2019-07-10, 08:04
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Nu ska det som vanligt storsatsas på olika meningslösa integrationsprojekt. När ska politikerna sluta dalta med packet och istället visa att ett sådant beteende ger konsekvenser i plånböckerna hos ansvariga familjer.
http://svt.se/nyheter/lokalt/varmland/grums-satsar-pa-integration-i-utsatta-bostadsomradet

Ja ställ krav på fanskapen och ignorera deras jävla gnäll om de inte gillar läget kan de bara dra.
Citera
2019-07-10, 08:17
Medlem
Salama-Blixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Vem jag är? Skulle jag behöva tillstånd för att redogöra för min bild av dig tror du, nu sätter du dig själv på lite för höga hästar.

Nej du, innan massinvandringen kunde pojkar och flickor bada, gå på samma konserter eller bara umgås med varandra utan att utsättas för våldtäkter eller hot om våldtäkter, de här attityderna vi ser idag är nya. Det betyder förstås inte att brott inte existerade då men aldrig i den här omfattningen och aldrig med följden att konserter måste ställas in eller att pojkar och flickor badar åtskilda eller som nu att de inte kan vara ute i samhället.

Jag förstår inte ditt första inlägg överhuvudtaget, då du projicerar någonting annat vad jag lagt till i diskussionen. Och påstå att mina förstahands observation och erfarenheter är inte sanna, kanske säger mer om dig än mig. Vi har inte levt på samma plats och sett personerna växa upp och bli ledande inom sina grupperingar. Många av dessa sitter och har suttit i fängelse. Jag har inte tid eller lust att ge dig en kurs i svensk nutidshistoria om du ändå förnekar att beteendet i Grums, har funnits tidigare.

Om du kan definiera massinvandring, så kommer du att förstå att exempelvis 1000 "flyktingar" till Sverige är inte samma sak som 1000 "flyktingar" till ett bostadsområde. Vad tror du ett koncentrationer av "flyktingar" i Grums har för påverkan för dom som bor där? I Sverige har vi inte tidigare brytt oss om att det flyttar in 1000 flyktingar i ett bostadsområde, som ingen ville bo i. Fastighetsägare, kommunen och staten var glada. Tror du dessa 1000 invånare blir assimilerade i samhället, genom att bara umgås med sina egna. Det är deras medhavda beteende som kommer att färga kulturen i området. Sen att du aldrig har upplevt detta på 70-talet, kan jag inte står till svars för.
Citera
2019-07-10, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Så dina känsloargument gör att vi skall acceptera att svenska samhällen sänks i kriminalitet?
"De har ju haft det svårt"

Min empati är helt intakt och har funnits sen barnsben.

Va får du det ifrån att jag vill att svenska samhällen ska förstöras i kriminalitet?
Citera
2019-07-10, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Tack för intressanta viktiga länkar. Afghanistan har verkligen backat i människosyn! Går inte att tro att det är samma land som syns på foton och artiklar!

Tack, ja det är intressanta länkar. Vilken skillnad ...så hemskt med extremister som förstör.
Citera
2019-07-10, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Men du är ju värdelös och värd allt hat och allt förakt. Probemet är att idioter som du, med din vidriga människosyn, fortsatt får styra vårt land. Jag hatar inga grupper av invandrare, men jag hatar dig mycket djupt.

Jag har redan sagt till dig att det inte är bra att hata för kropp o själ.
Citera
2019-07-10, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
VADÅ TA KONTAKT OCH BJUD IN?

Jag tycker vi som svenskar har gjort tillräckligt. Vi har tagit emot de, gett de permanenta uppehållstillstånd, gett de bostäder och låtit de gå före oss i kön, allt detta utan krav på att de själva ska försörja sig. Vi har sabbat vår egen välfärd och gått med minus så mycket att sjuka barn i det här landet har fått sin rätt till assistans indragen. I USA får man som flykting inte 1/10 av vad flyktingarna i Sverige får, men de kan trots allt bli en del av samhället i USA. Hur kan det komma sig?

Det är flyktingen i fråga som ska anpassa sig för att bli en det av majoritetssamhället. Det är inte jag som ska bjuda in och hålla på för att en människa ska bli en del av mitt majoritetssamhälle.

Om du lever efter samma kulturella preferenser som du gjorde i ditt hemland, klär dig i heltäckande islamistiska kläder, har samma ideologiska tänk som i ditt hemland, DÅ BLIR DU INTE EN DEL AV SAMHÄLLET.

