Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Vem jag är? Skulle jag behöva tillstånd för att redogöra för min bild av dig tror du, nu sätter du dig själv på lite för höga hästar.
Nej du, innan massinvandringen kunde pojkar och flickor bada, gå på samma konserter eller bara umgås med varandra utan att utsättas för våldtäkter eller hot om våldtäkter, de här attityderna vi ser idag är nya. Det betyder förstås inte att brott inte existerade då men aldrig i den här omfattningen och aldrig med följden att konserter måste ställas in eller att pojkar och flickor badar åtskilda eller som nu att de inte kan vara ute i samhället.
Jag förstår inte ditt första inlägg överhuvudtaget, då du projicerar någonting annat vad jag lagt till i diskussionen. Och påstå att mina förstahands observation och erfarenheter är inte sanna, kanske säger mer om dig än mig. Vi har inte levt på samma plats och sett personerna växa upp och bli ledande inom sina grupperingar. Många av dessa sitter och har suttit i fängelse. Jag har inte tid eller lust att ge dig en kurs i svensk nutidshistoria om du ändå förnekar att beteendet i Grums, har funnits tidigare.
Om du kan definiera massinvandring, så kommer du att förstå att exempelvis 1000 "flyktingar" till Sverige är inte samma sak som 1000 "flyktingar" till ett bostadsområde. Vad tror du ett koncentrationer av "flyktingar" i Grums har för påverkan för dom som bor där? I Sverige har vi inte tidigare brytt oss om att det flyttar in 1000 flyktingar i ett bostadsområde, som ingen ville bo i. Fastighetsägare, kommunen och staten var glada. Tror du dessa 1000 invånare blir assimilerade i samhället, genom att bara umgås med sina egna. Det är deras medhavda beteende som kommer att färga kulturen i området. Sen att du aldrig har upplevt detta på 70-talet, kan jag inte står till svars för.