2019-07-09, 08:22
Avslutad
Ljugmedia säger att det är en ovanlig situation, jovisst va
Citera
2019-07-09, 08:30
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Klart det inte är unikt för Grums. Överallt där svarthåriga skitungar ränner runt är det likadant.
Japp, det var samma sak när jag växte upp på 80 talet och det är samma sak nu. Gäng med invandrarungar, beväpnade med diverse tillhyggen, som går runt och teroriserar sin omgivning. Senast förra sommaren var det ett gäng 7+ åringar som gjorde utfall mot mig med träpåkar, jävla tur att ingen av dem slog mig för då hade det nog blivit en reflexmässig frontspark i ansiktet på den lille skiten.
Citera
2019-07-09, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Du låter väldigt naiv. Jag har en trevlig invandrarfamilj som granne. De är inte min världsbild. Jag önskade att alla invandrare var som de för då hade vi inte haft problem. Möjligen med islam men om man satte ner foten skulle de även rätta sig efter det med för de är helt införstådda med att de valt att komma till ett sekulärt kristet land. Men alla invandrare är inte som dem så att sitta i en tråd om kaosblattar och prata om trevliga grannar är bara verklighetsfrånvarande.

Så naiv är jag inte. Tycker bara att nåt måste gått väldigt fel i Grums eftersom de tydligen hade samma problem för 8-10 år sen.
Klart man ska sätta ner foten, när någon gör fel, som tex. barnen nu i Grums, jag hade varit med mina barn ute på gården från start när det hela började för 1 år sen. Hade inte det hjälp hade jag ringt sociala.

Varför börja de prata om detta 1 år senare?
Citera
2019-07-09, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Har du någon källa på att det inte spelar någon roll om de är svenska eller från något annat land? Eller är det bara dina egna fantasier som du presenterar som fakta?

Det spelar väl ingen roll om det är svenskar eller från något annat land. Finns bra svenskar och invandrare och dåliga svenskar samt att det även finns dåliga invandrare. Men jag drar inte alla över samma kam!
Citera
2019-07-09, 08:52
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Det spelar väl ingen roll om det är svenskar eller från något annat land. Finns bra svenskar och invandrare och dåliga svenskar samt att det även finns dåliga invandrare. Men jag drar inte alla över samma kam!

Det är bara det att det är så mycket vanligare att det är invandrare som står för det dåliga och ändå fortsätter vi med massimporten. Varför?
Citera
2019-07-09, 08:56
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Det är inte bra för vare sig kropp eller själen att gå omkring o hata!

Säg det till vänstern. De hatar alla som inte tycker som dem.
Citera
2019-07-09, 08:58
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Klart det spelar roll. Svenskar ska vara här, medans afrikaner ska vara i Afrika.
Citera
2019-07-09, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det är bara det att det är så mycket vanligare att det är invandrare som står för det dåliga och ändå fortsätter vi med massimporten. Varför?

Ja, jag kan hålla med om att vi borde stanna upp med invandringen, för det finns för många som sitter på fel plats på tex migrationsverket, kan man inte se skillnad på en 17-åring och tex 30-åring så är man på fel plats.
Kom på nu att tex. Grums ska skaffa en tolk för ett möte?? Grums har redan tolkar , sånt blir jag trött på!
Citera
2019-07-09, 09:06
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ja, jag kan hålla med om att vi borde stanna upp med invandringen, för det finns för många som sitter på fel plats på tex migrationsverket, kan man inte se skillnad på en 17-åring och tex 30-åring så är man på fel plats.
Kom på nu att tex. Grums ska skaffa en tolk för ett möte?? Grums har redan tolkar , sånt blir jag trött på!

I många fall är det här människor som saknar respekt för mänskligt liv och det skapar förstås mycket vidriga saker. Misshandel, våldtäkter, mord, tortyr, terror osv. Vi tar hit dem eftersom sådant förekommer i deras hemländer men inser inte att vi då får hit just det som de påstås fly ifrån. Det är feltänk från början.
Citera
2019-07-09, 09:09
Medlem
Salama-Blixts avatar
Förstår inte att folk kan vara så historielösa. Detta beteende från invandrare (flyktingar!?!), skede redan på 70-talet och är grogrunden för det nynazistiska eran i Sverige.
Arbetskraftsinvandrare och dess barn, assimilerade sig till att bli svenskar. Dom var här för att jobba.
Flyktingar, dom kom hit för att ha ett bättre liv. Det är en jävla skillnad på inställning. Och den senare inställningen med allt det innebär, kan vi vara utan.

Olof Palme flyttade fokus från det inrikespolitikens stora utmaningar, till lättjans utrikespolitik och därmed öppna upp Sverige för "allmän" invandring. Den svenska högern med stöd från SAF (Svenska Arbetsgivare Föreningen), numera Svenskt Näringsliv, såg stora fördelar med invandringen, då det ger större ekonomisk tillväxt för medlemmarna. Då politiken har börjat utgå från andra intressemakter än folket, ökade politikerföraktet och nya aktörer intar den politiska arenan. Dessa nya aktörer har bland annat format sig till Sverigedemokraterna. Troligtvis så kommer inte dessa nya aktörer att lösa några problem, då sponsorerna för dessa nya aktörer tillhör samma intressemakter som tidigare, så kommer invandringsfientligheten att spela mindre roll, än dom ekonomiska fördelarna det ger!?! Vi ser redan att de nya aktörerna, inte är EU motståndare längre eller har samma homofobiska inriktning. Snart kommer man också att vara invandringsvänlig, så länge man får makt. Det är som sagt väldigt lätt att vara i opposition, då behöver man inte ta hänsyn till verkligheten.

Om den nuvarande regeringen ville visa lite handlingskraft, så borde dom skicka en massa bussar till Grums och sätta alla respektlösa utlänningar på resa till destination: hemland.
Citera
2019-07-09, 09:20
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salama-Blixt
Förstår inte att folk kan vara så historielösa. Detta beteende från invandrare (flyktingar!?!), skede redan på 70-talet och är grogrunden för det nynazistiska eran i Sverige.

Lögn, sådant här skedde inte då, det här är ett importerat beteende. Idag kan inte ens flickor bada tillsammans med pojkar utan risk för våldtäkter.
Citera
2019-07-09, 09:26
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
När du säger att det inte spelar någon roll så antyder du att det procentuellt sett är exakt lika många svenska åttaåringar som åttaåringar från MENA som misshandlar yngre barn med järnrör och hotar att våldta dem. Och ja, procentsatser spelar stor roll. Om man inte inser hur efterblivet det är att betala familjer, från länder som har en högre procentsats än Sverige, för att bo och leva här, då är man en totalt värdelös människa som borde omyndigförklaras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in