Alla som kommit till Sverige från länder i Afrika, Europa, Asien och som anpassat sig och försökt bli en del av samhället har också lyckats. Finns massvis med eritreaner, iranier, juggar, sydamerikaner osv som har lyckats bli en del av gemenskapen och majoritetssamhället just därför att de VILLE BLI EN DEL AV DET. Om man inte verkligen vill bli en del av samhället, då blir man det inte. Och vill man bli det så blir man det.

Det måste vara slut på det där jävla naiva "tycka synd om" tänket. Det är upp till de själva om de vill bli en del av samhället eller inte. Och vill man inte det så ska man inte vara här. De är vuxna och har tagit sig över hela världen för att komma hit, vill de bli en del av samhället så kan de anstränga sig för att bli det. Du omyndigförklarar folk. Så trött på det snacket.

De lär sig bäst svenska om de kommer i kontakt med svenska barn.

Jag fortsätter iallafall att prata med alla människor på vår jord
Citera
2019-07-10, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
GRUNDPROBLEMET ÄR DJUPARE ÄN ATT BARN SLÅSS. DETTA GRUNDAR SIG I ETT HAT MOT SVENSKAR OCH ANDRA SEKULÄRA INVANDRARE SOM VILL VARA SOM SVENSKAR. DET HANDLAR OM KULTURELLA OLIKHETER SOM GÖR DET OMÖJLIGT FÖR MÅNGA FLYKTINGAR ATT BLI EN DEL AV MAJORITETSSAMHÄLLET OCH DÄRFÖR HAMNAR DE I UTANFÖRSKAP OCH KÄNNER AGG MOT SVENSKAR.

Du måste öppna dina ögon människa. Vi ser samma fenomen över hela landet, barn som rånas i Stockholm, barn som misshandlas, och detta i Grums. Flickor som trakasseras och kallas horor osv. Det sker överallt. Det är verkligheten. Sluta vara så jävla naiv och öppna ögonen. Om inte folk börjar se problemen så blir det ingen skillnad. Då kommer detta fortsätta och kanske även eskalera och ge sig uttryck på ännu grövre sätt.

Du gör inte samhället en tjänst genom att blunda för verkligheten. Se det för vad det är och gör något åt det.

Jag har alltid mina ögon öppna o haft det hela livet.

Jag har inte mött en enda person som känner agg mot svenskar, tvärtom.
Citera
2019-07-10, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Och istället för att bemöta mitt argument så tar du till ett känsloargument. Ju fler såna artiklar jag läser desto mer fientlig blir jag till invandring från MENA/Afghanistan. Det helvete som vissa personer där upplever är samma helvete som vi importerar till vårat land. Afghanistan hade inte varit ett helvete om det inte vore för människorna där. Om det inte fanns några människor där så hade det varit neutral vildmark.

Ju fler afghaner vi importerar desto mer likt Afghanistan blir vårat land och desto fler personer i Sverige blir utsatta för det helvete som Afghaner utsätter andra för. När sen MENA-folket har outbreedat den svenska befolkningen har man förvandlat hela Sverige till ett helvete, man har alltså enbart skapat mer lidande, globalt sett, än vad man annars hade haft. Så det humana är att bara låta naturen ha sin gång och låta ulandsproblemen vara isolerade i uländerna.

Ja förstår vad du menar och tycker det är hemskt eftersom det inte finns resurser för att hjälpa människor.
Så regeringen förstår inte att man måste planera och sätta in resurser av olika slag INNAN man tar traumatiska barn.
Citera
2019-07-10, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Jag har alltid mina ögon öppna o haft det hela livet.

Jag har inte mött en enda person som känner agg mot svenskar, tvärtom.

Fast att du och jag inte har blivit rånade eller vålgtagna, betyder ju ingenting.
Förstör du inte att det är riktiga människor som blir utsatta dagligen i Sverige.?
Citera
2019-07-10, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
I många fall är det här människor som saknar respekt för mänskligt liv och det skapar förstås mycket vidriga saker. Misshandel, våldtäkter, mord, tortyr, terror osv. Vi tar hit dem eftersom sådant förekommer i deras hemländer men inser inte att vi då får hit just det som de påstås fly ifrån. Det är feltänk från början.

Japp, håller med där, utan resurser för traumaindivider så blir det så.

Verkligen feltänk av regeringen!
Citera
2019-07-10, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thomas6668
Fast att du och jag inte har blivit rånade eller vålgtagna, betyder ju ingenting.
Förstör du inte att det är riktiga människor som blir utsatta dagligen i Sverige.?

Det förstår jag mycket väl, både läser o kollar program.
Citera
2019-07-10, 09:18
Medlem
Overminds avatar
Någon som har statistik på hur de som bor i Grums röstade i valet 2018? Jag har en känsla av att de får skylla sig själva.

Någonstans i all denna misär och elände så finner jag mycket glädje ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in