Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
Är det mer troligt att han haft barnens kläder på sig menar du? Vissa av deras kläder är med skickade till NFC. Klart att alla hans kläder ska skickas. "Han har inte mordkläderna på sig, så dom skickar vi inte"...
Hur tänkte du nu?
Problemet som uppstår för åklagaren är att "Vi hittade inget på det vi skickade in, men vi missade ju det han hade på sig när han var hos oss, då kan han fortfarande vara skyldig".
Ja, jag vet en del om vad som sas och hur det gick till. Men tar inga detaljer här. Dock är det anmärkningsvärt om allt stämmer, för då borde en viss åklagare sitta löst.
Att hon sitter löst bekräftas ju nästan av TR med dom båda misslyckade sannolika skäl hon försökte sig på. Försvarsadvokaten behövde ju inte ens invända åt vissa påståenden.
Måste vara ganska unikt, att ha så mycket bevis och sedan misslyckas helt med sannolika skäl.
Jag tror att det äegentligen är väldigt lite som pekar på SD i utredningen.
Jag har trott att man nästan alltid tar kläder i beslag och gör en kroppsbesiktning på den person som grips, även om man inte tror att personen har samma kläder på sig. Jag minns inte om man får göra en kroppsbesiktning på en som bara grips, och anhålls men sedan släpps nästan direkt.
Jag vet att när Edvin G anhölls flera månader efter mordet så strippades han in på bara kroppen och kläderna fotograferades noga. Minns inte om man gjorde några tester på dom, men det skulle inte förvåna mig.
Man tog en mängd saker i beslag från hans hem och tog prover på dessa.
Jag tänker när du säger barnens kläder, att man kan ha i åtanke initialt att det kan finnas besudlingar på olika ställen i ett hus där en gm bor.
Antingen kan ju mordet skett i huset, eller så har gm återvänt till huset efter mordet.
Säg att barnens kläder hängt i hallen, eller legat i en garderob där även de vuxnas kläder legat. Efter ett våldsamt mord (säg att det varit blodigt) behöver gm först in i huset. Skor, kläder, kropp, händer är kanske blodiga. Han har tagit på diverse saker, klivit på dörrmattan, duschat, tvättat kläder osv.
Tänk själv hur otroligt svårt det är att inte smutsa ner på diverse ställen om du har blivit nerkletad med något och du ska ta dig in i huset, göra dig ren och sedan få på dig rent ombyte. Du kommer också att riskera att komma åt något som hänger/ligger någonstans.
Det skulle kunna vara barnens kläder, leksaker mm som finns på väg in till badrummet. Eller kläder som finns på samma hylla/hyllan under, över handdukarna som blivit kontaminerade med en droppe.
Jag tycker inte att det är konstigt.
Om du är vän med SD och han nu skulle vara skyldig, då får du vara vaksam på att det som du får berättat för dig inte kanske stämmer.
Jag tror tvärtom, att det är väldigt mycket som pekar på SD. Men man kan inte bevisa i nuläget att det var han som stod bakom planket och utdelade det dödande våldet.