2019-07-08, 20:04
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Fy fan vad skönt det är att man bor utan babbeluringar, undrar hur länge man klarar sig..
Citera
2019-07-08, 20:04
Medlem
Fritidsgårdar är lösningen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/psykoteraputen-vi-lagger-oss-i-alldeles-for-lite
Citera
2019-07-08, 20:06
Medlem
karjus avatar
Så, har någon spöat upp de där äckliga svartfärgade skitungarna än? Mörk hudfärg är så jävla fult att det inte är sant, så jag kan förstå att babbeungarna mår dåligt när de dagligen får se gudalika, vita ariska ljusbarn som befinner sig så nära det gudomliga ljuset dit de svartmuskiga saknar tillträde. Klart de blir frustrerade och aggressiva men det är upp till unga ariska krigarbarn att manifestera sin överlägsenhet genom att låta babbebarnen slicka på lite asfalt. Tror att det skulle vara bra för babbebusingarna också eftersom de då lär sig lite disciplin.
Citera
2019-07-08, 20:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
😂

Absolut! Och så förser vi mödrarna med öronproppar så de slipper höra tillmälena.
Barnen får bära obligatoriska hjälmar som skyddar mot plåtrör. Förlåt Trygghetsmössor.
De kan få måla dessa Trygghetsmössor i personliga färger på förskolan.
Bostadsbolaget kan dela ut go-pro kameror och gula västar till alla som vill vistas utomhus. Inte konstigare än att använda broddar på vintern. För Tryggheten.
För så har det alltid varit.
En alldeles utmärkt utveckling av Dan Eliassons armbandside. Till skillnad mot armbanden - som "bara" var snygga, brottslighetsförebyggande och integrationsskapande - så har ju Trygghetsmössan även en praktisk funktion i att den skyddar mot slag. På vintern värmer den också! Bättre kan det inte bli. En Trygghetsmössa var till Kajsas ungar, det tycker jag att Grums kommun kan kosta på.
Citera
2019-07-08, 20:20
Medlem
[quote=Krille.the.Petterson|68056497]Fy fan vad skönt det är att man bor utan babbeungar i närheten. Undra hur länge man klarar sig..[/QUOTE).

Jag hat estimerat kring det. Räknar medi att jag kalarar mig de sista trettio åren. Värre blir det för barn och barnbarn!. Jag pallar inte som väl är, att bekymra mig om dom.
Senast redigerad av Midsommardagen 2019-07-08 kl. 20:22.
Citera
2019-07-08, 20:22
Avslutad
Kul att jubelidioten Monica Ekström är så ofantligt korkad att hon inte förstår att rasism späs på när ens barn blir attackerade av utländska barn (inte senare när man löser problemet). Det måste finnas en jävla massa incest där borta när en person som Monica kan ha ett "jobb" att gå till om dagarna...
Citera
2019-07-08, 20:24
Medlem
derivats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggen
Fritidsgårdar är lösningen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/psykoteraputen-vi-lagger-oss-i-alldeles-for-lite

Nu börjar de lägga ut dimridåerna.

Citat:
Ulla Thorslund är legitmerad psykoterapeut och menar att det här beteendet existerar i alla samhällsgrupper.

– Sexuella övergrepp finns i alla grupper och samhällsklasser. Det är ett samhällsstrukturellt problem att pojkar jagar flickor och att flickor då får höra att pojkarna gillar dem. Det är viktigt att bryta machonormer och attityder, säger hon.

Experterna och frågeställare uttrycker sig med väl valda ord.

Citat:
Har barn till nyanlända en sårbarhet när det kommer till de här beteendena?

– Det är svårt att säga, jag har ingen forskningskunskap om det, men rent generellt, oavsett språklig bakgrund på barnen så måste man gå igenom vad som hänt. Och glöm inte att de är barn, säger Börje Svensson.

Det är så synd om förövarna och föräldrar.

Citat:
Även Ulla Thorslund menar att föräldrar till barn som har dessa beteendeproblem kanske har egna problem som gör att barnen agerar som de gör.

– Frånvaron av föräldrar kan påverka, dysfunktion i hemmet, missbruksproblem, att föräldrarna har egna problem själva, säger hon.
Citera
2019-07-08, 20:29
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Fast för att röja skog och bryta sten krävs idag att man kan hantera högteknologisk utrustning och maskiner. Att sätta människor med mycket låg utbildningsnivå på sånt jobb är farligt. Det är 100 år sen analfabeter kunde sättas i jobb med spade och hacka på vägbyggen.

