy's logic...when she was 6 and came to Australia having NEVER SPOKEN to be before in her life why did she fear me then?, you see how the story falls apart with FACTS, if the reason she hates me is because i have been mean to her then why did she hate me in 2010?.......LOGIC.....Aarghhhhh i am beyond frustrated right now......

Yeah, there is no logic. There's no doubt Jewels been doing PAS. And that she's been doing everything in her power to distance Issy from you. And as an audience I just want justice for you and Issy.

And her J has never stopped Issy, she just encourage her to keep on talking shit about you.

Its time for J to step forward and apologize for her actions. There's too much facts and evidence speaking against her now.

Heres a link if anyone wonders what PAS is.

https://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6r%C3%A4ldraalienation
Senast redigerad av Imsdal93 2019-07-10 kl. 13:55. Anledning: Lägga till länk
Citera
2019-07-10, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imsdal93
Yeah, there is no logic. There's no doubt Jewels been doing PAS. And that she's been doing everything in her power to distance Issy from you. And as an audience I just want justice for you and Issy.

And her J has never stopped Issy, she just encourage her to keep on talking shit about you.

Its time for J to step forward and apologize for her actions. There's too much facts and evidence speaking against her now.

Heres a link if anyone wonders what PAS is.

https://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6r%C3%A4ldraalienation

What are you talking about she has apologizes and stop issy. In theyre lives recently she told issy to stop answering about what she think about her father in the chat Beacuse in accourding to jewles his not there can defind himself. AND that theyre dont want anymore videos from him
Citera
2019-07-10, 14:21
Medlem
Imsdal93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dontholdyourbreath
What are you talking about she has apologizes and stop issy. In theyre lives recently she told issy to stop answering about what she think about her father in the chat Beacuse in accourding to jewles his not there can defind himself. AND that theyre dont want anymore videos from him

Why do you think that is? She knows whats going on, and that her lies ar about to fall apart. She's doing everything she can to get this over with, if no one talks about it everyone will forget. She gets angry as soon as anyone talks about the economics, father or school,. Because thats "bullying" in her eyes.

And why is that? She doesnt want anyone to question her reality anymore. She dont know what to say because she cant keep up with her own lies.

And she still wants Issy to be a victim of her fathers actions, and she'll never apologize for that.

What are you going about, you clearly dont understand how manipulative this person(J) is.
Citera
2019-07-10, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Vad har du för relation till dem?

För att svara på din fråga, jag har sett ganska många av deras YT-klipp. Eftersom jag också har ganska omfattande erfarenhet av deras diagnos och vilket stöd man kan behöva har jag sedan under en längre tid mailat lite med Jewels om några saker. Under en period subbar jag på kanalen, men inte just nu, dels för att jag tycker deras content idag är extremt dåligt, och dels för att jag stör mig lite på vissa moddar som hon har på livarna. Så antagligen ungefär den samma relationen som du.

Nu till det som gjorde att jag svarade på detta inlägg. Tråden här känns extremt svart eller vitt. Antingen är det Jewels fel allting, och allt hon gör är fel. Eller så är det pappans fel och allt Jewels gör är rätt, men om man tillhör den sidan då anklagas man för att ha en relation med familjen.

Jag vill presentera en annan teori, att det inte är svart eller vitt. Jag själv känner att jag gått i fällan och tyckt att pappan fått skylla sig själv, men det verkar som att han ändå gjort flera försök för att få kontakt. Så i det skenet så påstår jag, att det är tre inblandade i konflikten, och det är tre personer fel att det blivit som det blivit. Föräldrarna skilde sig och pappan flyttade tillbaka till kolonin, vi har ingen aning om hur relationen såg ut då, men kan ju vara så att den inte var helt jättebra, eftersom det blev skilsmässa och det var därför som Jewels sa att det blivit missfall. Kan också vara så att Jewels trodde det blivit missfall, eftersom Issy föddes för tidigt, så alltså verkar det inte varit en bekymmersfri graviditet. Varför dottern inte gillar pappan, ja, kan ju vara så enkelt att pappan inte lyckats kommunicera på rätt sätt, kan ju vara så att pappan varit ett klantarsle, hans argument för att det inte är så är att han har tre barn till. Känns ju säkert att påstå att Issy är ett ganska speciellt barn, så det argumentet är ju i min värld värdelöst.
Citera
2019-07-10, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dontholdyourbreath
Antsräningen med ett tv program är mycket större än ett vanligt jobb om du skulle jobba i en butik med massa ljud eller skola
Till exempel du måste göra bra ifrån dej annars kan dom inte fortsätter vilja och då har många förlorat ett jobb
Det kanske är andra som sköter om det praktisea men har man autismen har svårt med tider.
Sen som jewles har sagt det själv i flera lives då folk frågat att hon inte klarar av folk mängden
Men hur tror hon att det blir när det är ett helt tv team och ljus lampor och Spotlighten är på henne och inte kan göra ett minsta lila fel

Jag tror inte att ansträngningen är lika stor för Jewels mellan ett arbete i butik eller att genomföra en inspelning. Dels har hon tränat upp sig för inspelningen, det är nog en ganska avslappnad miljö för henne eftersom hon har gjort det flera ggr. Sedan, varför skulle man behöva göra allt rätt, omtag sker flera ggr på inspelningar, det är därför man har ett helt team som redigerar tvprogram. Sedan har du gått i samma fälla igen, som både jag och andra påpekat, du säger att har man autism, har man svårt med tider. Jag själv har autism, man kan räkna på ena handens fingrar hur många ggr jag kommit sent de sista 10 åren. Och då har jag möten med klienter ungefär 10 ggr per arbetsdag. Alltså 50 tider per vecka, cirka 48 veckor per år. Vad jag kunde förstår så vill Jewels vara med någon gång, alltså kommer hon ju inte heller ha någon press på sig att prestera bra för att få komma tillbaka, och de stora tv-produktionerna är proffs, de leder henne till ett bra resultat eftersom de gjort det i flera fall tidigare.

Avslutningsvis, jag tror absolut att Jewles skulle kunna klara av ett arbete, så länge hon inte behöver fatta några som helst beslut. Jag betvivlar nämligen att det är den fysiska kapaciteten som är problemet, det är beslutsfattandet.
Citera
2019-07-10, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Dit räknas dock bara nödvändiga saker - fixa hål, dra ut tänder etc. Inte estetisk.

Korrekt vad jag kan förstå. Och det är något sådant hon nu håller på med.
Citera
2019-07-10, 15:29
Medlem
Tarmstuvnings avatar
En till gammal video där Issy pratar om sin Pappa och sina syskon.
Publicerat 8 Sep 2017
https://youtu.be/Qq8Jq1g-W9I
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in