2019-07-10, 10:12
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Någon som har statistik på hur de som bor i Grums röstade i valet 2018? Jag har en känsla av att de får skylla sig själva.

Någonstans i all denna misär och elände så finner jag mycket glädje ändå.

Inlägg #9 i tråden.

//Brute
Citera
2019-07-10, 10:15
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
De lär sig bäst svenska om de kommer i kontakt med svenska barn.

Jag fortsätter iallafall att prata med alla människor på vår jord

Din naivitet är farlig för det här landet, det är just den naiviteten som lett till dagens situation med alla problem som det tillfört.

De lär sig bäst svenska om deras föräldrar vill bli en del av samhället och om deras föräldrar uppmanar barnen att också försöka bli en del av samhället. Barn formar sina värderingar hemma.
Om man klär sig i islamistiska slöjor och heltäckande kläder och även tvingar på sina ungar samma klädsel, om man aldrig umgås med svenskar och om man aldrig pratar svenska, om man aldrig har ett arbete, om man trivs med att umgås med andra som är likadana som en själv och man inte gör ett skit för att bli en del av majoritetssamhället, om man tycker att svenska värderingar är fel och att svenska tjejer är slampiga, DÅ KOMMER DETTA AVSPEGLA SIG PÅ BARNEN. Det är det som vi ser nu.

Jag fattar inte varför du och andra blundar för detta? Vad är det du vill uppnå? Du ser ju själv vilka problem som skapas, eller ser du inte det? Har du inte hängt med i samhällsdebatten alls de senaste 10 åren? Skjutningar, islamism, utanförskap, bilbränder, moralpoliser, utbredda etniskbaserade rån och mot svenska barn, sexualbrott, parallella samhällen??????????

Vem fan i USA håller på och bjuder hem flyktingar och kämpar för att de ska integreras? Varför kan folk integreras i USA trots att folk inte har rätt till 1/10 av den välfärd vi har i Sverige?
För att man ställer krav och för att folk vill integreras. Det är samma ska i Sverige. det finns massvis med invandrare som är integrerade, som bor i svenska områden, som har lugna civiliserade barn, som behärskar det svenska språket fullt ut och som blivet en del av majoritetssamhället. Massvis med invandrare, iranier är ett praktexempel. De kommer från ett islamistisk land i Asien, är mörkhyade osv. Men de har i det stora hela lyckats integrera sig väldigt bra. Det beror på att de själva VILLE BLI INTEGRERADE, för att de själva gjorde det som krävdes för att integreras.

De som kommit hit har bollen i sina händer, de avgör vad de ska göra med den. Sluta upp att omyndigförklara folk, man kan om man vill. Vi behöver inte fortsätta att behandla vuxna flyktingar som småbarn, det är lika vuxna och självtänkande som dig och mig. De förstår vad som krävs av de, frågan är bara om viljan finns. Vill man så kan man. Kan de i USA lyckas så kan flyktingarna här lyckas med alla medel som är upplagda på ett silverfat.
Senast redigerad av kungarolf 2019-07-10 kl. 10:19.
Citera
2019-07-10, 10:24
Medlem
coreyhartfanclubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Någon som har statistik på hur de som bor i Grums röstade i valet 2018? Jag har en känsla av att de får skylla sig själva.

Någonstans i all denna misär och elände så finner jag mycket glädje ändå.
De här barnen som bara vill vara på lekplatsen utan att trakasseras har inte röstat i nåt val och kan inte skylla sig själva. De behöver hjälp mot det här drägget som tagit sig in och förstör för dem men det är tyvärr svårt på lagligt vis när Sverige är så fullkomligt tandlöst. Sossarna+de övriga är givetvis i majoritet men SD gick upp nästan lika mycket som S gick ner så jag tror nog SD i Grums bara kommer öka, öka, öka ytterligare. Vidrigt nog är det detta som somliga verkar vara mest oroade över, inte att barnen far illa. Det visar att för att få ordning på landet behöver vi inte bara utvisa en massa invandrare, vi behöver också en plan för dessa hjärntvättade dårar som sätter kriminella invandrare - oavsett ålder, över till och med sina egna barn.
Citera
2019-07-10, 10:36
Medlem
Blot-Svens avatar
Även när jag var liten förekom invandrarungar i 5-10-årsåldern som drev vind för våg och förstörde våra lekar genom att helt sakna normala hänsyn, men aldrig att det var så här illa (som i Grums). Däremot var de alltid ute ensamma, uppe halva nätterna och helt ouppfostrade i största allmänhet. Inget hjälper mot den här plågan. Vissa kategorier föräldrar lär sig aldrig. Det är ett alltför djupt rotat beteende. Skicka ut dem!
Citera
2019-07-10, 10:59
Medlem
ppp333s avatar
Citat:
Det spelar väl ingen roll om det är svenskar eller från något annat land. Finns bra svenskar och invandrare och dåliga svenskar samt att det även finns dåliga invandrare. Men jag drar inte alla över samma kam!
Jag drar inte heller alla över en kam.
Jag umgås gärna med folk från hela världen.
Men det betyder inte att jag relativiserar fakta
Fakta är att vi tar in folk i massor ( många påverkade av repressiv kultur samt krigsskadade) och bland dessa massor ser vi en kraftig överrepresentation på våldsamt beteende och denna överrepresentation får allvarliga konsekvenser som man som tänkande empatisk människa måste förhålla sig till.

