2019-06-13, 17:46
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capitanogaliano86
Vid närmare undersökning har min utländska bank råkat skriva att jag är född i det landet och med adress där och ingenting om svensk adress, och det kan vara det som stoppar i mitt fall då, automatiska informationen, till svenska Skatteverket??

För SKV skall väl informera mig om dem har erhållit information från min utländska bank??

Kan vara så.

Jag orkar verkligen inte gå in på alla variabler för det kan skilja sig från land till land men i vissa länder, om de anser dig vara bosatt i landet ifråga, så rapporteras inget.

Men skulle ett svenskt tele nr dyka upp så kan det eventuellt rapporteras. Osv, Osv.

Är det under vissa summor / balans på kontot så rapporterar vissa länder inte och är kontot öppnat innan ett visst årtal så rapporterar vissa länder inte men kan börja om kontobalansen överstiger en viss summa.

Så rapportering skall ske MEN det finns ganska så många undantag i all denna sörja.
2019-06-13, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Kan vara så.

Jag orkar verkligen inte gå in på alla variabler för det kan skilja sig från land till land men i vissa länder, om de anser dig vara bosatt i landet ifråga, så rapporteras inget.

Men skulle ett svenskt tele nr dyka upp så kan det eventuellt rapporteras. Osv, Osv.

Är det under vissa summor / balans på kontot så rapporterar vissa länder inte och är kontot öppnat innan ett visst årtal så rapporterar vissa länder inte men kan börja om kontobalansen överstiger en viss summa.

Så rapportering skall ske MEN det finns ganska så många undantag i all denna sörja.

Jag förstår, och ja det är för små summor för att dem ska bry sig kanske, kopplat till att dem måste få tag på mig och min adress i Sverige och massa jobb för dem hit och dit med det.

Annars borde jag ju vara rapporterad men verkar ej vara så, om inte SKV sitter och trycker på den infon, men det lär dem knappast göra.

Orsaken kan vara att jag startade kontot VITT i samband med ett jobb i det landet 2016, som jag hoppade av efter en månad dock, men det reggades hos dem, det företaget/och vita inkomsten på 9000 kr. (Dem finner alltså igen anledning att misstro något just därför, kanske)
Senast redigerad av Capitanogaliano86 2019-06-13 kl. 18:23.
2019-06-17, 19:04
Medlem
Ska man börja jobba där, vad säger ni? Jag behöver ett jobb och kan jobba heltid.
2019-06-21, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frr-edde
Ska man börja jobba där, vad säger ni? Jag behöver ett jobb och kan jobba heltid.

Vilket företag?? CW, eller JH??
2019-06-22, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capitanogaliano86
Vilket företag?? CW, eller JH??

vet ej?? help a flashbackare out
2019-06-22, 17:20
Medlem
Citat:

Svårt att jobba heltid på JH
2019-06-27, 01:52
Medlem
Citat:
vet ej?? help a flashbackare out

Både CW och JH, är väl tungviktarna i denna bransch, och sedan finns det väl några uppstickare.
2019-06-27, 02:01
Medlem
Fördelen är att kunna jobba när som helst och var som helst.

Men det finns mycket olika typer av att "jobba från laptopen", och detta växer mer och mer.

Mina kompisar hemma i Sverige kan ju inte ta med sig t ex fabriken under ett halv år i t ex Brasilien, så friheten är såklart det bästa med detta, och med en lön på 11 000(1000 Euro) till 17000(1600 euro) beroende på hur mycket du jobbar, fungerar det ju väldigt bra att leva, i många länder.
2019-07-04, 20:25
Medlem
Ser att det är många Coacher som försvinner ifrån JH, varför då? Någon ex-coach som vill spoila lite?
nyfiken som man är!
2019-07-06, 21:43
Medlem
r0ckets avatar
Finns det ett minimum antal timmar som man måste jobba per vecka eller månad?
2019-07-06, 22:34
Medlem
Hayworthians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r0cket
Finns det ett minimum antal timmar som man måste jobba per vecka eller månad?

Företagen har olika, en del har timanställningar där du ska sitta mellan vissa tider, men dom flesta har ett antal meddelanden du ska göra per vecka.
2019-07-10, 12:25
Medlem
jobba hemifrån är till största delen en site där man sysslar med bondfångeri hos intet ont anande tjejer och killar. Tjejerna får massa mail ifrån killar som vill ha sex, och vice versa. Det de inte känner till, är att det är massutskick som bara syftar till att man ska köpa krediter och sedan slösa bort dem på att bli besviken. Man luras i den fyrfållade fällan som är en djävulscirkel. Först blir man övermåttan glad, och får övermåttan bra självförtroende, men en helt skev bild utav relationer kvinnor och män emellan. Sedan, lockas man till att inhandla krediter, varvid man plötsligt inte duger till någonting. De djävulska manipulatorerna leder en vidare och vidare tills man förslösat sina pengar. Gör ett test själv, be en vän till dig skaffa ett konto och du själv, sedan skicka varje dag vilka meddelanden ni får, så kommer ni se att det är i stort sett samma meddelanden ni bägge får (om du har en vän). Sajten kommer säga att det är för underhållningssyfte, men det står bara "vissa" inte att det skickas 50 meddelanden om dan som är falska. I och för sig får man fina nakenbilder, men, vad mening med det då det är opersonligt.
Detta 'r vad en chatoperatör gör på jobba hemifrån till människor som vill ha en dejt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in