Men det fungerar med spade och hacka, då får de fullt upp och kan inte hitta på skit. Dessutom blir de i bra form och belastar inte sjukvården som vi andra.
Citera
2019-07-08, 20:33
Medlem
derivats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Till att börja med så hade de kunnat upplysa det svenska folket om att MENA-människorna som redan befinner sig i landet förökar sig i en mycket snabbare takt än oss vita och Sverige därför kommer att bli ett kalifat inom hundra år och att alla utom de rödgröna kommer bli obsoleta inom svensk politik mycket snabbare än så. Om SD hade kört stenhårt på det mantrat varje tillfälle som ges hade det blivit fart på nationalismen i landet. Nu har man istället övergett nationalismen och implicit accepterat det kommande kalifatet, allt för att eventuellt få vara med och leka regering i några år.

Då svarar sjuklövern med att det där är samma retorik som massmördaren på Nya Zeeland använde. Slutar säkert med att SD förlorar röster. Däremot ifall de hamnar i regering och lyckas få någon statlig utredning som kommer till samma slutsats...

Fast egentligen är det ju rätt uppenbart, tror de flesta svenskar redan märkt att det sker en explosion-artad ökning av MENA typer i deras land. Men de är väl så naiva att de tror det löser sig.
Citera
2019-07-08, 20:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mubutu
Kan tänka mig att situationen som förälder i denna situation är betydligt svårare än vissa här i tråden vill påvisa. Som t.ex gå ut och ge ungarna en rejäl utskällning samt örfil.

Skulle du som påstår det verkligen våga IRL? Menar det är lätt att snacka..

Vad är du upp emot? Möjligen radikala muslimer, du KAN utsätta dig själv och din familj för livsfara!

Självklart skulle jag agera om de rörde mina ungar, men man måste fundera över konsekvenserna av sitt agerande när man har med sådana människor att göra..

Är varken fegis eller cuck, men som sagt, detta är svåra tider, och om du får en eller flera rabiata muslimer efter dig och din familj?
Givetvis är det en svår situation. För att inte säga omöjlig. Det handlar inte om mod främst. När tillräckligt många omkring dig inte delar ditt sätt att vara så finns det inget att göra. Du kan säga till men om de inte bryr sig så bryr de sig helt enkelt inte. De riskerar inte att förlora ansiktet på minsta vis. Deras lojalitet ligger hos den egna klanen, den egna gruppen. Och den sanktionerar beteendet, uppmuntrar det.
Citera
2019-07-08, 20:38
Medlem
Mubutus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Givetvis är det en svår situation. För att inte säga omöjlig. Det handlar inte om mod främst. När tillräckligt många omkring dig inte delar ditt sätt att vara så finns det inget att göra. Du kan säga till men om de inte bryr sig så bryr de sig helt enkelt inte. De riskerar inte att förlora ansiktet på minsta vis. Deras lojalitet ligger hos den egna klanen, den egna gruppen. Och den sanktionerar beteendet, uppmuntrar det.
Exakt! Så de som klagar på de svenska fädernas flathet, ensam mot en grupp, möjligen radikala som inte bryr sig ett dugg om dig eller din familjs liv, inte helt enkelt att bara gå ut på gården och go bananas!

Varje handling har en konsekvens och i detta fallet kanske en för stor konsekvens, så vad göra? Flytta? då har de vunnit, stå upp och slåss och kanske riskera dit och din familjs liv? Ingå i ett form av medborgargarde och det blir ett mindre krig i området? Samma där du utsätter dig och familjen för fara!

MEN, Kanske kanske skulle det i något fall fungera att prata med barnens föräldrar, men som det verkar i det här fallet så kan de ju ingen svenska eller engelska.....
Senast redigerad av Mubutu 2019-07-08 kl. 20:44.
Citera
2019-07-08, 20:40
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag vet av lång erfarenhet att det är ganska vanligt att utländska föräldrar - särskilt som inte lärt sig svenska - inte har någon aning om vad deras barn håller på med när de leker ute. Ibland är barnen dessutom uppfostrade med förtryck i form av aga och hårda ord vilket gör att de agerar på samma sätt när de får chansen.

De låter dem leka ute för att slippa ha en aning om vad de håller på med. Så att nån annan får uppfostra dem. Eller de får uppfostra varandra, som det här gänget håller på och uppfostrar de inhemska barnen. Och efter "kamratfostran"/Den-Starkes-Rätt är stryk är den enklaste uppfostringsmetoden, som kräver minst ansträngning. Kanske de till och med är arga på riktigt för att bli besvärade.

Dessa människor är inte intresserade av kvalitet i banalstringen, enbart kvantitet. Problemet med deras reproduktionsstrategi är inte bara den dåliga inverkan på omgivningen, som i Grums. Utan också att väldigt många barn växer upp till vuxna med ett negativt inflytande på samhället. En draksådd.

Men självklart är reproduktionsstrategin "så-många-som möjligt-alltid-klarar-sig-nån-bra" en hit i Sverige, lika a pig in shit, så att säga. På alla andras bekostnad.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2019-07-08 kl. 20:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in