Om vi inte kan ta få dessa våldsverkande människor att bete sig (det har vi UPPENBARLIGEN inte lyckats med på all dessa år - tvärtom) så kommer oskyldiga människor lida, vi skapar otrygghet och kaos.

Är jag beredd att offra svenska barn ( och välntegrerade utländska för den delen) på mitt altare bara för att jag inte vill dra alla över en kam? Nej jag ser det så här:

Man måste skydda sin egen familj först och främst, inte utsätta dem för fara. Det handlar om risktänkande, förnuft och omtanke.
Om du har statistik och egen erfarenhet om hur läget är och måste välja mellan att importera en riskgrupp eller att skydda oskyldiga landsmän och kvinnor, vilka prioriterar du?

Ytterligare för att förtydliga med exempel skulle kunna vara att man släpper in en grupp med sk kamphundar bland en grupp golden retrivers. Alla kamphundarna är inte våldsamma men dessa har en historia av att bita ihjäl andra hundar, släpper du få in dem bara för att du inte vill dra alla över en kam? Bara för att flertalet av dem sköter sig? Bryr du dig om dina skyddslingar tillräckligt för att inte utsätta dem för fara?
Citera
2019-07-10, 11:20
Medlem
SamuraiBennys avatar
Har själv stött på dessa små ligister men de har inte yppat ett ord mot mig eller så, men nu förstår jag varför jag bara sett en vit unge i området och hon hade väldigt bråttom på sin spark att ta sig därifrån. Blir väl dags att ständigt gå ute med kniv, inte för ungarnas skull men ifall det skulle eskalera och tjocka släkten kommer ut ifall man råkar aga någon i all hast.
Citera
2019-07-10, 11:26
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamuraiBenny
Har själv stött på dessa små ligister men de har inte yppat ett ord mot mig eller så, men nu förstår jag varför jag bara sett en vit unge i området och hon hade väldigt bråttom på sin spark att ta sig därifrån. Blir väl dags att ständigt gå ute med kniv, inte för ungarnas skull men ifall det skulle eskalera och tjocka släkten kommer ut ifall man råkar aga någon i all hast.
Haha, "råkar aga"! Så ska en slipsten dras. Det känns ändå rätt ofrånkomligt att det kommer till konfrontation på ett eller annat sätt, förr eller senare. Äldre svenska män brukar om inte annat vara väldigt bra på att ryta ifrån om de stör sig på osocialt beteende. Tyvärr tänker de inte alla gånger på att de inte riktigt har den fysik längre som krävs för att värja sig vid mothugg.
Citera
2019-07-10, 11:30
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Japp, håller med där, utan resurser för traumaindivider så blir det så.

Verkligen feltänk av regeringen!

Två frågor.

Kommer attityden mot kvinnor av att de är "traumaindivider"?

Anser du att invandringen från MENA gagnar Grums på något sätt, i så fall hur?
Citera
2019-07-10, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
Din naivitet är farlig för det här landet, det är just den naiviteten som lett till dagens situation med alla problem som det tillfört.

De lär sig bäst svenska om deras föräldrar vill bli en del av samhället och om deras föräldrar uppmanar barnen att också försöka bli en del av samhället. Barn formar sina värderingar hemma.
Om man klär sig i islamistiska slöjor och heltäckande kläder och även tvingar på sina ungar samma klädsel, om man aldrig umgås med svenskar och om man aldrig pratar svenska, om man aldrig har ett arbete, om man trivs med att umgås med andra som är likadana som en själv och man inte gör ett skit för att bli en del av majoritetssamhället, om man tycker att svenska värderingar är fel och att svenska tjejer är slampiga, DÅ KOMMER DETTA AVSPEGLA SIG PÅ BARNEN. Det är det som vi ser nu.

Jag fattar inte varför du och andra blundar för detta? Vad är det du vill uppnå? Du ser ju själv vilka problem som skapas, eller ser du inte det? Har du inte hängt med i samhällsdebatten alls de senaste 10 åren? Skjutningar, islamism, utanförskap, bilbränder, moralpoliser, utbredda etniskbaserade rån och mot svenska barn, sexualbrott, parallella samhällen??????????

Vem fan i USA håller på och bjuder hem flyktingar och kämpar för att de ska integreras? Varför kan folk integreras i USA trots att folk inte har rätt till 1/10 av den välfärd vi har i Sverige?
För att man ställer krav och för att folk vill integreras. Det är samma ska i Sverige. det finns massvis med invandrare som är integrerade, som bor i svenska områden, som har lugna civiliserade barn, som behärskar det svenska språket fullt ut och som blivet en del av majoritetssamhället. Massvis med invandrare, iranier är ett praktexempel. De kommer från ett islamistisk land i Asien, är mörkhyade osv. Men de har i det stora hela lyckats integrera sig väldigt bra. Det beror på att de själva VILLE BLI INTEGRERADE, för att de själva gjorde det som krävdes för att integreras.

De som kommit hit har bollen i sina händer, de avgör vad de ska göra med den. Sluta upp att omyndigförklara folk, man kan om man vill. Vi behöver inte fortsätta att behandla vuxna flyktingar som småbarn, det är lika vuxna och självtänkande som dig och mig. De förstår vad som krävs av de, frågan är bara om viljan finns. Vill man så kan man. Kan de i USA lyckas så kan flyktingarna här lyckas med alla medel som är upplagda på ett silverfat.

Första inlägget jag skrev i denna tråd var att jag fann det löjeväckande att ett helt kvarter är rädda för 7-9-åringar eller 7-11 åringar! Lite olika bud där.

OM dessa barn hade varit svenska barn, hade inte föräldrarna i Grums försökt stoppa det redan för 1 år sen?

Det jag vill säga är att jag VÅGAR säga åt barn, när de gör fel, vare sig det är invandrare eller svenskar. Jag har aldrig blivit slagen av nån förälder vaifrån de än kommer!

Om du menar burka klädsel, så gillar jag inte det heller! De kan inte få jobb utan ska leva på bidrag, vilket är fel!

Att ha en liten sjal på huvudet gör mig ingenting, de arbetar och sliter för brödfödan.

Jag har mött invandrarkvinnor , som mått dåligt för att de sitter bara inom 4 väggar och har ingen att prata med. 3 stycken, har jag hjälpt till arbete, vilket gör att de kan försörja sig själva och sina barn. De mår myyyycket bättre sen de fick jobb.!

Många vänner har jag haft som jag lärt svenska genom att sitta o prata ,fika med varandra.

Klart att det är massor av fel i Sveriges integrationspolitik och du ska veta att hade bott i Grums så hade jag stoppat de små barnen och hade det inte gått så hade jag anmält till sociala, hade inte ringt hyresgästföreningen efter 1 år!

oj, va kl gick...måste till jobbet ...
Citera
2019-07-10, 11:46
Moderator
Tinuviels avatar
Tror ni detta har lett till några reaktioner inom invandrargruppen. Även om problemet utgörs av nyanlända som kanske inte läser svenska tidningar alls måste det finnas landsmän som uppfattat vad som pågår och den negativa publicitet som det här givit upphov till.

Tror ni de blivit uppsträckta av någon imam eller kontaktade av någon "kulturförening"?
Citera
2019-07-10, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Haha, "råkar aga"! Så ska en slipsten dras. Det känns ändå rätt ofrånkomligt att det kommer till konfrontation på ett eller annat sätt, förr eller senare. Äldre svenska män brukar om inte annat vara väldigt bra på att ryta ifrån om de stör sig på osocialt beteende. Tyvärr tänker de inte alla gånger på att de inte riktigt har den fysik längre som krävs för att värja sig vid mothugg.

Ska man vara helt ärlig så borde dessa vidriga ungar samt deras föräldrar grävas ner i skogen, det vore en vinst för alla i Sverige och i världen.

Dessa individer kommer enbart förstöra och bringa kaos i samhället så länge de befinner sig här.

Det här är bara början och pendeln kommer slå tillbaka mycket hårt när vanligt folk märker att de har blivit totalt lurade. Sverige går en mycket våldsam framtid till mötes. Vi kommer att bli en nordisk version på Brasilien.
Citera
2019-07-10, 11:49
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Tror ni detta har lett till några reaktioner inom invandrargruppen. Även om problemet utgörs av nyanlända som kanske inte läser svenska tidningar alls måste det finnas landsmän som uppfattat vad som pågår och den negativa publicitet som det här givit upphov till.

Tror ni de blivit uppsträckta av någon imam eller kontaktade av någon "kulturförening"?
De enda invandrare som bryr sig om sånt är sådana vars föräldrar kom hit som arbetskraftsinvandrare på 70-talet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in